AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Del Skrevet 9. oktober 2022 Har det privilegium å kunne kjøpe meg en hytte i nærmeste fremtid, og det har vært drømmen min lenge. Men jeg har den klassiske tidsklemma med 100%jobb 9-16, barn i barnehage (et år til) og en hund jeg må hjem og hente. Ingen mann inni bildet som kan bidra! Bor i en by og hyttene i en times kjøreavstand herfra er dyre, rundt 2 mill. Men drar jeg 3 t ut kan jeg få kjempefine hytter med badstu, jacuzzi etc til rundt millionen.Hva ville dere prioritert? Mtp livssituasjon, hyttefasiliteter etc. Hører gjerne fra dere med større barn, vanskelig å se for seg hvordan livet blir når ungen min er større siden jeg ikke vet hvordan det er med større barn 😊 Anonymkode: 1ba76...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Del Skrevet 9. oktober 2022 Husk på at badstu og jacuzzi er dyrt å benytte, men hvis du absolutt vil ha det kan du installere dette i den nærmeste hytta ved senere anledning. Jeg ville gått for hytta som var 1 time unna. Mye enklere å bruke, og dere kan fremdeles kjøre hjem hvis barnet er invitert i bursdag etc. Anonymkode: 9b74b...a2f 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Del Skrevet 9. oktober 2022 Du sier ikke noe om hva du foretrekker selv. Hvis du er villig til å vurdere hytte med lavere standard så er valget enkelt. Personlig hadde også omgivelsene hatt mye å si. Hytte uten nære naboer trumfer hyttefelt. Anonymkode: 873fb...c1a 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Del Skrevet 9. oktober 2022 Har du vurdert på hva du har lyst på avstanden? Der gir ofte litt forskjellig natur også. Jeg hadde nok valgt en time unna. Men nærområdet hos oss er veldig fint. Samtidig er det litt annen sjarm litt høyere opp på fjellet Anonymkode: c6ea0...dce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Del Skrevet 9. oktober 2022 Sats heller på en enkel hytte. Tenk på strømutgiftene. De kommer til å bli mye høyere i fremtiden. Mangedoblet. Og er det ikke bedre å koble av i en hytte hvor naturen står i sentrum? Back to nature. Ikke alskens moderne forstyrrelser som boblebad, hundre tv-kanaler, vaskemaskin etc. Har du noen gang kjent den fredlige meditasjon over et enkelt stearinlys eller oljelampe med vedovnen som knitrer i bakgrunnen? Anonymkode: 80140...b2c 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg skjønner ikke poenget med hytte hvis det skal være så nærme der man bor til vanlig, så jeg stemmer absolutt for flottere hytte 3 timer unna! Anonymkode: c7949...fae 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Del Skrevet 9. oktober 2022 Personlig valgte jeg en times tid unna. Er ikke noe særlig glad i å sitte i bilen, så vet en hytte lengre unna ville blitt lite brukt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke poenget med hytte hvis det skal være så nærme der man bor til vanlig, så jeg stemmer absolutt for flottere hytte 3 timer unna! Anonymkode: c7949...fae Vi bor nærme jobb, for å spare tid i hverdagen. Det betyr også at vi bor tett på naboer, og med litt støy fra trafikk, fly og slik. Hytte en times tid unna betyr natur og stillhet, og å kunne ta et morgenbad i sjøen. Samtidig som vi har muligheten til å være der selv om vi må innom kontoret en tur, eller har en avtale i sentrum. Det blir på en måte en forlengelse av boligen. Ønsker vi en helg på fjellet leier vi bare, det er rimeligere på sikt gitt hvor sjeldent vi kommer oss 3-5 timer hjemmefra. Da kan man også velge basseng, badstue og slik, etter sesong og ønske, og uten å måtte betale driftskostnader løpende. Anonymkode: d9e6d...fa2 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Del Skrevet 9. oktober 2022 Det spørs jo helt hvorfor du vil ha hytte og hva du vil ha ut av det. Hvilket behov skal hytta oppfylle, hjemmekontor? feriested? investering? Planlegger du å reise alene for det meste eller skal du ha med besøk av venner/familie? Skal hytta brukes for å bedrive friluftsliv med hytta som base eller hytteliv med en tur av og til? Hvilke fasiliteter må du ha og hvilket ønsker du? Min erfaring er at de færreste med badestamp bruker den så mye, og badstuen ender som tørkerom eller lager. Hva er viktig for deg for å trives? Hva tenker du om naboer nært på, kjørevei frem, solforhold, landskap, nærhet til fasiliteters om butikk og evt serveringssted? Alt dette har noe å si for hvor du velger å kjøpe hytte. Har man strøm og vann kan man alltid få seg badestamp, dyrt å drifte er det uansett. Jeg har hytte ved sjøen, og den ligger kun en time unna der jeg bor. Det er faktisk superluksus å ikke ha så lang vei etter jobb, og det gjør det også mulig å pendle i perioder, spesielt når været er veldig bra eller naboen pusser opp med slaggbor. Det gjør det også enkelt å reise hjemmom en tur i ferien hvis det skjer noe jeg ønsker å være med på, og dersom jeg trenger håndverkere på hytta er det lett å kjøre dit for å møte dem. Hytta blir nok brukt mer fordi den ligger nært hjemme, og helgen blir bedre utnyttet når man kan komme frem, ha installert seg og ha middagen på bordet nesten i normal tid, og bare bruke en time hjem søndag kveld. Anonymkode: 31707...a68 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 9. oktober 2022 #9 Del Skrevet 9. oktober 2022 1 time unna! Definitivt 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Del Skrevet 9. oktober 2022 Tre timer unna hadde vært for langt til at jeg hadde orket å bruke den hver helg. Har hytte ved sjøen 40 min unna. Bor på innlandet. Helt perfekt. Anonymkode: 9e892...57c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Del Skrevet 9. oktober 2022 1 time! Da vi lette satt vi egentlig grense på 45 min, da kan man fint være fra fredag til lørdag, eller om så kjøre tilbake om ungen skal på kamp eller i bursdag eller hva det er. Vi er på hytta nesten hver helg nå, ungene elsker det fordi det ikke er noe stress og de går ikke glipp av ting. Bestevennene til ungene kjøpte samtidig som oss, 2,5 time unna, de har vært på hytta to ganger siden jul 🙈 Når ungene blir eldre er det dårlig med helger der det ikke skjer noe. Anonymkode: 3fb5f...799 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 9. oktober 2022 #12 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Personlig valgte jeg en times tid unna. Er ikke noe særlig glad i å sitte i bilen, så vet en hytte lengre unna ville blitt lite brukt. . Anonymkode: d9e6d...fa2 Hvor mye hytta vil brukes er et hovedpoeng. Den hytta som får deg til å bruke den mest er best. Hvis det blir tungvint å bruke hytta så kan man liksågodt satse på hoteller. Hytte er jo dyrt, og krever vedlikeholdsinnsats. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Del Skrevet 9. oktober 2022 Kan love deg at tre timer reisevei er ikke verdt det for jacuzzi og spa.. Anonymkode: 3d14f...e93 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Del Skrevet 9. oktober 2022 Stemmer for den en time unna. Vi skal i dag feks kjøre barna hjem til besteforeldre også tilbake igjen. Hadde ikke gjort det med 6t tir/retur. Anonymkode: fc9d8...13e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Del Skrevet 9. oktober 2022 Vi har to hytter vi kan bruke. En ca 30 min fra hjemmet og en 3 timer herfra. Standaren er nokså lik. Med flere barn, aktiviteter og etterhvert ungdommer som vil være litt mer hjemme har vi på alle vis sett at det er er hytta som ligger nærme vi reiser til. Den har forøvrig også en helt unik beliggenhet i forhold til den andre hytta, og siden det er så nært kan vi ha stor grønnsakshage der som vi også kan besøke av og til i ukedagene, eller ta hjemmekontor der når det passer. Våre to hytter ligger i nokså likt klima. Var jeg deg ville jeg tenkt over om du vil ha en «snøhytte», «sommerhytte» eller en som brukes mer hele året. Om du ønsker å bo tett på noen eller slippe å ha naboer (som er viktig for oss da vi bor tett i byen) Anonymkode: 15171...5e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 9. oktober 2022 #16 Del Skrevet 9. oktober 2022 Velg den nærmeste. Har selv hytte som er ca 1 time hjemmefra, det er gull verdt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #17 Del Skrevet 9. oktober 2022 3 timer syns jeg er for langt. Min "smertegrense" for hva jeg gidder å kjøre for en helg er rundt to timer. Blir det lengre blir hytta ikke brukt i helgene. Jacuzzi og badstue er noe jeg vet jeg sjeldent vil bruke ut over første nyhetsglede. Har godt turterreng sommer og vinter mye høyere på prioriteringslista. Anonymkode: f654f...c22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #18 Del Skrevet 9. oktober 2022 Er det maks tre timer, eller kommer eventuell rushtrafikk i tillegg? Vi har 2,5 timer til hytta. Det er ok da vi da når et nydelig terreng. Men i rushen tar det mer tid, og nesten litt for mye. Vurderer å flytte fra byen og bosette meg nærmere hytta 😆 Men til ts sitt spørsmål: jeg ville valgt ut fra beliggenhet. Er det snakk om to hytter med "lik" plassering, så den du foretrekker ut fra fasiliteter. Om den ene har en betydelig bedre beliggenhet (omgivelser, turterreng, utsikt), hadde det nok trumfa fasiliteter for min del. Anonymkode: 5848a...0ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Del Skrevet 9. oktober 2022 Tenk på når dere kommer til å bruke hytta og hva dere har lyst å gjøre der. Er det forskjell på hva dere kan gjøre på de ulike stedene? Er det hovedsakelig i skoleferiene så velger du der dere kommer til å trives best. Er det hovedsakelig helger dere kommer til å bruke hytta er kanskje den hytta som er 1time unna det beste valget. Anonymkode: b77d8...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #20 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke poenget med hytte hvis det skal være så nærme der man bor til vanlig, så jeg stemmer absolutt for flottere hytte 3 timer unna! Anonymkode: c7949...fae Fordi å dra med seg 3 unger på hytta flere timer unna hver helg blir bare stress? Vi har kort kjøretur til hytta , bruker den mye! Og trenger ikke ødelegge hele ferien om en av oss må ned å jobbe noen dager midt i påske eller jul f.eks😊 Anonymkode: 02542...8c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå