mocci Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Heia! Jeg skal kjøpe meg en frenchie bulle om 1 års tid og ønsker derav masse informasjon om denne rasen og spesielt om hvordan bullene er som valper. Er det lette å ha med å gjøre eller er de bestemte og egne? Hvordan er det å venne dem til å være alene hjemme? Hvilke metoder er best? Vet at denne rasen er veldig kosete og selskapelig, vil det da være ekstra vanskelig å få den til å venne seg til å være hjemme alene? Har hørt så mye bra om en slik stor lekegrind som man kan ha valpen i når man må gå fra den, hvor får jeg tak i det? Jeg har også tenkt å venne den til å ligge i bur, begynner med å ha buret stående i lekegrinda. Håper på masse svar tusen takk! hilsen Mocci
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Hei, jeg har en mops, som på mange måter er veldig like fransk bulldog i gemytt. Lekegrind med bur inni er en glimrende idè, det brukte jeg med stor suksess! Tok vel bort grinda da valpen var omlag 7 måneder, og nå er han løs når han er alene hjemme (buret står alltid åpent, og han legger seg gjerne der). Tror de selger slike lekegrinder på flere dyrebutikker (så dem på dyrebutikken ved Sofienbergparken for en stund siden, har også sett dem på en nettbutikk). De er sta små monstere, min hylte innimellom når han ikke fikk viljen sin, men det går over bare man er bestemt. Husk at de snorker som fulle sjømenn, så det kan være greit at de sover et annet sted enn soverommet! Jeg fikk beskjed av min oppdretter om å la valpen sove i lekegrinden sin fra første natt, og ikke gå til ham hvis han hylte (kunne heller gå til han når han sluttet å hyle - ellers lærer de at det hjelper å hyle). Han hylte i tre netter på rad, hele natten (helt grusomt). Men etter det, har han vært trygg og god. Han var også i lekegrinden når vi gikk fra ham - først i fem minutter, og så lengre og lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå