AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Har familie som bor spredt i landet, har søsken med barn jeg ikke har så mye kontakt med, lurer nå på om det er innafor å bare droppe å gi de gaver til annet enn jul? Og bare sende hilsen på bursdag? Det er snakk om tenåringer jeg er tante til, når de var små takket foreldrene, eller sa ifra at gaven var kommet i allefall. Nå sender jeg gaver i posten eller gavekort på nettet, og hører ingenting tilbake. Vet ikke om det er kommet frem før jeg spør, og da er det Åå ja det kom, takk. Anonymkode: ca0ef...6d8 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Er bare å kutte ut. Du er bare en fjern tante de knapt nok husker navnet på, ei heller registrerer de gaven. Bruk pengene på deg selv, uten snev av dårlig samvittighet. Anonymkode: dbcdc...547 31 2 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Da hadde jeg sluttet, hvertfall når det er tenåringer. Noe annet med små barn som kanskje ikke er blitt opplært til å takke. Anonymkode: a3458...50b 7 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 Ja, her er det bare å droppe gaver.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Har du barn selv eller planer om å få det hadde jeg fortsatt å gi. Anonymkode: 32354...400 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har familie som bor spredt i landet, har søsken med barn jeg ikke har så mye kontakt med, lurer nå på om det er innafor å bare droppe å gi de gaver til annet enn jul? Og bare sende hilsen på bursdag? Det er snakk om tenåringer jeg er tante til, når de var små takket foreldrene, eller sa ifra at gaven var kommet i allefall. Nå sender jeg gaver i posten eller gavekort på nettet, og hører ingenting tilbake. Vet ikke om det er kommet frem før jeg spør, og da er det Åå ja det kom, takk. Anonymkode: ca0ef...6d8 Å kutte ut fordi du ikke får takk er veldig merkelig, men sier vel mye om st du ikke bryr deg så mye om de heller forsåvidt Anonymkode: 60ca5...ef2 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er bare å kutte ut. Du er bare en fjern tante de knapt nok husker navnet på, ei heller registrerer de gaven. Bruk pengene på deg selv, uten snev av dårlig samvittighet. Anonymkode: dbcdc...547 Hvordan vet du dette? Anonymkode: 60ca5...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg kuttet det av samme grunn, og det ble ramaskrik fra FORELDRENE. Jeg sa det som det var og har ikke hørt noe fra de siden. Hverken barna eller foreldrene deres. Anonymkode: d7ae2...54b 11 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 Hvor mange tantebarn kan du ha siden dette er så viktig for deg? Jeg hadde ikke droppet gaver fordi barna ikke er ferdig oppdratt eller ferdig med å utvikle folkeskikk. Å ikke gi gaver til tantebarn synes jeg er skikkelig rart. Og kaldt. Anonymkode: e1c83...45e 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 Mye bedre med avtale mellom søsken om at en driter i gaver på bursdager og til jul til hverandres familier, så kan en heller dra til litt mer til egne barn. Anonymkode: 32800...d25 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 Er tydeligvis ikke interessert i gavene fra deg når de ikke gidder å si i fra at de har kommet frem eller takke for de. Jeg hadde sluttet å bruke tid og penger på å kjøpe gave til de, og hadde de etterlyst gavene ville jeg forklart hvorfor det er slutt. Anonymkode: ebb93...b47 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg fikk streng beskjed av mine foreldre og ALLTID si takk til gaver Anonymkode: 40bc3...e11 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Mannen slutter å gi gaver når bare er 10, så får de heller gave til konfirmasjon og andre anledninger, det er umulig å finne en gave som passer store barn, feil klær, feil parfyme, feil alt Anonymkode: 40bc3...e11 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mange tantebarn kan du ha siden dette er så viktig for deg? Jeg hadde ikke droppet gaver fordi barna ikke er ferdig oppdratt eller ferdig med å utvikle folkeskikk. Å ikke gi gaver til tantebarn synes jeg er skikkelig rart. Og kaldt. Anonymkode: e1c83...45e 👏 Anonymkode: 60ca5...ef2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mange tantebarn kan du ha siden dette er så viktig for deg? Jeg hadde ikke droppet gaver fordi barna ikke er ferdig oppdratt eller ferdig med å utvikle folkeskikk. Å ikke gi gaver til tantebarn synes jeg er skikkelig rart. Og kaldt. Anonymkode: e1c83...45e Jeg har kun to, men kjenner at det hadde vært hyggelig med en takk når jeg vippser bursdagsgaver. Begge er konfirmerte, og vel så det. Jeg er ikke TS Anonymkode: 8e5b5...666 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #16 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da hadde jeg sluttet, hvertfall når det er tenåringer. Noe annet med små barn som kanskje ikke er blitt opplært til å takke. Anonymkode: a3458...50b Hvordan kan man la være å oppdra barn til å takke? Anonymkode: d8344...964 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #17 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er tydeligvis ikke interessert i gavene fra deg når de ikke gidder å si i fra at de har kommet frem eller takke for de. Jeg hadde sluttet å bruke tid og penger på å kjøpe gave til de, og hadde de etterlyst gavene ville jeg forklart hvorfor det er slutt. Anonymkode: ebb93...b47 Signerer Anonymkode: d8344...964
altflyter Skrevet 9. oktober 2022 #18 Skrevet 9. oktober 2022 (endret) Jeg sluttet faktisk å gi gaver til noen barn i familien nettopp av den grunn. Når de var blitt tenåringer og jeg ikke en gang fikk et signal om at gaven var mottatt, så kjente jeg at nok er nok. Jeg syntes det er trist at samfunnet mister slike små gester. Jeg syntes det er en selvfølge at man i det minste sender en sms med «takk for gaven». Trenger ikke være verre enn det. Det betyr faktisk noe. jeg lever godt med å høres gammel ut, men jeg syntes det er trist at grunnleggende folkeskikk ikke lenger anses som viktig. Hilsen gammel kjerring som såvidt har fylt 30. Endret 9. oktober 2022 av altflyter 13 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 Bare å droppe. Jeg sluttet å gi mine 2 tantebarn gaver et par år etter at hele den familien sluttet å gi meg julegaver også. For min del var dråpen når det ikke kom et eneste takk da den eldste fikk bunaden min til konfirmasjonen sin (det var en bunad hun hadde ønsket seg). Anonymkode: 64f7c...551 4 2
Reign Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kuttet det av samme grunn, og det ble ramaskrik fra FORELDRENE. Jeg sa det som det var og har ikke hørt noe fra de siden. Hverken barna eller foreldrene deres. Anonymkode: d7ae2...54b Du har ikke hørt noe fra broren eller søsteren din siden da…?🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå