Kaisada Skrevet 9. oktober 2022 #41 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke bra for huden å dusje hver dag. Huden holder seg immunologisk friskere om man dusjer/bader en gang i uka +når man er skitten. Denne overdrevne hygienen vi bedriver her i vesten er med på å drive frem epidemien av asthma og allergi Anonymkode: 8b01f...338 Dette er litt applaus til latskapen. Det er heller ikke så veldig ok for omgivelsene at man går rundt med en eim av fett hår og kroppsfettlukt. Det lukter veldig av prepubertale barn som ikke får veiledning til å dusje mer enn en gang hver uke eller 14. dag. og heller ikke da lærer hvordan en vasker håret ordentlig med sjampo,skylling og sjampo og skylling igjen. Jeg kjenner hvertfall sterke tendenser til både astma og allergi når jeg går forbi disse stinkbombene på butikken eller sitter bak dem på teater/konserter. Lær folk hygiene, ikke slendrianlivsstil. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 9. oktober 2022 #42 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 9-åringen min vasker fjes med klut hver dag, underlivet får en kjapp vask med kun vann i dusjen, og ellers dusjer hun hele kroppen og vasker håret med vann 2 ganger i uka. Hun lukter nydelig. Jeg er voksen og har svetteproduksjon, så jeg dusjer annahver dag etter trening, og vasker ansikt, armhuler og underliv med klut de andre dagene. Bruker ikke såpe på kluten, og vasker håret med shampoo en gang i uka. Lukter ingenting. Bruker ikke såpe i dusjen heller foresten. Dusj og såpe hver dag ødelegger hudens naturlige bakterieflora og syrekappe, og er helt krise for immunforsvaret. I tillegg får man tørr hud og eksem. Jeg trenger ikke fuktighetskrem heller, fordi jeg ikke gjør dette. Anonymkode: 89d99...4c8 Du kjenner ikke lukten av din egen kropp, men jeg brekker meg av den harske lukten når du går forbi meg. Spar omgivelsene for dette. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 9. oktober 2022 #43 Del Skrevet 9. oktober 2022 De kommer i en alder hvor de ikke liker å dusje. Så får de periode hvor de dusjer ofte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #44 Del Skrevet 9. oktober 2022 Kaisada skrev (3 timer siden): Du kjenner ikke lukten av din egen kropp, men jeg brekker meg av den harske lukten når du går forbi meg. Spar omgivelsene for dette. De som lukter harsk er de som ikke dusjer eller vasker seg i det hele tatt, eller sjelden. Hun du siterer dusjer annenhver dag og vasker seg hver dag, det er ikke sjelden. Du høres veldig veldig ekstrem og hysterisk ut, noe mange av dine innlegg generelt bærer preg av. Anonymkode: b5a36...2e7 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #45 Del Skrevet 9. oktober 2022 Dusjer de ikke etter gymmen da? Kan du ta en prat med læreren hans, og høre om det går an å pushe ungene til å dusje med hårvask etter gymmen, og i tillegg ha med rent skift? Trenger jo ikke nevne navn, men hvis du sier at det er en eller to av ungene i klassen som lukter og at du blir bekymret for utestenging? Anonymkode: d1276...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #46 Del Skrevet 9. oktober 2022 Går da an å vaske føttene med vaskeklut, når en ikke vil dusje. Jeg dusjet bare én gang i uka da jeg var barn, fordi vi hadde ikke bad før jeg var 15 år. Anonymkode: 5ca11...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 9. oktober 2022 #47 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De som lukter harsk er de som ikke dusjer eller vasker seg i det hele tatt, eller sjelden. Hun du siterer dusjer annenhver dag og vasker seg hver dag, det er ikke sjelden. Du høres veldig veldig ekstrem og hysterisk ut, noe mange av dine innlegg generelt bærer preg av. Anonymkode: b5a36...2e7 jeje. Den ser jeg👍 Er nok ikke mer ekstrem enn de som reagerer på generelle vonde lukter. Her var det snakk om at den jeg siterte ikke vasket håret med shampo mer enn en gang i uken tross trening og svette. Det er jo litt.....ekstremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #48 Del Skrevet 9. oktober 2022 Gutten min på 10 år dusjer ca to dager i uka. Han spiller fotball hver eneste dag på skolen og hver eneste dag etter skoletid. Han er den ungen som nærmest bor i ballbingen. Men han har aldri lukta svette, da han ikke er kommet i puberteten enda. Vasker seg hver morgen med klut, og så vasker han føttene innimellom dusjedagene. Men jeg tror som nevnt over her at klærne er hovedproblemet og ikke ungen. Rene sokker hver dag er et must. Anonymkode: 12ee1...d45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #49 Del Skrevet 9. oktober 2022 Kommer vel litt an på barnet og. Det er slett ikke enkelt å få et barn til å dusje, som hater å vaske seg. Anonymkode: 2907b...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #50 Del Skrevet 9. oktober 2022 Men er det ikke bedre å dusje enn å gni møkka rundt med en vaskeklut?!? Er da ikke farlig å ta seg en rask dusj hver dag. Finnes ikke noe verre enn barn det lukter vondt av. Eller er møkkete. Jobber i barnehage og det er ikke så koselig å ha en møkkete stinkende unge på fanget og trøste. Ta den dusjen hver kveld og skift klær. Det er det absolutt verdt!! Anonymkode: 3062a...747 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2022 #51 Del Skrevet 9. oktober 2022 Ikke uvanlig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #52 Del Skrevet 9. oktober 2022 Dere som sier det er dårlig for immunforsvaret å dusje for ofte, det er vel heller slik at det er bra å ha god hygiene. Vi har jo vår normalflora i huden som vi skal ha, altså snille bakterier som lever av svette, talg osv og holder de slemme bakteriene unna. Men blir det derimot for mye svette og talg i huden så blir det også nok svette og talg slik at de «skumle» bakteriene også kan få slippe til, da blir det næring til de også. Det betyr derimot ikke at man må dusje hver dag, men det betyr heller ikke at det er bra for immunforsvaret å ikke vaske seg… Anonymkode: 65b5b...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #53 Del Skrevet 9. oktober 2022 4 hours ago, Kaisada said: Dette er litt applaus til latskapen. Det er heller ikke så veldig ok for omgivelsene at man går rundt med en eim av fett hår og kroppsfettlukt. Det lukter veldig av prepubertale barn som ikke får veiledning til å dusje mer enn en gang hver uke eller 14. dag. og heller ikke da lærer hvordan en vasker håret ordentlig med sjampo,skylling og sjampo og skylling igjen. Jeg kjenner hvertfall sterke tendenser til både astma og allergi når jeg går forbi disse stinkbombene på butikken eller sitter bak dem på teater/konserter. Lær folk hygiene, ikke slendrianlivsstil. du latterliggjorde akkurat de siste 10 årenes oppsummering av forskningen på dette området! jaja, perler for svin er og blir perler for svin. la oss aldri snakke om hvordan de samme miljøgiftene du skrubber ungene dine med også er linket til autisme, infertilitet, autoimmune sykdommer og psykiske plager. Å hele tiden skrubbe i vei på den huden trigger immunforsvaret til å jobbe på en svært negativ måte. Om 10 år er det noe alle vet. Anonymkode: 8b01f...338 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #54 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men er det ikke bedre å dusje enn å gni møkka rundt med en vaskeklut?!? Er da ikke farlig å ta seg en rask dusj hver dag. Finnes ikke noe verre enn barn det lukter vondt av. Eller er møkkete. Jobber i barnehage og det er ikke så koselig å ha en møkkete stinkende unge på fanget og trøste. Ta den dusjen hver kveld og skift klær. Det er det absolutt verdt!! Anonymkode: 3062a...747 Du gnir ikke skitten rundt med en klut, du fjerner den. Så skyller du kluten og vasker igjen. Men synes med bhg barn da bader man kanskje litt oftere, da de har vært ute og rullet seg i sølen og gjerne går med bleie. Det er litt annerledes med skolebarn. Anonymkode: b5a36...2e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #55 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): du latterliggjorde akkurat de siste 10 årenes oppsummering av forskningen på dette området! jaja, perler for svin er og blir perler for svin. la oss aldri snakke om hvordan de samme miljøgiftene du skrubber ungene dine med også er linket til autisme, infertilitet, autoimmune sykdommer og psykiske plager. Å hele tiden skrubbe i vei på den huden trigger immunforsvaret til å jobbe på en svært negativ måte. Om 10 år er det noe alle vet. Anonymkode: 8b01f...338 Hvor vanlig er det å skrubbe huden når man dusjer? Det hender jeg bruker sukkerskrubb eller skrubbehanske en gang i blant for å fjerne døde hudceller, men folk flest klatter vel bare på litt dusjsåpe før det skylles av. Det finnes mange gode og allergivennlige dusjsåper der ute med organiske ingredienser. Man kan altså holde seg ren og godluktende uten at det skal gå på bekostning av helse og miljø. Anonymkode: 11ba1...1c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #56 Del Skrevet 10. oktober 2022 Synes kanskje en gang i uken er litt lite, men okay. Våre dusjer annenhver dag, noen ganger oftere. De dagene det ikke dusjes vasker vi med klut. Har to barn, ett på 6 og ett på 4, og helt ærlig, når de driver og tørker seg selv etter dobesøk på den alderen er det ikke alltid like nøye merker jeg🤦♀️ pluss med regn og skitvær og mye tid i sandkasse på fotballbanene etc så synes jeg en kjapp dusj på et par min er kjekt til kvelden 😊 Anonymkode: 5c256...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #57 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 9.14): Det er ikke bra for huden å dusje hver dag. Huden holder seg immunologisk friskere om man dusjer/bader en gang i uka +når man er skitten. Denne overdrevne hygienen vi bedriver her i vesten er med på å drive frem epidemien av asthma og allergi Anonymkode: 8b01f...338 Men når det KUN dusjes én gang pr uke, og ungen er nedgrodd i skitt, da er noe feil! Ikke blir ungen vasket på annet vis, er overlatt til seg selv med den daglige hygienen. Det grues til hun får mens, og det kan fort skje innen ett par år 😔 Hvor foreldrene er? På stua, i sofaen med hver sine mobiltelefoner 😌 Anonymkode: 342d2...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 10. oktober 2022 #58 Del Skrevet 10. oktober 2022 Min 10 åring dusjer 5-6 ganger i uken, fordi han trener så og si hver dag, men jeg tenker at hvis hvis man ikke er med på noen aktiviteter bør man vel dusje 3 ganger i uka uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #59 Del Skrevet 10. oktober 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Men er det ikke bedre å dusje enn å gni møkka rundt med en vaskeklut?!? Er da ikke farlig å ta seg en rask dusj hver dag. Finnes ikke noe verre enn barn det lukter vondt av. Eller er møkkete. Jobber i barnehage og det er ikke så koselig å ha en møkkete stinkende unge på fanget og trøste. Ta den dusjen hver kveld og skift klær. Det er det absolutt verdt!! Anonymkode: 3062a...747 For barn med atopisk hud - en tilstand som øker og øker i omfang - er det ganske ille å dusje hver dag, jo. Hvis du ikke greier å bruke en vaskeklut går det jo an å spørre kommunen om hjelp, da har du kanskje særskilte behov? Anonymkode: 829cd...cfd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. oktober 2022 #60 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 9.03): Sønnen min har en kompis som ofte er på besøk. Har merket over lang tid at han ikke lukter så godt. Lukter tåfis og skitten hodebunn, litt sånn kroppslukt. Moren sa en dag til meg at han ikke likte å dusje og derfor dusjet 1-2 ganger i uka. Er ikke dette litt sjeldent? Min 9-åring dusjer hver dag. Anonymkode: b438d...853 Jeg dusjet selv en gang i uka hjemme, samt en til to ganger i uka etter gymmen, fram til jeg var ca. 12 år. Jeg deltok ikke på fritidsaktiviteter som krevde dusjing etterpå. En gang i uka hjemme pluss etter gym på skolen er helt ok for en på 9 år. Unntaket blir jo om det er trening av et eller annet slag utenom gymmen. Jeg kunne ikke fordra å dusje i den alderen, og når jeg nærmet meg puberteten måtte mamma tvinge meg til å dusje mer enn en gang i uka. AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 12.40): Dusj og såpe hver dag ødelegger hudens naturlige bakterieflora og syrekappe, og er helt krise for immunforsvaret. I tillegg får man tørr hud og eksem. Jeg trenger ikke fuktighetskrem heller, fordi jeg ikke gjør dette. Anonymkode: 89d99...4c8 Jeg dusjer hver dag selv om jeg vet det er unødvendig. Men jeg bor alene og har ingen å dele dusj med Fuktighetskrem bruker jeg omtrent ikke i det hele tatt. Håndkrem går det en del av, men krem som er beregnet på resten av kroppen kan bli stående nærmest urørt i årevis. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dusjer de ikke etter gymmen da? Kan du ta en prat med læreren hans, og høre om det går an å pushe ungene til å dusje med hårvask etter gymmen, og i tillegg ha med rent skift? Trenger jo ikke nevne navn, men hvis du sier at det er en eller to av ungene i klassen som lukter og at du blir bekymret for utestenging? Anonymkode: d1276...3a9 Skal de ta seg tid til hårvask og hårføner etter gymmen med den tiden de får til å dusje etter én time gym? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå