AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Synes dere synd på dette paret? https://www.nettavisen.no/nyheter/udi-nekter-annas-amerikanske-ektemann-a-bo-i-norge-mener-hun-tjener-for-lite/s/5-95-670758 Klager over at ektemannen ikke får komme til Norge fordi hun tjener for lite. At de må vente i tre år på mest sannsynlig et negativt svar. Altså..hvorfor er ikke dama proaktiv? Jeg har vært i samme situasjon. Og leste regelverket til UDI nøye før det ble aktuelt å sende inn søknad. Dvs formue gjelder ikke (uansett hvor høy den er) Det er inntektskravet som trumfer gjennom alt. Derfor tok jeg en drittjobb jeg ikke likte for å oppnå inntektskravet og fikk min kjære til Norge. Hvorfor kan ikke denne dama gjøre det samme? Det er likt for alle Anonymkode: 9e0e5...c0b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Det er jo ventetiden som er saken her. At hun fikk avslag pga inntekt og har sendt inn klage med dokumentasjon var bare så vidt nevnt. En saksbehandlingstid på 17 måneder er rimelig drøyt. Anonymkode: 9f50c...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ventetiden som er saken her. At hun fikk avslag pga inntekt og har sendt inn klage med dokumentasjon var bare så vidt nevnt. En saksbehandlingstid på 17 måneder er rimelig drøyt. Anonymkode: 9f50c...fcd *dokumentasjon på formue, skulle det stå Anonymkode: 9f50c...fcd
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Synes dere synd på dette paret? https://www.nettavisen.no/nyheter/udi-nekter-annas-amerikanske-ektemann-a-bo-i-norge-mener-hun-tjener-for-lite/s/5-95-670758 Klager over at ektemannen ikke får komme til Norge fordi hun tjener for lite. At de må vente i tre år på mest sannsynlig et negativt svar. Altså..hvorfor er ikke dama proaktiv? Jeg har vært i samme situasjon. Og leste regelverket til UDI nøye før det ble aktuelt å sende inn søknad. Dvs formue gjelder ikke (uansett hvor høy den er) Det er inntektskravet som trumfer gjennom alt. Derfor tok jeg en drittjobb jeg ikke likte for å oppnå inntektskravet og fikk min kjære til Norge. Hvorfor kan ikke denne dama gjøre det samme? Det er likt for alle Anonymkode: 9e0e5...c0b Sykt lang saksbehandlingstid. Men ja, hun bør starte karrieren sin i Norge og få seg leilighet her, og heller sørge for ferie så de får besøkt hverandre. Skjønner ikke argumentet hennes med at hun må bo hos foreldrene, hun må jo bo og jobbe her. Kjenner andre par med langvarig avstand, de fikk heller ikke opphold før personen i Skandinavia hadde fått seg fast, full jobb. Et annet alternativ er å søke om opphold i USA, basert på hans inntekt, også da er det lurt for henne å ha jobberfaring fra Norge først. Anonymkode: 5e6ac...234
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Hvis fyren er i full jobb, er det vel greiest at hun flytter til USA. Anonymkode: ef7de...5da 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 Alt for lang behandlingstid! 😱 men samtidig hvis de hadde hatt alt på stell når de søkte første gang så hadde de ikke trengt å klage. UDI sine regler for opphold er faktisk veldig enkle å finne ut av. Anonymkode: 3359c...329 2
avent Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Om hun må bo hos foreldrene så sier det seg vel egentlig selv at hun ikke har mulighet til å forsørge denne mannen,når hun ikke engang klarer å forsørge seg selv. Hun burde lest reglene for å få mannen til Norge, fått seg jobb og eget sted å bo før hun søkte UDI, så hadde de sluppet behandlingstid på 17 måneder.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 avent skrev (15 timer siden): Om hun må bo hos foreldrene så sier det seg vel egentlig selv at hun ikke har mulighet til å forsørge denne mannen,når hun ikke engang klarer å forsørge seg selv. Hun burde lest reglene for å få mannen til Norge, fått seg jobb og eget sted å bo før hun søkte UDI, så hadde de sluppet behandlingstid på 17 måneder. Hun "må" ikke bo hos foreldrene, men vegrer seg for å skrive husleiekontrakt og binde seg til å bo et sted minst ett år. Hun har jobb, men neppe full fast relevant jobb siden hun var ferdig utdannet i løpet av pandemien. Anonymkode: 5e6ac...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå