AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Hei, jeg drømmer om jobb som analytiker i PST. Synes arbeidet for å forebygge og bekjempe kriminalitet virker spennende, men har kun sett jobber for mid-senior level analytikere. Jeg er nyutdannet data analytiker uten relevant arbeidserfaring og lurer på om noen vet hvilke stillinger som er mest entry level i PST. Har ennå ikke sett at de oppfordrer nyutdannede å søke og lurer på hvor jeg skal begynne. Noen som har erfaring eller vet noe om dette? Anonymkode: 37a54...724
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Hvilken type kriminalitet vil du bekjempe da? Anonymkode: 72af3...3b7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Ulovlig etteretningsaktivitet i Norge kan være noe. Det kan også innbære beslutningsstøtte til vurdering av militær invasjon/operasjoner, atomtrusler, terror osv. Her er det mye forskjellig jeg kan finne motivasjon til å jobbe for. Anonymkode: 37a54...724
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 Det beste er vel om du kontaker avdelinger i PST du ønsker å jobbe i. Men for å svare på spørsmålet ditt mer direkte. Selv holder jeg på å utdanne meg som data scientist og ser etter stillinger, har ikke sett noe relevant i PST. Anonymkode: 5d997...747 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Det beste er vel om du kontaker avdelinger i PST du ønsker å jobbe i. Men for å svare på spørsmålet ditt mer direkte. Selv holder jeg på å utdanne meg som data scientist og ser etter stillinger, har ikke sett noe relevant i PST. Anonymkode: 5d997...747 Vet analytikere der gjør veldig mye forskjellig. Står veldig lite spesifikt i stillinger hva arbeidsoppgavene er, men regner med at data analyse, maskinlæring osv er en del av det. Jeg får ta kontakt med dem. Takk for svar Anonymkode: 37a54...724
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Denne kanskje: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=273787629 Men obs! Søknadsfristen er i kveld Anonymkode: d22a2...e23 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 Hva med E-Tjenesten? De har som regel langt flere stillinger ute, og om der villig til å flytte nordover et par år, så kommer du fort inn som Analytiker. Har du først et par år erfaring der, så kan du nok ganske enkelt søke deg til PST. De fleste stillinger som Analytiker får veldig mange søkere... Anonymkode: b493a...d62 1
Beta1900 Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 On 10/11/2022 at 7:46 PM, AnonymBruker said: Hva med E-Tjenesten? De har som regel langt flere stillinger ute, og om der villig til å flytte nordover et par år, så kommer du fort inn som Analytiker. Har du først et par år erfaring der, så kan du nok ganske enkelt søke deg til PST. De fleste stillinger som Analytiker får veldig mange søkere... Anonymkode: b493a...d62 Det er interessant. Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå