AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 En bekjent farger håret til barnet sitt fordi barnet ikkje fikk den hårfargen som var ønsket av forelder. Barnet er i barnehagealder. Forelder sprayer også barnets klær ( som barnet har på seg) full i parfyme. Er dette ok? Jeg mener nei . Anonymkode: ac64c...eee
Silla123 Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Eh, det er jo masse kjemikalier. Spesielt hårfarge mener jeg det til og med er aldersgrense på? 16 år.. Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan være fornøyde med at de har friske barn og verdsett alt de fikk naturlig, ikke risiker helsen deres med hårfarge så tidlig i livet fysj 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Helt forferdelig. Tenk på hva dette gjør med barnets selvfølelse. Dette burde man tatt tak i! Anonymkode: 5c364...71a 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Denne historien kjøper jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 Eeem... ere noe du tenker , eller har barnet lyst? Kan jo ikke farge håret bare for du misliker barnets farge. Anonymkode: d8285...8c5
Reign Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): En bekjent farger håret til barnet sitt fordi barnet ikkje fikk den hårfargen som var ønsket av forelder. Barnet er i barnehagealder. Forelder sprayer også barnets klær ( som barnet har på seg) full i parfyme. Er dette ok? Jeg mener nei . Anonymkode: ac64c...eee Jeg håper dette bare er tøys. Og hvis det er tøys, så synes jeg det er skammelig at folk tøyser med dette. Dersom det ikke er tøys ville jeg tatt det opp med foreldrene. Dersom de ikke lytter, eller du ikke tør ta det opp med foreldrene, må du vurdere å drøfte dette med barneverntjenesten i kommunen de bor. Å utsette barn for sterke kjemikalier er særdeles helseskadelig, og man kan stille store spørsmål ved den emosjonelle omsorgsevnen til foreldrene dersom hårfargen til barnet er viktigere enn helsen til det… Endret 9. oktober 2022 av Reign Leif 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Barnet vårt har en venn hvor foreldrene bleket håret til sitt barn helt fra barnehagestart og hele skolen. De var fra et asiatisk land og jeg har aldri sett det barnet med kun sin naturlige mørke hårfarge. Skikkelig unødvendig 😕 Anonymkode: edfd9...878 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg hadde gjort det. Jeg har kommunegrått (eller askeblondt om du vil...) hår selv og det er det ingen som passer. Men jeg hadde nok vært forsiktig med hva slags farge som ble brukt. Typ shampoo med farge istedenfor sterk hårfarge. Anonymkode: 12781...f1d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 Hvor gammelt er barnet? Jeg hatet intenst min hårfarge som er rød, så fikk lov av mamma å farge det brunt fra 5 klasse. da var jeg 10 år. Er veldig glad for det. Men faktisk usikker på om jeg ville latt min datter på 10 gjøre det samme nå. Dog hun bruker sånn fargespray og har i rosa/blå/lilla farge ( som går ut etter vask) når hun har lyst. Anonymkode: c9c2b...51f 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 Nei, det er virkelig ikke greit å farge håret til barn fordi de fikk "feil hårfarge"! Begynne med fargede linser også da, fordi barnets øyefarge ikke er "riktig"? Nei, huff. Anonymkode: c8348...538 2 2
Reign Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er virkelig ikke greit å farge håret til barn fordi de fikk "feil hårfarge"! Begynne med fargede linser også da, fordi barnets øyefarge ikke er "riktig"? Nei, huff. Anonymkode: c8348...538 Eller spraymale barna fordi de har feil farge… 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): En bekjent farger håret til barnet sitt fordi barnet ikkje fikk den hårfargen som var ønsket av forelder. Barnet er i barnehagealder. Forelder sprayer også barnets klær ( som barnet har på seg) full i parfyme. Er dette ok? Jeg mener nei . Anonymkode: ac64c...eee Anonym bekymringsmelding til barnevernet? For når slike valg tas åpenlyst, hva gjøres da bak lukkede dører... Anonymkode: ce1c6...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Skrevet 9. oktober 2022 Det er må være kødd... Håper da inderlig det i hvert fall! Så klart er det ikke ok å farge håret til barn fordi de har en hårfarge foreldrene ikke liker. herregud. Anonymkode: e8b32...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #16 Skrevet 9. oktober 2022 Helt sikker på det er kun forfengelighet? For i såfall er det ikke greit så lenge ikke barnet absolutt vil det selv. Spør fordi vi sterkt vurderer å farge håret på jenta vår, for jeg og hun er blond med blå øyne, mens mannen min, som er biologisk far, er mørk med brune øyne. Han har flere ganger kommet i klammeri med politi og/eller securitas, eller bare random folk, fordi han blir anklaget for at det ikke er hans barn. Jenta er livredd folk i uniform for at de skal ta henne bort fra pappa... Anonymkode: e71a1...a6a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #17 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt sikker på det er kun forfengelighet? For i såfall er det ikke greit så lenge ikke barnet absolutt vil det selv. Spør fordi vi sterkt vurderer å farge håret på jenta vår, for jeg og hun er blond med blå øyne, mens mannen min, som er biologisk far, er mørk med brune øyne. Han har flere ganger kommet i klammeri med politi og/eller securitas, eller bare random folk, fordi han blir anklaget for at det ikke er hans barn. Jenta er livredd folk i uniform for at de skal ta henne bort fra pappa... Anonymkode: e71a1...a6a Så far kan ikke farge håret for å ligne på jenta? Har dere tenkt å bruke fargede linser på henne også? Dette må være blant det teiteste jeg har lest her. Anonymkode: edfd9...878 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #18 Skrevet 9. oktober 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Helt sikker på det er kun forfengelighet? For i såfall er det ikke greit så lenge ikke barnet absolutt vil det selv. Spør fordi vi sterkt vurderer å farge håret på jenta vår, for jeg og hun er blond med blå øyne, mens mannen min, som er biologisk far, er mørk med brune øyne. Han har flere ganger kommet i klammeri med politi og/eller securitas, eller bare random folk, fordi han blir anklaget for at det ikke er hans barn. Jenta er livredd folk i uniform for at de skal ta henne bort fra pappa... Anonymkode: e71a1...a6a Hæ? Nei dette tror jeg ingenting på. Anonymkode: ad39b...9b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så far kan ikke farge håret for å ligne på jenta? Har dere tenkt å bruke fargede linser på henne også? Dette må være blant det teiteste jeg har lest her. Anonymkode: edfd9...878 Far kommer ikke til å ligne på jenta uansett hva han gjør for å si det sånn. Øyenfarge er heller ikke like åpenbart som hårfarge. Hva foreslår du vi skal gjøre om det er så teit da? Det er jeg fryktelig spent på. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hæ? Nei dette tror jeg ingenting på. Anonymkode: ad39b...9b0 Før jenta kom til, hadde jeg tenkt akkurat det samme. Anonymkode: e71a1...a6a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor gammelt er barnet? Jeg hatet intenst min hårfarge som er rød, så fikk lov av mamma å farge det brunt fra 5 klasse. da var jeg 10 år. Er veldig glad for det. Men faktisk usikker på om jeg ville latt min datter på 10 gjøre det samme nå. Dog hun bruker sånn fargespray og har i rosa/blå/lilla farge ( som går ut etter vask) når hun har lyst. Anonymkode: c9c2b...51f Det er noe litt annet hvis det kommer fra barnet selv. Anonymkode: b748c...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå