Gjest moppes halsbånd Skrevet 1. desember 2005 #21 Skrevet 1. desember 2005 Vel, etterhvert som hun blir eldre vil det være straff nok å tenke på det som skjedde. Kanskje det allerede er. Fjortisser er ikke strafferettslig tilregnelige og det er bra at de ikke blir dømt. Men hun bør jo tas hånd om av systemet, og lære respekt for andre.
Gjest Gjest_Hulda_* Skrevet 6. desember 2005 #22 Skrevet 6. desember 2005 Jeg håper hu angrer på det resten av livet. En ting er å tenke tanken, men hvis foreldrene ikke er onde eller mishandler deg på noen måte, tenkes jo tanken kun som er userisøs liten tanke. Og den blir i hvertfall ikke omgjort til virkelighet! Jenta blir sikkert tatt "hånd om" av barnevernet. Forhåpentligvis får hu noe straff der, sikkert også hjelp, hu kan jo ikke være helt rikig skrudd sammn. Hvis det hadde vært min unge, så hadde hu fått husarrest til hu ble 18. Eller hadde jeg turt det? Da hadde hu vel drept meg. Nei, syk unge.
Rebelle Skrevet 7. desember 2005 #23 Skrevet 7. desember 2005 Hadde ikke et så velidg godt forhold til min mor da jeg var i 13->16 års alderen, men har nok aldri tenkt på å drepe... Må være veldig ille om man kommer in på den tanke, og det må dreie seg om mer enn kun denne ene saken. Det hadde vært spennende å være hjemme i stua til denne familien i dagene etter dette skjedde.. Hva tenker foreldrene om ungen sin? Bor hun fortsatt hjemme? Er hun fortsatt sammen med kjæresten sin? osv, osv..
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #24 Skrevet 9. desember 2005 Bor hun fortsatt hjemme? Er hun fortsatt sammen med kjæresten sin? ← Nei, og ja.....
Fakse Skrevet 9. desember 2005 #25 Skrevet 9. desember 2005 Jeg lette etter jentas straff, men fant ikke noe om det. Hun er jo under 15, og da blir man ikke straffet. (Hadde hun vært over 15, kunne det likevel hende hun var blitt straffet, aviser er ikke alltid så nøye på å opplyse om slikt...) ← I følge artikkelen i Nordlys ble hun ikke straffet fordi det ikke var tilstrekkelig bevis til det. Kjæresten påstår at hun tok rattet, men det blir jo bare hans ord mot hennes. Det er heller ingen spor som tyder på at han har forsøkt å svinge unna, og ikke bremsespor som jo ville være naturlig om han forsøkte å unngå kræsj. Hans påstand kan altså like godt være et forsøk på å redde seg selv, som sannheten om hva som skjedde.
Gjest Virvel Skrevet 10. desember 2005 #26 Skrevet 10. desember 2005 Men hvordan i all verden kom de på at å frontkollidere ville være en god idé? :klø: Det slo dem ikke at de selv kunne blitt skadet eller drept...?
Lemona Skrevet 11. desember 2005 #27 Skrevet 11. desember 2005 I følge artikkelen i Nordlys ble hun ikke straffet fordi det ikke var tilstrekkelig bevis til det. Kjæresten påstår at hun tok rattet, men det blir jo bare hans ord mot hennes. Det er heller ingen spor som tyder på at han har forsøkt å svinge unna, og ikke bremsespor som jo ville være naturlig om han forsøkte å unngå kræsj. Hans påstand kan altså like godt være et forsøk på å redde seg selv, som sannheten om hva som skjedde. ← Hun ble rett og slett ikke straffet eller tiltalt fordi hun var under den kriminelle lavalder. Ingen kan straffes for handlinger begått før fylte 15 år, uansett hva det måtte være.
Fakse Skrevet 11. desember 2005 #28 Skrevet 11. desember 2005 Hun ble rett og slett ikke straffet eller tiltalt fordi hun var under den kriminelle lavalder. Ingen kan straffes for handlinger begått før fylte 15 år, uansett hva det måtte være. ← Det blir jo egentlig feil å si det. For hun hadde ikke blitt straffet om hun var over 15 heller, all den tid det ikke var noe forhold å straffe henne for.
Lemona Skrevet 11. desember 2005 #29 Skrevet 11. desember 2005 Det blir jo egentlig feil å si det. For hun hadde ikke blitt straffet om hun var over 15 heller, all den tid det ikke var noe forhold å straffe henne for. ← Hvordan kan du si det? En tiltalte for medvirkning ville jo i høyeste grad vært aktuell her. Det ble vel sagt at det var hun som kom opp med hele ideen, og overtalte kjæresten til å utføre det.
Fakse Skrevet 12. desember 2005 #30 Skrevet 12. desember 2005 Hvordan kan du si det? En tiltalte for medvirkning ville jo i høyeste grad vært aktuell her. Det ble vel sagt at det var hun som kom opp med hele ideen, og overtalte kjæresten til å utføre det. ← Sånn som jeg forsto artikkelen så ble det vurdert hvor "medskyldig" hun var, fordi det ville ha vært formildende for hans del om hun hadde en del av skylden, og det ble altså bestemt at det ikke var nok bevis til å si at hun var skyldig, dermed var det ikke noe formildende argument for hans del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå