Gå til innhold

Mannen vil ha barn .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 6 år, jeg har en sønn fra før som er 12  Han har aldri ønsket barn og der er greit og vi har blitt enige. Men nå plutselig har han snudd. Jeg er ferdig med barn nå , ga han frist på når som var max grensen min på tid. Han  føler noe mangler i livet .Han er ikke veldig deltagende i familielivet, noe som også har vært en ting jeg har sagt skal være på plass. Men nå vil han ha barn, uten å tenke på alt det rundt, jobb, deltagelse. Han kjører ofte en manns show. 

Hvordan få han til å forstå at barn ikke bare er noe man får. Men et stort ansvar?

Anonymkode: 8e111...826

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjentar deg til det utrettelige til det synker inn hos han. Det er ikke aktuelt å få barn med noen som ikke har forståelse for hva som kreves i et familieliv. 

Anonymkode: 2dd67...773

• Nyttig 2
Skrevet

Oisann. Det er jo en ganske stor greie å ombestemme seg på. Hvordan ser han for seg at dette skal fungere da? Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 2751e...45c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du gjentar deg til det utrettelige til det synker inn hos han. Det er ikke aktuelt å få barn med noen som ikke har forståelse for hva som kreves i et familieliv. 

Anonymkode: 2dd67...773

Nå er det vel sånn at førstegangsforeldre heller ikke er klar over hva som kreves. Men han har fulgt sønnen hennes i seks år, så jeg er enig i at han burde ha en viss peiling. 

Du skriver ikke noe om barnefar ts? Har mannen din i det hele tatt hatt mulighet til å engasjere seg for sønnen din, eller har han egentlig pent blitt nødt til å observere fordi han har en veldig delaktig far fra før av?

Anonymkode: 63bdd...961

Skrevet

Han har ingen delaktig far i bildet. Så er alle muligheter for å være engasjert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oisann. Det er jo en ganske stor greie å ombestemme seg på. Hvordan ser han for seg at dette skal fungere da? Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 2751e...45c

Han er 42 , jeg blir 40 i år. Jeg vet ikke hva han ser for seg. For det er ikke et tema. Fordi han vil ikke snakke om det egentlig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen i 6 år, jeg har en sønn fra før som er 12  Han har aldri ønsket barn og der er greit og vi har blitt enige. Men nå plutselig har han snudd. Jeg er ferdig med barn nå , ga han frist på når som var max grensen min på tid. Han  føler noe mangler i livet .Han er ikke veldig deltagende i familielivet, noe som også har vært en ting jeg har sagt skal være på plass. Men nå vil han ha barn, uten å tenke på alt det rundt, jobb, deltagelse. Han kjører ofte en manns show. 

Hvordan få han til å forstå at barn ikke bare er noe man får. Men et stort ansvar?

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men min mening er st man bør være sammen en god stund før en bestemmer seg for barn. Så når toget for lengst er gått og dere bare har vært sammen seks år, synes jeg vinduet for å bestemme seg har vært for lite.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er 42 , jeg blir 40 i år. Jeg vet ikke hva han ser for seg. For det er ikke et tema. Fordi han vil ikke snakke om det egentlig 

Han vil ha barn men vil ikke snakke om det?  😂

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har ingen delaktig far i bildet. Så er alle muligheter for å være engasjert 

Da stiller saken seg heeeelt annerledes!

Anonymkode: 63bdd...961

Gjest tullerikke
Skrevet

Oddsen er stor for at du blir sittende med ansvaret for det nye barnet. Jeg hadde aldri i verden begynt på nytt igjen den alderen. 

Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men min mening er st man bør være sammen en god stund før en bestemmer seg for barn. Så når toget for lengst er gått og dere bare har vært sammen seks år, synes jeg vinduet for å bestemme seg har vært for lite.

Vi ble sammen , og han var klar på at han ikke ville ha barn selv. Noe jeg måtte bestemme meg for at jeg også da ikke skulle ha. Gitt han underveis muligheten ved å si at min max grense er en viss tid. Det var ikke noe problem fordi han skal ikke ha barn.  Jeg har falt til ro med et barn. Og vil nå ikke ha flere , fordi barnet "vårt" er blitt stor. Og jeg rett å slett føler jeg har blitt for gammel. Jeg skal ha overskudd til en baby noe jeg ikke har. Og noe han ihvertfall IKKE har.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi ble sammen , og han var klar på at han ikke ville ha barn selv. Noe jeg måtte bestemme meg for at jeg også da ikke skulle ha. Gitt han underveis muligheten ved å si at min max grense er en viss tid. Det var ikke noe problem fordi han skal ikke ha barn.  Jeg har falt til ro med et barn. Og vil nå ikke ha flere , fordi barnet "vårt" er blitt stor. Og jeg rett å slett føler jeg har blitt for gammel. Jeg skal ha overskudd til en baby noe jeg ikke har. Og noe han ihvertfall IKKE har.

Hvor gammel er du?

Skrevet
tullerikke skrev (1 minutt siden):

Oddsen er stor for at du blir sittende med ansvaret for det nye barnet. Jeg hadde aldri i verden begynt på nytt igjen den alderen. 

Det er noe jeg ikke bare tror men som jeg vet. Han har hatt 6 år på å vise at det er en rolle han kan ta. Noe jeg vet han ikke kan. Han mener det er annerledes med eget barn. Noe jeg vet garantert det ikke blir.

Jeg vil ikke stoppe noen å få barn , og tanken min er da at jeg bare må gå 

• Nyttig 2
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Det står lengre opp. 

Anonymkode: b352d...b3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hadde jeg sagt nei til. Om han ikke er spes engasjert i ditt barn så kan det fort bli forskjellsbehandling. Hadde nok vurdert forholdet om jeg var deg, enkelt å si, ikke lett å gjennomføre. Men ønsker han seg barn så bør han jo få muligheten med ei som ønsker det samme, ikke tvinge det på noen. God klem❤️

Anonymkode: 38689...a15

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Da lar du det bare fare sin gang. Du ønsker ikke barn og gjør da dine forholdsregler for å unngå det. Om han mot formodning tar opp temaet, så sier du at du ikke ønsker barn.

Anonymkode: 7705a...224

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er noe jeg ikke bare tror men som jeg vet. Han har hatt 6 år på å vise at det er en rolle han kan ta. Noe jeg vet han ikke kan. Han mener det er annerledes med eget barn. Noe jeg vet garantert det ikke blir.

Jeg vil ikke stoppe noen å få barn , og tanken min er da at jeg bare må gå 

Du trenger ikke å gå. Det er han som evt må gå om han mener han absolutt skal ha barn.

Anonymkode: 7705a...224

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med at han ikke er veldig deltagende i familielivet?

Ungen din er da ikke hans, eller mener du at han skal opptre som en far? 

Anonymkode: 32f33...f8e

Skrevet

For mange menn er 30-åra det 20-åra er for kvinner. Så når han er 42 tenker han kanskje som kvinner på 32. Tenker at det er helt lov å endre følelser, at det barneønsket kan komme sterkt også hos menn.

Jeg tipper han vurderer å gå ut av forholdet.

Anonymkode: b726d...152

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva mener du med at han ikke er veldig deltagende i familielivet?

Ungen din er da ikke hans, eller mener du at han skal opptre som en far? 

Anonymkode: 32f33...f8e

Om man velger en partner med barn så må man selvsagt stille opp og ikke være totalt fraværende. Ellers må man finne seg en partner uten barn. 

Anonymkode: 38689...a15

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...