Gå til innhold

HASTER! Hvilken jobb skal jeg velge? TRENGER SVAR FORT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobb 1 (nåværende jobb):

26000 før skatt, helt fantastisk sjef og elsker kollegaene mine. Lever greit på lønnen jeg har nå, selv om jeg gjerne skulle hatt mer. Kjeder meg ofte på jobb og tenker ofte på at jeg skulle ønske jeg bare kunne slutte der. Vet ikke hva det er for noe, men er noe som gjør at jeg føler jeg ikke passer helt inn.

Jobb 2, har jobbet her tidligere. Samme type jobb som nr 1. har blitt tilbydd jobb som nestsjef, med dårlig lønn. 28000,- + 4000 i «overtidsbetalt» hver mnd. Altså 32000 før skatt. Trivdes godt her tidligere, veldig close med en av kollegaene og kommer overens med sjefen. Elsker selve plassen og arbeisoppgavene jeg har/får. Minus er at det blir mye jobb og jeg vet at jeg blir å ha stort sett alt ansvar da sjefen blir borte 3-4 dager i uken i 1 år. (Har bedt om høyere lønn og han skulle gi beskjed iløpet av uken)

jeg føler meg veldig trygg i jobb 1 nå og er så fornøyd med sjef og kollegaene, men samtidig har jeg veldig lyst å prøve meg som nestsjef. Tenker at det er en god erfaring å ha med seg uansett hvordan det skulle gå. Hva mener dere? Familie og venner mener jeg burde beholde jobben jeg har nå.

Anonymkode: d6b0d...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb 2 til du finner noe annet? 

Anonymkode: fbf14...9f6

Skrevet

Jobb 2 innebærer at du kan komme til å jobbe mye overtid, med kun få 4000,- for det?

Anonymkode: 40985...446

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jobb 2 innebærer at du kan komme til å jobbe mye overtid, med kun få 4000,- for det?

Anonymkode: 40985...446

Stemmer. Håper jo at han øker lønnen da..

Skrevet

Hvordan takke ja på en betingelse om mer lønn?

Skrevet

Jobb 2, dersom nestsjef faktisk er en reell tittel du kan sette på cven, og ikke bare en funksjon de har tenkt at du skal fylle. 

Anonymkode: 0e0ad...88e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stemmer. Håper jo at han øker lønnen da..

Håper? Er du 18 år?

Bli i jobb 1, og søk på andre jobber. 

Anonymkode: 32d4a...359

• Liker 1
Skrevet

Jobb nr 2 kanskje! Men begge jobbene er ekstremt lite betalt til å være leder, usikker om det går an å overleve på denne lønnen i disse tider. 

Anonymkode: 5db4f...6b1

Skrevet

Hvis lønnen står til jobb 2. Så er det vel greit å satse på det en stund.

Spm er vel i bunn og grunn om du vil trives med å jobbe mer. Hvis ikke , så er det bedre å beholde jobb 1. Ikke nor vits å bytte til jobb 2 om du må jobbe mer og tjene bare et par tusen mer pr.mnd. det er 24.000kr pr år. Da er det evnt bedre med en liten ekstra jobb du kan ta av og til.  Jobber annenhver lørdag og tjener ca 2000kr pr mnd ekstra der, og det gir også avveksling av det jeg ellers gjør. Men man skatter jo mer av jobb 2 da

Anonymkode: 86085...a8d

Skrevet

nestsjef høres ut som en utakknemlig sandwichposisjon uten reelt handlingsrom 

Anonymkode: e6d54...892

Skrevet

Er beløpet på 4000 fast uansett hvor mye du jobber overtid eller får du betalt for overtid ut fra hvor mye du har jobbet?

Hva innebærer ''nestsjef'' egentlig? At du har ansvaret mens sjefen er borte halve uka? Da burde du lønnes bedre enn dette. Ikke minst bør du få betalt for det du har jobbet overtid, ikke et fast beløp. Jeg vet ikke om det er lov en gang. Hvis du jobber overtid for 5.200 så skal du likevel ha bare 4.000? 

Men det er klart at du ikke trives i jobb 1. En mulighet er å prøve å forhandle bedre betingelser i jobb 2 eller gå over dit midlertidig mens du aktivt leter etter noe bedre.

Skrevet

Jobb 2. Å gå over tid og kjede seg i jobb er ikke sunt og gjør noe med arbeidsmotivasjonen din... 

Og så søker du deg videre fort som f for å få bedre lønn, hvis jobb 2 ikke øker lønna. 

Skrevet

Hadde lett valgt nr 1 og spurt om mer utfordringer. Eller blitt der til du fant noe bedre. Ville ikke byttet for så liten lønnsøkning og så mye mer ansvar. Ikke pga lønn i seg selv, men har på følelsen det er en jobb de forventer msn sliter deg ut i. Spesielt når overtid er nevnt. 

Anonymkode: e513b...d2f

Skrevet

Ingen av de. Meld deg arbeidsledig og heller få dagpenger. Så kan du chillern med Netflix og potetgull i hvertfall et par mnd før NAV begynner å mase. 

Anonymkode: 85776...d3d

Skrevet

Er det lov å jobbe et uspesifikt antall timer overtid som tydeligvis kan være mange, for kun 4000 kr? Det hørtes ulovlig ut og etter en kort stund er det gratisarbeid. Lønnen er så lav at den nesten går under fattigdomsgrensen. Er det klesbutikk eller cafe? Og får du nestleder på cvn ? 

Anonymkode: 6620b...bda

Skrevet

Det eneste riktige svaret er: Ingen av de.

Ta evt. jobb nr. 2 og bli der fram til over sommeren. Da begynner du på et studie og skaffer deg en utdanning slik at du på sikt kan få langt bedre lønn.

Evt. takker du nei til jobb nr. 2 og fortsetter å søke andre jobber, da det selv uten utdanning og selv om du er 18 år så finnes det bedre betalte jobber enn dette. 

Anonymkode: cb34d...071

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...