Gå til innhold

Jeg skammer meg sånn over huset mitt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig ikke rom for å klage liten, uten å få passet påskrevet om at andre har det verre. Altså, her sitter vi med tak over hodet i trygge, rike Norge med et fantastisk velferdssystem. De aller fleste har det verre enn oss, men det betyr ikke at man ikke får lov til å være fortvilet over at egen livssituasjon ikke samsvarer med sine forventninger og mål. Er det ikke nettopp dette vi lærer barna våre, at de har lov til å føle det de vil? Følelser er ikke farlig. 

Anonymkode: 28824...2e3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag rekkehuset ditt til det fineste i rekken😊 Om du ikke har penger til å gjøre så mye, sørg for at det er pent malt (ikke slitt med flassende maling), pynt utenfor inngangspartiet med krukker med blomster (eller lyng på denne årstiden), heng opp en krans på ytterdøren. Ikke la det flyte med ting og tang, men ha det ryddig. Gjør et lite løft i hagen, kanskje bygg en ny liten terrasse med levegg til sommeren? Innvendig kommer du også langt med å organisere alle eiendeler, kvitt deg med alt du ikke trenger. Tenk praktiske løsninger, mal overflater.

Om du har et større budsjett, kanskje du kan søke om å sette inn noen større vinduer (du skriver det er mørkt), eventuelt takvinduer. Du eier et rekkehus, og det er supert, se potensialet og gjør det beste ut av det😊

Anonymkode: 3398e...19f

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (49 minutter siden):

Hvorfor MÅ du ha rekkehus da? Kan du ikke selge og kjøpe deg leilighet i et litt bedre strøk av byen i stedet? 

Det blir mye dyrere, og akkurat nå kan jeg ikke det. 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du tok ikke poenget… 

Anonymkode: e81db...e50

Mulig. Jeg prøvde å si at jeg har jobbet hardt for alt jeg har fått og at jeg ikke har dårlige holdninger. Jeg har imidlertid en dårlig følelse over bosituasjonen min. 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men du eier huset ditt? 

Det gjør ikke jeg, og er snart 45.

Vær glad du i det minste eier boligen din om ikke annet.

Anonymkode: 697a4...3ef

Ja, jeg ser den, men følelsen av skam er likevel sterk. 

Anonymkode: b515e...c88

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir mye dyrere, og akkurat nå kan jeg ikke det. 

Jeg sier ikke at du skal kjøpe leilighet på byens fineste vestkant, der de rikeste bor. Jeg snakket om et LITT finere nabolag enn det du bor i nå, så du slipper å være så lei deg over å måtte dele nabolag med uføretrygdede....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg.

Du har en bolig, du er ikke på gata.

Du har kommet deg bort fra eksen, og kan nå kun ta hensyn til deg selv.

Slutt å sammenligne deg med andre. Seriøst, du blir lei deg av det.

Så legger du en plan. Gjør det koselig der du bor, eller flytt på sikt. Men den offermentaliteten kommer du ikke langt med. Ja, det er kjipt å måtte nedgradere, men nå skjedde det, og du må se fremover.

Og ja, jeg er selv skilt, men som 27-åring. Jeg måtte også flytte. Jeg valgte derimot å ha det bra, og ikke bry meg om "høystatus" ting, bolig eller noe som helst. Jeg har levd under evne i åresvis. I dag er jeg gift på nytt, og har fått det jeg ønsket meg fordi jeg jobbet med hva jeg hadde, ikke bodde meg i hjel, og ikke sammenlignet med andre. Det er ditt liv, ingen andre sitt.

Det kommer til å gå bra❤️

Anonymkode: 6da5b...6f2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i hva mange her skriver. Jeg mener at det beste i livet er gratis. (hvis man har tak over hodet og mat) Gode relasjoner, en god latter. 

Det er så lett å bli misunnelig på de som tilsynelatende har alt, og det ser så perfekt ut. Under overflaten er det dog sjelden det. Alle har sine problemer. Ikke bli blendet. Noen liker også å vise seg frem, se hva jeg har, i betydningen det har ikke lille du. So what!! Ingen er lille du. Du har en verdi, vær stolt av den du er og det du har  :)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig andre damer bor i fin enebolig og har ditt og datt, men mange av de må dele hus med stygge, dumme og ekle mannfolk. Er det verdt det? NEI! Man selger sjela si til stygge menn.

Anonymkode: d75dd...493

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Kjenner meg veldig igjen. Det er surt når man havner i en slik situasjon. Skjønner de som sier "vær glad du eier bolig". Men selv om jeg er glad jeg eier bolig så er det leit å havne i en situasjon hvor man måtte selge den fine boligen man eide og ta til takke med noe mye mindre fint. I  tillegg når ens omgangskrets har langt bedre økonomi enn en selv noen gang vil få igjen. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Føler også skam over å tatt valgene som førte til at jeg måtte selge huset. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (12 minutter siden):

Jeg sier ikke at du skal kjøpe leilighet på byens fineste vestkant, der de rikeste bor. Jeg snakket om et LITT finere nabolag enn det du bor i nå, så du slipper å være så lei deg over å måtte dele nabolag med uføretrygdede....

Å, var det slik innlegget mitt framsto. Det var ikke det jeg mente! Jeg prøvde å få fram at det var et dårlig strøk av byen, hvor det er en del bråk og kriminalitet, kommunale boliger, folk med lite penger generelt. Å bo med uføre er ikke et problem. Ikke å bo med folk uten penger heller. Problemer er at sosioøkonomiske dårlige forhold fører ofte til dårlige levekår ellers også, og at området heller ikke ser pent ut. Tror ikke jeg klarer å forklare det bedre, egentlig… 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heldig er du! Her sitter jeg, fattig alenemor på 40kvm i en slitt og stygg leilighet og DRØMMER om mer plass og rekkehus. Liker ikke holdningene dine…

Anonymkode: e81db...e50

Så kan ikke hun få lov til å skamme seg over sitt eget liv bare fordi det finnes andre som har det verre enn henne? 

Anonymkode: 64dba...8d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kjøpte det jeg hadde råd til akkurat nå, og tok høyde for både økt rente og strømpriser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (27 minutter siden):

Unnskyld meg men jeg er ufør og eier faktisk et rekkehus. Ikke skjær alle over en kam bare fordi vi er ufør.

Anonymkode: 51e4b...75b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er du 50 år, så nå er tiden inne for deg til å fokusere på DITT liv, ikke andres. Du blir aldri fornøyd med livet ditt før du slutter å sammenlikne deg med andres.

Øv på å være takknemlig for tre ting i livet ditt hver dag fremover. Jeg går først; 

1. Du er fri fra en økonomisk udugelig mann.

2. Du har et rekkehus som er bare ditt

3. Du har god inntekt og kan med det utbedre og gjøre det koselig hjemme med ulike prosjekter fremover.

Venner i store hus og med hytter, båter og ferieleiligheter har gjerne sine bekymringer og vanskeligheter som du ikke ser.

Anonymkode: 1929f...59e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Unnskyld meg men jeg er ufør og eier faktisk et rekkehus. Ikke skjær alle over en kam bare fordi vi er ufør.

Anonymkode: 51e4b...75b

Jeg er også ufør. Det var derfor jeg var litt syrlig i siste setning som du siterte og avsluttet med ....

TS synes så synd på seg selv og skammer seg fordi hun må bo et nabolag med uføretrygdede. Ja, buhu, da er det virkelig synd på deg altså! 

Anonymkode: 6186d...c30

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er også ufør. Det var derfor jeg var litt syrlig i siste setning som du siterte og avsluttet med ....

TS synes så synd på seg selv og skammer seg fordi hun må bo et nabolag med uføretrygdede. Ja, buhu, da er det virkelig synd på deg altså! 

Dette var altså skrevet av meg. Det ble anonymt ved en feil, kom borti knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Million skrev (26 minutter siden):

Dette var altså skrevet av meg. Det ble anonymt ved en feil, kom borti knappen.

Les gjerne innlegg #30. Dette handler ikke om at jeg ikke vil bo med uføre. Jeg er oppriktig lei meg om det framstår slik.

Samtidig orker jeg faktisk ikke fortsette å beklage og forsvare meg, så om du vil tolke det på mest mulig negative måte overfor deg og andre uføre, så gjør for all del det, selv om jeg ikke mente det slik, ikke tenkte det slik og det ikke har noe med saken å gjøre. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Selv om man kan jobbe med følelsene man har så velger man ikke å føle skam. Så synes det er urimelig å klage på trådstarter fordi hun føler skam selv om hun har det økonomisk bedre enn mange andre. Skal man holde på slik så kan jo ingen i Norge føle skam, og det skjønner jo alle blir tullete. 

Og selv om jeg og trådstarer føler skam så har vi vel litt perpektiv. Hverken jeg eller trådstarter sier vi har det verre enn alle andre. Jeg vet jeg har det bedre økonomisk enn  svært mange. Jeg forventer heller ikke at folk skal synes synd på meg. 

Selvsagt skulle jeg ønske jeg ikke følte skam og anger, men det gjør jeg. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (4 minutter siden):

Selvsagt skulle jeg ønske jeg ikke følte skam og anger, men det gjør jeg. 

Samme her ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 40 og skammer meg over at vi fortsatt leier. Føles som å kaste penger hver måned. Føler virkelig vi burde eid noe nå. Men vi ser utenfor byen, hvor vi har råd til litt mer. Kanskje det er et alternativ? Når du eier rekkehus i byen kan du kanskje ha råd til enebolig utenfor? Om du flytter nær en togstasjon trenger det ikke ta så lang tid inn til byen heller.

Anonymkode: 8f130...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...