Gå til innhold

Hvilke type katteeiere er vi her inne? (Poll)

Hvor forskjellige er vi katteeiere på kvinneguiden?  

98 stemmer

1. 1. Har du innekatt eller utekatt?

• Utekatt
      74
    • Innekatt (kun inne)
      11
    • Innekatt med kattegård
      6
    • Innekatt som går i sele
      5
    • Innekatt med kattegård og går tur i sele
      2
  2. 2. Hvilket fôr får katten din? Hvor kjøper du det?

• Råfôr
      3
    • Tørrfôr
      23
    • Våtfôr
      4
    • Tørrfôr & våtfôr
      54
    • Råfôr & våtfôr
      1
    • Tørrfôr, våtfôr og råfôr
      11
    • Tørrfôr & råfôr
      2
    • Dyrebutikk
      50
    • Matbutikk
      14
    • Veterinæren
      17
    • Dyrebutikk på nett
      23
    • Slakter/gård/private
      4
  3. 3. Hvor mange katter har du?

• 1
      42
    • 2
      45
    • 3
      8
    • 4
      2
    • 5
      0
    • 6
      1
    • 7
      0
    • 8
      0
    • 9
      0
    • 10
      0
    • 10+
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spent på hvor mange katteeiere gjør slik eller slik her inne! Vi har alle forskjellige erfaringer, forskjellige kunnskapsnivå, forskjellige ting man blir påvirket av (venner, miljø, barndom, erfaringer, sosiale medier, veterinærer, forskning osv) og det er ikke til å stikke under en stol at det er mange meninger om kattehold. Tror vi alle kan være enig om at de fleste eiere gjør det de mener er best for sin katt, så nå lurer jeg på, hvilke valg har du tatt for deg og din(e) katt(er)? 

Ville egentlig ha med mange flere spørsmål men er kun mulig med tre meningsmålinger om gangen. Kryss av for det som gjelder for deg (spesifiser i kommentarfeltet om ingen passer for dere) 

Anonymkode: b2a43...877

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er utekatter, tre stykker, råforede m/frukt og grønnsaker i tillegg til rått kjøtt og beinkraft, og jeg får mat fra privat slakter. De er 11 og 12 år gamle og har aldri vært syke :) 

Anonymkode: 7f103...5fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mine er utekatter, tre stykker, råforede m/frukt og grønnsaker i tillegg til rått kjøtt og beinkraft, og jeg får mat fra privat slakter. De er 11 og 12 år gamle og har aldri vært syke :) 

Anonymkode: 7f103...5fa

Så du lager hjemmelaget råfôr? Eller blanding av ferdigkjøpt råfôr og kjøtt osv?

Jeg har så lyst til det men det er SÅ mye å sette seg inn i, blir helt forvirret. Redd for at jeg skal bomme helt. Mine liker dessverre ikke ferdiglaget råfôr men de får litt sei, biff og kylling her og der.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine får hjort skutt av svigerfar. De får lever, nyrer og hjerte. De elsker det. De får også orijen tørrfôr og litt våtmat med 100% animalske produkter.

Han ene er 90% ute og 10% inne om det ikke er snøstorm ute. Han andre er 95% inne. Er det noe annet enn helt blå himmel og 25 grader, vil han ikke ut :) 

Anonymkode: 96ccc...d48

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

3 Stk innekatter + 2 utenfor døra som ikke er mine :) forer de med Tørrfor og Pussi kjøttmeny :) 

• Liker 1
Skrevet

Har en gutt på 3 år som vokter gata 😎 Noen må ta den jobben og 😎 Han kommer inn og ut hele tiden. Men er ofte inne flere timer og koser på meg, spiser og sover. 🧡 Men på vår og sommeren så er han mer ute enn inne. Elsker og være ute, med mindre det regner. 

Får Labb tørrfor og tunfisk på boks. Liker ikke noe annet 😬 Han er veldig mammadalt men glad i og få besøk så lenge besøket går igjen 🫣 Liker godt og ha meg for seg selv 😳 Min bestevenn, som godtar alt. Dusj, bli holdt som en baby (da slapper hodet av på armen min mens han maler), sover mye med meg og koser med meg mye. 

Legger ved et skrytebilde av Pjusken min 🧡

Snapchat-1961495341.jpg

• Hjerte 2
Skrevet
Maestro skrev (2 minutter siden):

Har en gutt på 3 år som vokter gata 😎 Noen må ta den jobben og 😎 Han kommer inn og ut hele tiden. Men er ofte inne flere timer og koser på meg, spiser og sover. 🧡 Men på vår og sommeren så er han mer ute enn inne. Elsker og være ute, med mindre det regner. 

Får Labb tørrfor og tunfisk på boks. Liker ikke noe annet 😬 Han er veldig mammadalt men glad i og få besøk så lenge besøket går igjen 🫣 Liker godt og ha meg for seg selv 😳 Min bestevenn, som godtar alt. Dusj, bli holdt som en baby (da slapper hodet av på armen min mens han maler), sover mye med meg og koser med meg mye. 

Legger ved et skrytebilde av Pjusken min 🧡

Snapchat-1961495341.jpg

Nydelig Pus 💖

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Nydelig Pus 💖

Takk 🧡 Er så glad i han at 🧡 Og, når han slapper av og jeg prater til han, så bøyer han hodet bakover og ser på meg mens jeg prater 🧡 

Men sykt dramaqueen om jeg ikke er kjapp nok og slippe han ut. 🤦🙈 litt sånn "ååh, jeg får ikke møtt vennene mine! Stengt her inne i evigheten 🫡🫡" 

Snapchat-1038870506.jpg

• Liker 1
Skrevet

Har prøvd å få katten min over på vegetar diett, siden det alt vi spiser i huset er vegetar, søt liten innekatt i storbyen😊

Skrevet
Alltidglad1992 skrev (1 time siden):

Har prøvd å få katten min over på vegetar diett, siden det alt vi spiser i huset er vegetar, søt liten innekatt i storbyen😊

Vegetardiett? Regner med du bare tuller. 🙄

• Liker 1
Skrevet

Mine får tørrfor fra dyrebutikk og har fri tilgang, så får de våtfor noen ganger i måneden, eller en boks tunfisk i vann. 
Råforing er 100% uaktuelt for oss. 

Anonymkode: 65a6a...f36

Skrevet
Alltidglad1992 skrev (1 time siden):

Ragner med at du bare tuller, men sånn i tilfelle noen skulle få samme idé. Katter skal ikke ha vegetardiett, det er skadelig for dem. Hvorfor gjøre noe som skader katten? 

Anonymkode: 49428...190

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ragner med at du bare tuller, men sånn i tilfelle noen skulle få samme idé. Katter skal ikke ha vegetardiett, det er skadelig for dem. Hvorfor gjøre noe som skader katten? 

En liten fun fact (eller ikke fun fact), mange kattefôr er tilnærmet vegetarisk, slike som friskies og whiskas inneholder bare ca 4% kjøtt gjerne, og fôr som royal og hills har ofte veldig lav kjøttprosent de også. Egentlig veldig mange, grunnen til det er at vegetabilske kilder er mye billigere å produsere enn kjøtt. Produsentene følger retningslinjer men de retningslinjene sier at så lenge fôret inneholder 4% kjøtt så kan man markedsføre det med «kjøtt» osv. Så veldig villedende markedsføring der. 

Jeg er vegetarianer men prøver å gi kattene mest mulig kjøtt, slik de naturlig ville gjort! Hater å håndtere kjøttet og tanken på det men hva gjør man ikke for disse pusene våre!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En liten fun fact (eller ikke fun fact), mange kattefôr er tilnærmet vegetarisk, slike som friskies og whiskas inneholder bare ca 4% kjøtt gjerne, og fôr som royal og hills har ofte veldig lav kjøttprosent de også. Egentlig veldig mange, grunnen til det er at vegetabilske kilder er mye billigere å produsere enn kjøtt. Produsentene følger retningslinjer men de retningslinjene sier at så lenge fôret inneholder 4% kjøtt så kan man markedsføre det med «kjøtt» osv. Så veldig villedende markedsføring der. 

Jeg er vegetarianer men prøver å gi kattene mest mulig kjøtt, slik de naturlig ville gjort! Hater å håndtere kjøttet og tanken på det men hva gjør man ikke for disse pusene våre!! 

Å det foret du nevner er ikke bra i det hele tatt. Så det er ikke akkurat et bra argument for å gi katten vegetarisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å det foret du nevner er ikke bra i det hele tatt. Så det er ikke akkurat et bra argument for å gi katten vegetarisk.

Jeg argumenterte ikke for det, da tror jeg du misforsto. Helt enig at det ikke er bra fôr, men tror mange som tenker «hallo, katten skal ha kjøtt, ikke vegetarisk» egentlig gir katten sin fôr som er mye mer vegetarisk enn de tror. 

Skrevet
Maestro skrev (20 timer siden):

Takk 🧡 Er så glad i han at 🧡 Og, når han slapper av og jeg prater til han, så bøyer han hodet bakover og ser på meg mens jeg prater 🧡 

Men sykt dramaqueen om jeg ikke er kjapp nok og slippe han ut. 🤦🙈 litt sånn "ååh, jeg får ikke møtt vennene mine! Stengt her inne i evigheten 🫡🫡" 

Snapchat-1038870506.jpg

En sånn pus kan man bli glad i bøyer hodet bakover gjør ene pusen min også når jeg koser den under haka :) ja ene pusen min lagde også mye mye støy når han ikke fikk gå ut nå er han blitt innepus ;) litt trist at han ikke får møtt vennene sine i ny og ne da :(  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 19.59):

Mine får hjort skutt av svigerfar. De får lever, nyrer og hjerte. De elsker det. De får også orijen tørrfôr og litt våtmat med 100% animalske produkter.

Han ene er 90% ute og 10% inne om det ikke er snøstorm ute. Han andre er 95% inne. Er det noe annet enn helt blå himmel og 25 grader, vil han ikke ut :) 

Anonymkode: 96ccc...d48

Hjortestek er godt både for mennesker og dyr :) 

Skrevet

Min får tørrfor fra Royal canin og litt våtfor kjøpt både på matbutikk og dyrebutikk, men jeg tenkte å prøve et annet for til han. Nå gir jeg han mat som han liker og det er mye han ikke liker. Så det har vært mye prøving og feiling her, men det virker ikke som han liker tørrforet han spiser nå så tenkte å gå over til et med mer kjøtt.

Så får vi se om han liker det bedre, men å råfore er ikke aktuelt her.

Anonymkode: 435f6...8b6

Skrevet

Har to katter, den ene liker seg ute 80% av tiden/20% inne og den andre liker seg ute 10% av tiden/90% inne. De har katteluke og kan gå ut som de ønsker fra kl.05.00, men stenger luka cirka kl.22.30 hver kveld på høsten/våren/vinteren. De får royal canin tørrfor som står fremme hele tiden og våtfor hver kveld. Den som er mest inne har dessverre nyresvikt og får i tillegg medisinsk for fra veterinæren (Hills). 

De har det vel litt "tøft" for tiden da vi fikk valp for 3 måneder siden, den som er mest ute er kjemperedd enda mens den som er inne mesteparten begynner å "varme seg opp" litt mot valpen.😅 De driver å tyvsmaker litt på vommen som valpen får når det står på benken en liten stund, men det faller visst ikke helt i smak.😂

Anonymkode: 8626f...2e5

Skrevet
Alltidglad1992 skrev (På 11.10.2022 den 6.03):

Jeg håper du tuller, ellers er du en dyremishandler.

Katter MÅ få taurin, som kun er i kjøtt og fisk, ellers blir de blinde og kan dø.....det er faktisk ulovlig å gi katter vegetarmat!

Spør en forsker: Hvorfor blir katter blinde av vegetarmat? (forskning.no)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...