Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg drømmer om jobb som analytiker i PST. Synes arbeidet for å forebygge og bekjempe kriminalitet virker spennende, men har kun sett jobber for mid-senior level analytikere. Jeg er nyutdannet data analytiker uten relevant arbeidserfaring og lurer på om noen vet hvilke stillinger som er mest entry level i PST. Har ennå ikke sett at de oppfordrer nyutdannede å søke og lurer på hvor jeg skal begynne. Noen som har erfaring eller vet noe om dette? 

Anonymkode: 37a54...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type kriminalitet vil du bekjempe da?

Anonymkode: 72af3...3b7

Skrevet

Ulovlig etteretningsaktivitet i Norge kan være noe. 
Det kan også innbære beslutningsstøtte til vurdering av militær invasjon/operasjoner, atomtrusler, terror osv. 

Her er det mye forskjellig jeg kan finne motivasjon til å jobbe for.

Skrevet

Det beste er vel om du kontaker avdelinger i PST du ønsker å jobbe i. Men for å svare på spørsmålet ditt mer direkte. Selv holder jeg på å utdanne meg som data scientist og ser etter stillinger, har ikke sett noe relevant i PST. 

Anonymkode: 5d997...747

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det beste er vel om du kontaker avdelinger i PST du ønsker å jobbe i. Men for å svare på spørsmålet ditt mer direkte. Selv holder jeg på å utdanne meg som data scientist og ser etter stillinger, har ikke sett noe relevant i PST. 

Anonymkode: 5d997...747

Vet analytikere der gjør veldig mye forskjellig. Står veldig lite spesifikt i stillinger hva arbeidsoppgavene er, men regner med at data analyse, maskinlæring osv er en del av det.

Jeg får ta kontakt med dem. 

Takk for svar

Skrevet

Hva med E-Tjenesten? 

De har som regel langt flere stillinger ute, og om der villig til å flytte nordover et par år, så kommer du fort inn som Analytiker. Har du først et par år erfaring der, så kan du nok ganske enkelt søke deg til PST. De fleste stillinger som Analytiker får veldig mange søkere...

Anonymkode: b493a...d62

• Liker 1
Skrevet
On 10/11/2022 at 7:46 PM, AnonymBruker said:

Hva med E-Tjenesten? 

De har som regel langt flere stillinger ute, og om der villig til å flytte nordover et par år, så kommer du fort inn som Analytiker. Har du først et par år erfaring der, så kan du nok ganske enkelt søke deg til PST. De fleste stillinger som Analytiker får veldig mange søkere...

Anonymkode: b493a...d62

Det er interessant. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...