AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg er forbi termin. Den siste uka har vært grusom. Så mye hosting at lungene/ribbeina verker/stikker. Magemusklene brenner. Hoster såpass at jeg ikke får hvile om natten pga konstant hoste. Ligger høyt med overkroppen osv. Jeg har vært til legevakten 2 ganger pga jeg skjelver i kroppen. I utgangspunktet har de sendt meg hjem uten noe hjelp pga jeg er gravid. Nå har jeg fått et hostedempende middel, som jeg tar 1 gang om dagen (skulle tatt 3, men den inneholder morfin og alko-something). Her ble det veid for og i mot mtp kommende fødsel, at jeg i det hele tatt skal ha noe å gå på til å orke å føde. Jeg fikk 3 t søvn med denne i natt, før det var på'n igjen. Ikke nok med det ... Nå har jeg hostet så mye at ene trommehinna mi har tatt skade. Jeg hører nesten ingenting, verker og får vondt hvis jeg raper. Hvordan i h .... skal jeg føde med dette her? Jeg kommer til å sprekke hele hinna under pressfasen. Ifb med å finne ut hva som var gale med øret mitt, stod det at selv den tøffeste mann kom til å ha det grusomt vondt når en trommehinne sprekker helt. Så skal jeg takle en nyfødt som griner, pluss unge fra før, pluss komme meg etter fødsel. Dette har blitt et mareritt uten like. Hva kan jeg gjøre for å bli frisk før fødsel? Jeg er bekymret. Skal bestille ny legetime i morgen, må få hjelp på et eller annet vis Anonymkode: 19ec6...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Du har nok bare tett ørekanal siden du er forkjølet. Så ikke sjans å sprekke ørehinna. Ellers håper jeg legen kan gi deg noe annet hostedempende for det hørtes fælt ut å ikke få sove. Anonymkode: e620d...869 2
mingus Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Har ikke noen tips dessverre, men ønsker deg rask god bedring og en fin fødsel. 🤞💖 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 Du kan be føden om smertelindring og slå deg ut som et tiltak før fødsel hvis det er ille nok. Jeg vet dette ikke er noen trøst eller bedring, men jeg var kjempesyk rett før fødsel. Hadde ikke sovet på en hel uke, og slet med å følge med. Var helt utmattet og gråt bare av å se på andre mennesker. Når fødselen startet, gikk kroppen i et modus, hvor alt resatte seg og forberedte seg på «kamp». Jeg tenkte også på hvordan jeg skulle klare å ta vare på barn etter fødsel, men sykehuset tok babyen første natten, og det hjalp helt sykt Anonymkode: b7071...9c7 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg tror du krisemaksimerer fordi du har det helt jævlig nå. Forhåpentligvis drøyer fødselen til du er litt bedre. Kryss fingrene for at du er over det verste nå! Kroppen vil også gå inn i modus ved fødsel og du vil vel neppe merke at du egentlig er syk i tillegg. Etter fødsel bør du være på sykehuset litt for å få ro og hjelp. god bedring!! Dette klarer du!!! Anonymkode: 60e2e...a08 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 De færreste fødsel starter når man er syk. De fleste starter om natten når man er mer uthvilt. Anonymkode: ba9e0...aab
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har nok bare tett ørekanal siden du er forkjølet. Så ikke sjans å sprekke ørehinna. Ellers håper jeg legen kan gi deg noe annet hostedempende for det hørtes fælt ut å ikke få sove. Anonymkode: e620d...869 Satser på det, da, men halve hodet gjør virkelig vondt, kan ikke ligge på den sida med det øret. mingus skrev (1 time siden): Har ikke noen tips dessverre, men ønsker deg rask god bedring og en fin fødsel. 🤞💖 Takk❤ AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du kan be føden om smertelindring og slå deg ut som et tiltak før fødsel hvis det er ille nok. Jeg vet dette ikke er noen trøst eller bedring, men jeg var kjempesyk rett før fødsel. Hadde ikke sovet på en hel uke, og slet med å følge med. Var helt utmattet og gråt bare av å se på andre mennesker. Når fødselen startet, gikk kroppen i et modus, hvor alt resatte seg og forberedte seg på «kamp». Jeg tenkte også på hvordan jeg skulle klare å ta vare på barn etter fødsel, men sykehuset tok babyen første natten, og det hjalp helt sykt Anonymkode: b7071...9c7 Sist jeg fødte, var det også med søvnmangel - det var grusomt. Havna ikke i noe modus selv om fødselen starta på sykehuset. Var med godt mot og hadde kjempeinnstilling. Til slutt kunne ingen av delene overskygge at jeg var utslitt og trengte hvile. Kjenner meg igjen i det du skriver om å ville gråte når jeg ser andre mennesker. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tror du krisemaksimerer fordi du har det helt jævlig nå. Forhåpentligvis drøyer fødselen til du er litt bedre. Kryss fingrene for at du er over det verste nå! Kroppen vil også gå inn i modus ved fødsel og du vil vel neppe merke at du egentlig er syk i tillegg. Etter fødsel bør du være på sykehuset litt for å få ro og hjelp. god bedring!! Dette klarer du!!! Anonymkode: 60e2e...a08 Tror ikke jeg krisemaksimerer. Jeg er en person som liker å ha kontroll og være mest mulig forberedt. Fødsel er en stor oppgave for kroppen. Har lyst til at kroppen skal være i best mulig form før den tid - som er når som helst. Og ser at sånn ting ligger an nå, er det så langt fra optimalt som mulig. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De færreste fødsel starter når man er syk. De fleste starter om natten når man er mer uthvilt. Anonymkode: ba9e0...aab Men ... jeg får ikke sove om det er verken natt eller dag ... jaja, fikk sove 3 timer i natt, men tviler på at kroppen oppfatter det som "uthvilt" 😅 Jeg fikk beskjed av lege nå om å ta nesespray og prøve å hvile/sove... 🥲 (Synd da må jeg avlyse alle planene jeg har lagt I dag - topptur, nedvask av hus osv. På slutten av samtalen: "Ååå, har du vondt i halsen også?" 😑 JA, DET ER JO DERFOR JEG IKKE FÅR SOVE PGA HOSTE. (Sa ingenting sånn, men hvordan er det mulig med journalen min framme og ei stemme som er ikke-eksisterende)) Tusen takk for svar, alle sammen🤞🤞🤞🧡 Anonymkode: 19ec6...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Ønsker deg riktig god bedring. Hva slags hostesaft har du fått forresten? Er selv gravid og hoster som et f***, må sitte å sove, verker her og der, men jeg er bare 25 uker på vei så lenge igjen for min del. Har du målt srp og sjekket at det ikke er noe lungebetennelse? (Finns flere typer) Når skal du på trivselskontroll om du er på overtid? Anonymkode: cee06...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ønsker deg riktig god bedring. Hva slags hostesaft har du fått forresten? Er selv gravid og hoster som et f***, må sitte å sove, verker her og der, men jeg er bare 25 uker på vei så lenge igjen for min del. Har du målt crp og sjekket at det ikke er noe lungebetennelse? (Finns flere typer) Når skal du på trivselskontroll om du er på overtid? Anonymkode: cee06...6e5 Anonymkode: cee06...6e5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 Vann på lungene? Anonymkode: ca482...ee7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg var syk når jeg fødte. Han kom veldig fort og rakk ikke epidural. Gikk helt fint. Men babyen ble også forkjølet og havnet på barneklinikken. Smittet av meg Anonymkode: 25f3f...590
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg var også skikkelig syk da fødselen startet. Hadde fått påvist influensa, hostet på meg ribbensbrist og hadde hatt høy feber. Men fødselen gikk greit (selv om jordmor sa litt humoristisk at jeg kom til å presse ut barnet av hostingen alene) Jeg trøstet meg med at jeg var glad jeg ikke ble syk rett etter fødselen. Nå var jeg i det minste på bedringens vei. Eneste som var verre etter den fødselen (sammenlignet med nr 1) var at det var vanskligere å knipe igjen under alle hostekulene😫 Anonymkode: eb2ab...35d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Vettu, føler med deg - Ts. Akkurat vært igjennom det selv.. og er forbi termin. Ble skikkelig dårlig. Selv bare forskjøla… det gikk hardt utover lungene, mer enn nesa for å si det sånn. Men mista sll smak og luktesans. Begynte med tørrhoste i en uke, så slimhoste. Spydde opp all maten utenfor bensinstasjon i går. Trodde det først var pga en grise dårlig iskaffe. Men så var det pga slimhoste rett og slett og spydde ned meg selv i bilen. Sist det skjedde så kom det ut foran og bak. Helt jævlig… har måttet avlyse alle planer og vært mye liggende - har surkla og pipi i lungene. Slitt med søvn pga det. Ikke kunne jeg ligge en periode heller… for jævlig…. Men bedre nå heldigvis. I år tror jeg forskjølelse er tøff for de fleste gravid eller ikke❤️. Heier på oss gravide i allefall. Anonymkode: 2df19...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå