Gå til innhold

Få et barn med homofilt vennepar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i krisealderen. Såvidt bikket 40. Jeg har ikke prioritert å få mann og barn. Har ingen mann. Og er i grunnen veldig fornøyd med å bo for meg selv. Har vært veldig frem og tilbake om jeg vil ha barn eller ei. Vurdert muligheten for å bare gjøre det med donor. Men kommet frem til at jeg ikke orker å bære ansvaret alene. Men så har jeg et veldig fint homofilt vennepar. Jeg aner ikke om de har tenkt på barn. Sitter og dagdrømmer litt om å bære frem et barn som vi kan ha ansvar for sammen, de kan ha 66,6 % samvær og jeg 33,3 %. De er stødige voksne menn i 30-årene og har vært sammen lenge. Er det galskap å lufte denne ideen for de? Tenker først vi kan prøve med sæd i sprøyte under eggløsning. Og ta det derfra. 

Anonymkode: ace9a...971

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke? Selv om det ikke er tradisjonelt, så kan det fungere helt fint 🙂

Anonymkode: e35dc...0b8

• Liker 1
Skrevet

Skal dere bo sammen i 3 år først da eller? Delt bosted er ikke anbefalt under 3 år. Dessuten; tror neppe du klarer å kun se barnet 1/3 av tiden når det først har kommet til verden. 

Anonymkode: d3f73...581

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Sikkert fint det, men en baby må da være med sin mor. Akkurat den delen må løses på en annen måte. Kanskje du kan bo hos dem eller noe slik?

Anonymkode: e3094...810

• Liker 3
Skrevet

Tror du er for gammel til å få det til med sæd i sprøyte og du har et urealistisk syn på fordelingen etter fødsel. La det bli med tanken.

Anonymkode: f2f2b...75e

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor skal dere ha 33 og 66% samvær? Hvorfor ikke 50/50 når du først velger å få et barn? 

Anonymkode: 5853f...6e6

• Liker 5
Skrevet

Kulturministeren gjorde vel noe slikt

Anonymkode: 9aba9...204

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du som mor bare ha en tredjedel? Det er da bare én av det homofile paret som er biologisk far, og du er biologisk mor. Ergo er det dere to som skal dele omsorgsfordelingen 50/50 mellom dere. Selv om det homofile paret er gift, har jo ikke den som IKKE "deltar" med sin sæd, noen biologisk og juridisk "rett" på barnet.

Anonymkode: 80389...219

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes at det høres ut som en god tanke, men litt vrient.

For det første høres du ikke særlig engasjert ut når du skriver om en eventuell morstilværelse. Du er kanskje det, men jeg stusser spesielt over at du gir fra deg så mye samvær når du sier du ønsker barn. De aller, aller fleste mødre/fedre vil jo se barna sine så ofte som mulig, og du setter scenen for at barnet etterhvert vil velge deg bort i livet sitt: når hen kun er med deg en og annen helg, som er alenemor, mot en "fullverdig" familie i sine to pappaer. Det trenger ikke nødvendigvis skje, men når du ønsker en liten del samvær, må du også belage deg på å være en like liten del av barnets liv etter hvert som årene går.

Jeg ser også problematikken i nettopp det - at du kanskje ombestemmer deg og vil ha samvær med barnet, men da setter pappaene seg på bakbeina og nekter: dere ble jo enige! Samt at det kan være stressende å samarbeide med tre personer - nok av mennesker har slit nok med å forhandle med én annen forelder. Alle kommer til å ha tanker og innspill, meninger og kveruleringer som kan ødelegge den idylliske tilværelsen med én gang. Hva sier du om pappa & pappa tar med 5-åringen i Pride-paraden? Hva om du ikke vil? BOOM - konflikt! 😅

Når det gjelder graviditet, er du heeeeelt på grensa - jeg vil egentlig anbefale å droppe hele graviditeten og heller få barn via surrogati. Adopsjon er også et fint valg som endrer livet mange mennesker. Selv fikk jeg barn via mitt egg, donor, og surrogati, slik at jeg slapp belastningen på kroppen. Vi har det helt fint i dag, alle involverte inkludert barnet.

Jeg vil anbefale at du tenker over det og bestemmer deg for om du vil ha barn (og ikke bare "barn-på-deltid"), og om du vil det - da får du det via surrogati eller adopsjon, så slipper du å forholde deg til andre resten av livet. 

Anonymkode: 2e107...b35

• Liker 2
Skrevet

En venninne gjorde dette med eksen sin som "plutselig" kom ut som homofil. Hun er dessverre litt uheldig, han tar ikke ansvar, men det trenger selvsagt ikke skje deg. Men hvorfor tenker du 33-66%? Dette bør du ikke bestemme på forhånd annet enn 50/50. Tenker om du bare vil ha barnet 1/3 så er det kanskje ikke helt dette du virkelig ønsker?

Anonymkode: 7ec58...2da

• Liker 2
Skrevet

Hvis du på forhånd bare vil ha barnet 33% av tiden så har du vel egentlig ikke så lyst på barn? Har du tenkt helt gjennom det? 

Ellers enn samværsfordelingen ser jeg ikke at det ikke kan gjøres på denne måten. Noen utfordringer vil det jo være de første årene siden dere ikke bor sammen, og det ikke anbefales at en baby er borte fra sin primæromsorgsperson. Så der må dere i så fall finne en løsning som er for barnets beste, ikke for deres egets beste. Kanskje må dere bo i kollektiv/tomannsbolig den første tiden? 

Anonymkode: 02731...e62

• Liker 3
Skrevet

Det er vel flere som har fått dette til å fungere. Litt galskap er det vel. Det er vel litt usannsynlig at de ønsker seg barn akkurat når du gjør det og at de vil ha det med deg, men det er lov å spørre. Er de gode venner og greie mennesker så tar de det som et kompliment.

Anonymkode: 940c1...a2b

Skrevet

Du vil ha barn, men bare 33% omsorg.

Jeg tror du skal tenke litt til. Hva med å passe venners barn, så kan du sende dem i retur når du er lei? 

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du er for gammel til å få det til med sæd i sprøyte og du har et urealistisk syn på fordelingen etter fødsel. La det bli med tanken.

Anonymkode: f2f2b...75e

🙄🙄🙄

Anonymkode: b659e...af2

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg gjort om jeg ikke hadde barn og det begynte å haste. Har også et homofilt vennepar som hadde vært perfekt å få barn med isåfall. 

Jeg har imidlertid barn, så... (Men vært såpass problemer med min eks at jeg skulle ønske jeg hadde hatt barn med venner istedenfor. )

Anonymkode: 0b620...86b

Skrevet

Tenker dere kan ha bedre forutsetninger for å få et godt samarbeid enn mange skilte par har. Men stusset også på 33%, hva er tanken din med det?

Anonymkode: 8772a...e55

• Liker 1
Skrevet

Det er bedre å få barn med "venner" enn med anonym donor slik at barnet får vokse opp med sin biologiske far

Anonymkode: dda55...832

• Liker 3
Skrevet

Vel, du er over 40, og det kan være for sent allerede. 

Unge og friske par kan jo bruke opp mot ett år, med sex hver dag rundt eggløsning, for å bli gravide. 

Dette må jo være utrolig styrete om det må runkes i kopper, overleveres ferskt og sprøytes inn, flere ganger over flere måneder. 

Om du klarer å ta det med ro, forsøke et par sykluser, og så la det gå om det ikke skulle funke, så tenker jeg det er ok. Men veldig mange damer blir litt besatt når de først begynner å prøve. Og å skulle få det til på denne måten når du er såpass gammel... 

Hadde jeg vært det homofile paret, må jeg innrømme at jeg heller ikke hadde tatt sjansen på barn med en over 40, med tanke på at fare for syndromer o.l. øker kraftig. 

Og som andre sier, så bør dere i såfall gå for 50/50. Men du må vite at det ikke anbefales før barnet er rundt 3 år. 

Tenker at det kanskje er lett å havne litt på utsiden av familieidyllen og ende opp med å føle seg litt som en rugemaskin. 

Anonymkode: e5ae2...45f

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...