AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Min baby spiser følgende: Grøt: ca 1-1,5 dl Lunsj: Grøt eller frukt + 3-4 ss yoghurt. Vil ikke ha brødskive foreløpig. Mellommåltid: Ofte klemmepose eller frukt Middag: 1/2 middagsglass. Får dessert om spiser opp glasset. Det er sjelden. Ammer i tillegg Morgen, ettermiddag, kveld og natt. Lurer på om dette er veldig lite? Barnet følger kurven sin. Anonymkode: ea388...180
LillyHL Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Hei! Ville ikke bekymret meg om baby følger kurven sin :-) eventuelt hør med HS. Jeg har en gutt på 10,5 mnd som spiser følgende: Frokost: Brødskive med pålegg (egg/avokado/leverpostei/snøfrisk/øko skinke ++) og bær Lunsj: Som oftest omelett med grønnsaker, frukt og litt naturell youghurt eller bananpannekaker med eplemos, youghurt og frukt. Eventuelt matmuffins av noe slag. Middag: Samme som vi spiser bare uten salt. Mengde eksempel: 1 80% fiskekake, 1-2 never pasta/couscous/quinoa/potet + biter av dampet grønnsaker Kvelds: Grøt m/ frukt, frø, diverse topping Ammer før hver dupp på dagen (dvs 2 ganger) og før legging til kvelden. Nattammer fortsatt en del. Følger sin kurve på gjennomsnittet.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Min spiser litt mer enn din, er i god hold😄 Anonymkode: 0e1c9...0da
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 Om barnet følger kurven sin så er det passe mengde mat😊 Anonymkode: f1603...124
Gjest HjelpZ Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Min spiser hjemmelaget grøt til frokost med havremel eller hirsemel og f.eks banan, dadler, mandler, aprikos, eple (finmost) Lunsj/middag: samme som vi spiser f.eks lapskaus most med gaffel og gjerne litt fetaost i. Mellommåltid: en pose smoothie Kvelds: en stor porsjon med grøt Får melk 2 ganger til dagen og også 2-3 ganger om natten. Følger sin kurve og har solid vekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå