Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er gift, uten barn og på 10 året som kjærester. 

Han er snill, smart og han gjør (for det meste) husarbeidet og tar vare på meg.

Jeg derimot er ikke fornøyd med hvordan livet har blitt. Vi har ikke sex lenger, og har heller ikke hatt det på veldig mange år(7).

Han begjærer meg aldri. I hverdagen føler jeg at jeg bare bor med en jeg er veldig glad i, men oftere og oftere tenker jeg på å forlate han. 

Jeg er sliten av å leve i et forhold uten begjær, samtidig gjør vi masse fint sammen og har en form for intimitet men jeg vet virkelig ikke om jeg klarer det lenger. 

Han er verdens beste venn, snill og morsom. Vi har det kjempe fint sammen men jeg savner å ha følelsen av at han faktisk vil ha meg som mer enn bare en venn og en assistent som henter posten og sørger for at husholdningen går rundt.

Jeg trenger derfor noen innspill, er det jeg som er for kravstor? Bør jeg fortsette fordi vi har det bra og alt kunne vært så mye dårligere?

Anonymkode: 2ebec...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trenger derfor noen innspill, er det jeg som er for kravstor? Bør jeg fortsette fordi vi har det bra og alt kunne vært så mye dårligere?

Du må jo nesten avklare mer…

- viser du begjær overfor han, eller er det kun han som skal begjære deg?

- har dere snakket om dette, eller går du bare rundt og tenker? 

Anonymkode: 3e0c6...bcd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor gjør han dette, forresten?

Det er jo ikke normalt å ha lyst på noen som man må være mamma/pappa for. 

Anonymkode: 3e0c6...bcd

Skrevet

10 år sammen, uten barn og ingen sex på flere år? Før vi fikk barn hadde vi sex 4-6 ganger i uka, og første barnet kom da vi hadde vært sammen i 7 år. Vi har hatt perioder uten sex i ettertid, pga baby og sykdom, men da snakker vi om det, avklarer situasjonen og forventningene og blir enige om når vi skal starte opp igjen. 

Hvorfor i all verden snakker dere ikke om det? Vi snakker om sex og hyppighet hvis det går en uke uten liksom... 

Anonymkode: cf908...912

• Liker 2
Skrevet

Dere må ha snakket noe om dette? Å ikke ha sex på 7 år er ganske ekstremt og da særlig nå svangerskap/baby/småbarnsfasen ikke er grunnen.

Anonymkode: cc09a...ff4

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor har dere ikke sex? Beklager direkte spm, håper det er greit jeg spør. Sluttet det brått, eller var det en av dere som ikke ønsket og den andre prøvde seg og ble avvist og ga opp? Høres jo ut som ting fungerer ellers her, men om man ikke er lykkelig så bør du vel revurdere forholdet. 

Anonymkode: 232c8...a0e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi er gift, uten barn og på 10 året som kjærester. 

Jeg derimot er ikke fornøyd med hvordan livet har blitt. Vi har ikke sex lenger, og har heller ikke hatt det på veldig mange år(7).

Han begjærer meg aldri. I hverdagen føler jeg at jeg bare bor med en jeg er veldig glad i, men oftere og oftere tenker jeg på å forlate han. 

Jeg er sliten av å leve i et forhold uten begjær, samtidig gjør vi masse fint sammen og har en form for intimitet men jeg vet virkelig ikke om jeg klarer det lenger. 

Han er verdens beste venn, snill og morsom. Vi har det kjempe fint sammen men jeg savner å ha følelsen av at han faktisk vil ha meg som mer enn bare en venn og en assistent som henter posten og sørger for at husholdningen går rundt.

Anonymkode: 2ebec...df0

Dette er det beste du kan drømme om, etter mange års samliv. Mange innser det altfor sent. 

Skrevet

Dere har ikke snakket om dette? Hva om han tror det er du som ikke vil?

Anonymkode: 6c8a5...d71

• Liker 1
Skrevet

En mann som kan gå 7 år uten å ha sex med kvinnen han bor med, ville jeg mistenkt for å være "i skapet". Altså skjult homofil. Men han vil ikke innrømme det for verden.

Enten det, eller så er han rett og slett aseksuell og lever fint og lykkelig uten sex, uten at det er noe i veien med følelsene hans for deg som partner.

Anonymkode: 7f88f...100

• Nyttig 1
Skrevet

7 år uten sex, vet nesten ikke hva jeg skal si til det. Regelmessig sex hører hjemme i et sunt forhold. Med mindre en av partene er aseksuell, men da må man nesten være åpen om at man er det så den andre vet hva den kan forvente.

Anonymkode: 9220a...dde

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...