Gå til innhold

Hvorfor sende meldinger og venneforespørsel til fremmede på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er regelrett drittlei av å få meldinger og venneforespørsler fra fremmede på Facebook. 99% fra menn, siden jeg er dame. Men ikke en plass står det at jeg er singel, ikke er jeg medlem av grupper for single og ikke har jeg profilbilde som antyder at jeg er lett på tråden. Og da lurer jeg på; hva FAEN er greia med å sende meg flørtende meldinger og venneforespørsler?? Det er dødfødt! Ikke svarer jeg og forespørsler blir avvist. Jeg nærmer meg tusen følgere på Facebook, altså ikke venner, men venneforespørsler som har blitt avvist.

Hvis dere som tar kontakt på denne måten ønsker napp, bør dere melde dere inn i diverse grupper for single, der dere finner likesinnede som er ute etter det samme. Slutt å kontakte random folk i sosiale medier!

Anonymkode: de7c2...68f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luksusproblem

Anonymkode: 16354...afc

• Liker 3
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Bare å ignorere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Luksusproblem

Anonymkode: 16354...afc

Eh, det er bare irriterende. Og helt meningsløst. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er regelrett drittlei av å få meldinger og venneforespørsler fra fremmede på Facebook. 99% fra menn, siden jeg er dame. Men ikke en plass står det at jeg er singel, ikke er jeg medlem av grupper for single og ikke har jeg profilbilde som antyder at jeg er lett på tråden. Og da lurer jeg på; hva FAEN er greia med å sende meg flørtende meldinger og venneforespørsler?? Det er dødfødt! Ikke svarer jeg og forespørsler blir avvist. Jeg nærmer meg tusen følgere på Facebook, altså ikke venner, men venneforespørsler som har blitt avvist.

Hvis dere som tar kontakt på denne måten ønsker napp, bør dere melde dere inn i diverse grupper for single, der dere finner likesinnede som er ute etter det samme. Slutt å kontakte random folk i sosiale medier!

Haha dette er jo åpenlyst desperate menn. Jeg opplever det relativt ofte selv også, men det er ikke noe jeg irriterer meg over. Det er jo bare tragikomisk..

Anonymkode: f6a1e...4ba

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Kanskje for å prøve å svindle deg.

Skrevet

Lukk profilen din, kanskje til og med skjul den helt for andre enn venner.

Anonymkode: e3496...12e

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Lukk profilen din, kanskje til og med skjul den helt for andre enn venner.

Anonymkode: e3496...12e

Profilen er lukket, å skjule den er uaktuelt.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er verre når det er folk jeg vet hvem er men jeg ikke har noe med å gjøre.

Mor til en jente i klassen til eldstemann sendte venneforespørsel. Kan ikke huske at sønnen min har nevnt jenta og tror de har fint lite til felles. Men kan jo da ikke egentlig si nei så da blir man venn på fb da. 

Skrevet
Tomas77 skrev (58 minutter siden):

Synes det er verre når det er folk jeg vet hvem er men jeg ikke har noe med å gjøre.

Mor til en jente i klassen til eldstemann sendte venneforespørsel. Kan ikke huske at sønnen min har nevnt jenta og tror de har fint lite til felles. Men kan jo da ikke egentlig si nei så da blir man venn på fb da. 

Enig i at sånt også er merkelig ja.

Skrevet
Tomas77 skrev (1 time siden):

Du kan bare ignorere forespørselen. Har en haug med forespørsler "ventende" fra bekjente av venner. Syns det er sykt rart å legge til noen du absolutt ikke kjenner.

Anonymkode: 7d30b...4d1

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor plagsomt kan det være å få venneforespørsel du kan avvise og meldinger fra fremmede du må leite for å finne. Sånt er rimelig lett å overse om man ikke ønsker det. Det er heller ikke sånn at det er vanlig å være så mannevond som deg. Hvis fremmede tar kontakt med meg på face, antar jeg det er 1. svindelforsøk, 2. noen som opplever å ha noe til felles med meg pga noe jeg har skrevet eller lagt ut ett sted og helt sist: 3. at de ønsker sjekke meg opp. Har du noensinne vurdert at der kan være andre grunner til at folk tar kontakt enn rent seksuelle? Du er sikkert kjempedeilig dame altså, men du har kanskje andre ting å by på også?

Anonymkode: a19ff...d11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 11.19):

Slutt å heng på FB.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor plagsomt kan det være å få venneforespørsel du kan avvise og meldinger fra fremmede du må leite for å finne. Sånt er rimelig lett å overse om man ikke ønsker det. Det er heller ikke sånn at det er vanlig å være så mannevond som deg. Hvis fremmede tar kontakt med meg på face, antar jeg det er 1. svindelforsøk, 2. noen som opplever å ha noe til felles med meg pga noe jeg har skrevet eller lagt ut ett sted og helt sist: 3. at de ønsker sjekke meg opp. Har du noensinne vurdert at der kan være andre grunner til at folk tar kontakt enn rent seksuelle? Du er sikkert kjempedeilig dame altså, men du har kanskje andre ting å by på også?

Anonymkode: a19ff...d11

Det er selvfølgelig sjekkemeldingene jeg sikter til her. Svindelmeldingene er jo stort sett fra fiktive brukere, gjerne fra andre land og påfallende ofte svært lettkledde damer. Meldingene jeg sikter til er fra ekte personer. Tror ikke jeg er dritdeilig, jeg tror disse sender meldinger til til fleste av motsatt kjønn med puls.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...