Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Uff, nå er jeg kommet i en situasjon som jeg aldri ville trodd jeg skulle komme i. Og vet ikke hva hvordan jeg skal håndtere det.

Jeg har et vennepar jeg tilbringer mye tid sammen med. Er ofte sammen med min venninne, som er damen i forholdet. Begge er jeg også ofte sammen med. Vi har delt mange ting sammen, hatt det utrolig gøy sammen, vært på reiser og turer mm.

I går var vi alle sammen og hadde det hyggelig.

Da jeg kom hjem fikk jeg en sms fra mannen, der han sa han elsket meg, og videre la ut om at jeg var damen i hans liv.

Nå tenker jeg at jeg har mistet de vennene mine. Dette var en stor strek. Hva skal jeg si/gjøre angående til min venninne, og hva kal jeg svare mannen?

Det jeg tenker å svare ham er noe sånt som at jeg synes alt ble så vanskelig nå, og at jeg nå føler at vårt gode venneforhold med alle tre, og min gode venninne, blir forstyrret. Dette må du bare legge bak deg. Det kan aldri skje noe mellom oss. 

Hva ville du svart?

Jeg vil ikke si dette til min venninne. De har nå store barn sammen. De gjør mye fint sammen. Det virker som han er veldig glad i henne, og det er han nok. Synes han er en god mann for henne.  Å, for en idiot mann allikevel.

Endret av exictence
  • Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så skuffende å oppdage dette:( 

Jeg synes meldingen du foreslår er fin. Du setter grenser og opplyser om konsekvensene dette hadde for deg.

Jeg ville også lagt til at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med dette. At jeg ønsker venninnen min alt godt, og føler meg forpliktet til å si fra. Jeg ville oppfordret han til å si det selv, så hun slapp å høre det fra meg. Jeg hadde ikke klart å skjule noe sånt fra mine venninner.

Anonymkode: 2ed59...b83

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så skuffende å oppdage dette:( 

Jeg synes meldingen du foreslår er fin. Du setter grenser og opplyser om konsekvensene dette hadde for deg.

Jeg ville også lagt til at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med dette. At jeg ønsker venninnen min alt godt, og føler meg forpliktet til å si fra. Jeg ville oppfordret han til å si det selv, så hun slapp å høre det fra meg. Jeg hadde ikke klart å skjule noe sånt fra mine venninner.

Anonymkode: 2ed59...b83

Helt enig. 

Dette føler jeg er en vanvittig skummelt sannhet å skulle skjule fra henne, det får det til å virke som om du har hatt noe med det å gjøre. Det mest naturlige er jo å prøve å få han til å fortelle henne selv, men hvis ikke han gjør det, så bør du fortelle henne.

Både fordi det vil være langt mer ødeleggende dersom det kommer frem på annet vis senere, men også fordi du ønsker henne det beste: og det er for henne å kunne velge om hun ønsker å være i et forhold hvor mannen er emosjonelt utro, eller om hun da vil søke lykken et annet sted. Det er jo tydeligvis noe som må jobbes med i forholdet deres, iallefall fra hans side, og dette kan ikke du frarøve henne muligheten til å jobbe med hvis du er en god venninne. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Takk for svar.

Hadde deres forhold vært bare noen år. Da hadde det vært enklere å fortelle det til min venninne. Og absolutt det riktige.

Nå vet jeg egentlig ikke.

De har vært gift i over 30 år. De har det fint sammen. De har mye samme interesse. De utfyller hverandre veldig godt. På mange måter passer de så godt sammen. Og tenk alt de har opplevd sammen. De har voksne barn sammen som de ofte besøker begge to sammen. De er en fin familie.

Uff, skulle bare ønske dette ikke var skjedd i det hele tatt. Han var kanskje påvirket av noe alkohol da han skrev. Kan jeg svare noe sånt: Denne meldingen ble veldig feil. Går utfra at du skrev den i påvirket tilstand, og jeg setter strek over at du har sendt meg dette. Og jeg forventer at du aldri mer skriver eller sier noe sånt til meg igjen. IKKE svar meg igjen. Dette har aldri skjedd.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
exictence skrev (6 minutter siden):

Han var kanskje påvirket av noe alkohol da han skrev. Kan jeg svare noe sånt: Denne meldingen ble veldig feil. Går utfra at du skrev den i påvirket tilstand, og jeg setter strek over at du har sendt meg dette. Og jeg forventer at du aldri mer skriver eller sier noe sånt til meg igjen. IKKE svar meg igjen. Dette har aldri skjedd.

Ja. Og så sender du noe tilsvarende til henne, så hun både vet om det og hva du synes om det.

Anonymkode: e41b3...c6e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Takk for svar.

Hadde deres forhold vært bare noen år. Da hadde det vært enklere å fortelle det til min venninne. Og absolutt det riktige.

De har vært gift i over 30 år. De har det fint sammen. De har mye samme interesse. De utfyller hverandre veldig godt. På mange måter passer de så godt sammen. Og tenk alt de har opplevd sammen. De har voksne barn sammen som de ofte besøker begge to sammen. De er en fin familie.

Uff, skulle bare ønske dette ikke var skjedd i det hele tatt. Han var kanskje påvirket av noe alkohol da han skrev. Kan jeg svare noe sånt: Denne meldingen ble veldig feil. Går utfra at du skrev den i påvirket tilstand, og jeg setter strek over at du har sendt meg dette. Og jeg forventer at du aldri mer skriver eller sier noe sånt til meg igjen. IKKE svar meg igjen. Dette har aldri skjedd.

Har de det bra sammen? Vet du dette? Når de har vært sammen i 30 år vet mannen bedre enn å sende melding til venninnen til konen hvis de har det så bra sammen som du sier. Det er jo ingen som virkelig vet hva som foregår innenfor husets fire vegger. Hadde min samboer sendt en sånn melding hadde det vært et enormt tillitsbrudd, spesielt til en nær venninne. Hvorfor skal du skrive til han at dette har aldri skjedd? Da ser det ut som om du er med på holde en hemmelighet. Gjør det enkelt og skriv at du ikke er interessert. Ta ansvar for DIN del med grensesetting så får han ta sin del. Om han skylder på alkohol er jo hans sak. 

Anonymkode: 64425...9a5

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har de det bra sammen? Vet du dette? Når de har vært sammen i 30 år vet mannen bedre enn å sende melding til venninnen til konen hvis de har det så bra sammen som du sier. Det er jo ingen som virkelig vet hva som foregår innenfor husets fire vegger. Hadde min samboer sendt en sånn melding hadde det vært et enormt tillitsbrudd, spesielt til en nær venninne. Hvorfor skal du skrive til han at dette har aldri skjedd? Da ser det ut som om du er med på holde en hemmelighet. Gjør det enkelt og skriv at du ikke er interessert. Ta ansvar for DIN del med grensesetting så får han ta sin del. Om han skylder på alkohol er jo hans sak. 

TS: Vil føye til at det er ikke opp til deg å vurdere om andre har det bra sammen eller ikke. Du er ikke dommer over andres liv. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Sladre til kona om at mannen har følelser for deg? Hva slags råd er dette?

Anonymkode: 34dc3...b1d

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
exictence skrev (10 minutter siden):

Takk for svar.

En kinkig situasjon du har havnet i. Ville kanskje ha svart noe lignende selv hvis jeg ville beholde venninnen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Og så sender du noe tilsvarende til henne, så hun både vet om det og hva du synes om det.

Men skal jeg sende det til henne, blir hun knust. 

Jeg kjenner dem ganske godt. De har sine utfordringer i ekteskapet, men også så utrolig mye godt sammen. Alt i alt så utrolig verdifullt. Livet går opp og ned. Begge har sine svake sider. Hun er ikke bare enkel hun heller. Akkurat som han ikke bare er enkel. Men de snakker om mange ting. Vi elsker å filosofere over livet. 

Han skylder ikke på alkohol. Vi har ikke snakket siden jeg fikk den meldingen. Det er jeg som sier at han kanskje var påvirket, og har lyst til å tro og tenke det.

Nei, de har det ikke bare godt sammen, men stort sett. Tror du det virkelig at livet blir bedre for henne og skulle rive opp det lange ekteskapet? Være for seg selv, og lide ved å tenke på mannen? De har nettopp kjøpt seg et sted hvor de skal flytte til.

Jeg ville tro det beste var at hun ikke visste.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så utrolig dårlig gjort å sende deg en slik melding, og sette deg i en slik situasjon. Har han en midtlivskrise der han tror alt må sies? Veldig spesielt å sende noe sånt helt ut av det blå. At man i et langt forhold kan bli betatt og kanskje kjenne følelser for andre er ikke unormalt, men fra det til å sende en slik melding er ikke greit. Hva mener han du skal gjøre med det....

Han er jo tydeligvis tilbøyelig til å gå lengre ettersom han sender sånt ræl til deg. 

Jeg tror jeg hadde bedt han tatt problemene der de hører hjemme, med sin partner og ikke med deg. Jeg hadde også holdt meg langt unna han. 

Anonymkode: df557...7be

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror jeg hadde fadet ut frem til hun spør hva som er galt. Jeg lyver ikke på direkte spørsmål, men jeg sladrer ikke sånn rett på. 

Anonymkode: 4633a...fea

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I mange situasjoner kunne jeg godt se for meg at det å si det var det riktige. Ville du hatt en mann/kjæreste som elsket en annen?

Ikke i denne situasjonen, tenker jeg. Men jeg synes dette har ødelagt vårt alles gode vennskap. Vanskelig. 

Samtidig kan man spørre seg; hva er å elske egentlig? Er det noe vi noen ganger bare innbiller oss? Tror av og til det.

Endret av exictence
  • Liker 2
Skrevet
exictence skrev (4 minutter siden):

Men skal jeg sende det til henne, blir hun knust. 

Jeg kjenner dem ganske godt. De har sine utfordringer i ekteskapet, men også så utrolig mye godt sammen. Alt i alt så utrolig verdifullt. Livet går opp og ned. Begge har sine svake sider. Hun er ikke bare enkel hun heller. Akkurat som han ikke bare er enkel. Men de snakker om mange ting. Vi elsker å filosofere over livet. 

Han skylder ikke på alkohol. Vi har ikke snakket siden jeg fikk den meldingen. Det er jeg som sier at han kanskje var påvirket, og har lyst til å tro og tenke det.

Nei, de har det ikke bare godt sammen, men stort sett. Tror du det virkelig at livet blir bedre for henne og skulle rive opp det lange ekteskapet? Være for seg selv, og lide ved å tenke på mannen? De har nettopp kjøpt seg et sted hvor de skal flytte til.

Jeg ville tro det beste var at hun ikke visste.

Voldsomt til evaluering av forholdet deres. Utfordringer og gode og dårlige sider. Du har jo ikke noe med det. Du skal bare forholde deg til meldingen fra mannen. Skriv at du ikke er interessert og ønsker ikke flere slike meldinger. Hvorfor han sendte meldingen eller om de har det bra i forholdet er vel ikke opp til deg å vurdere. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Ikke svar. Legg det bak deg og lat som ingen ting. Han var sikkert full og angrer på hele greia.

Anonymkode: db820...6cf

• Liker 5
Skrevet

Voldsomt til evaluering av forholdet deres. Utfordringer og gode og dårlige sider. Du har jo ikke noe med det. Du skal bare forholde deg til meldingen fra mannen. Skriv at du ikke er interessert og ønsker ikke flere slike meldinger. Hvorfor han sendte meldingen eller om de har det bra i forholdet er vel ikke opp til deg å vurdere. 

Ja, det er noe sånt jeg tenkte å svare. Vil være mest mulig kort, og aldri høre noe mer fra ham igjen om det.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke svar. Legg det bak deg og lat som ingen ting. Han var sikkert full og angrer på hele greia.

Anonymkode: db820...6cf

Håper og skulle ønske du hadde rett. Vil helst det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke sendt noen melding tilbake, du vet aldri om det er hun som ser meldingen feks. Ville prøvd å få snakket med han istedenfor. Sagt veldig kort at det aldri kommer til å skje noe mellom dere, og at du ikke vil få sånne meldinger igjen. At du har lyst til å si det til venninnen din men lar være denne gangen. Så ville jeg fortsatt vennskapet som før. 

Anonymkode: 91fe4...b32

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det rådet der venninna blir informert om hva mannen hennes driver med, og ikke tror at ts prøvde å starte noe.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke sendt noen melding tilbake, du vet aldri om det er hun som ser meldingen feks. Ville prøvd å få snakket med han istedenfor. Sagt veldig kort at det aldri kommer til å skje noe mellom dere, og at du ikke vil få sånne meldinger igjen. At du har lyst til å si det til venninnen din men lar være denne gangen. Så ville jeg fortsatt vennskapet som før. 

Nei, ikke snakk med ham aleine. Det er det han vil.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville ikke sendt noen melding tilbake, du vet aldri om det er hun som ser meldingen feks.

Det er jo bare helt supert om venninna kan lese at ts raskt avviste mannen hennes.

• Liker 9
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...