AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Del Skrevet 9. oktober 2022 Vi har prøvd å få barn i 2,5 år uten å lykkes. Vært gravid en gang, men spotan aborterte i uke 9. for 1,5 år siden. Vi har bestemt oss for å ta en utredning for å nøste litt opp i hva grunnen kan være. Men vil gjerne tenke litt over på forhånd en del ting. Om svaret blir at vår beste mulighet for å bli gravid er IVF, så vil jeg gjerne vite litt mer om det. Hvordan er tidsforløpet ved IVF? Jeg jobber vekke i 2 uker, for så å være hjemme i 4 uker. Er det da mulig for meg å gjennomføre sprøyter, piller, uttak, innestt osv ved å gå den turnusen jeg har? Anonymkode: 0ac00...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg holder på med ivf behandling og ble sterkt rådet til å unngå å forlate byen grunnet stor fare for vridning på eggstokkene. Da må du komme kjapt til sykehuset som kjenner deg. Hormonene jeg tar i form av sprøyter har sterk innvirkning på kroppen og kan (hvis du er uheldig som meg) gjøre deg dårlig. Jeg ville ikke reist i denne perioden. du må også inn til kontroller underveis i behandlingen og da må du til sykehuset for å sjekke om kroppen er klar for eggløsningssprøyten. Alt dette harmonerer dårlig med en slik turnus som du beskriver. Anonymkode: eb251...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Del Skrevet 9. oktober 2022 Takk for gode innspill. Kommer meg raskere til sykehuset fra jobben med helikopter enn fra huset mitt med bil. Så den delen er forsåvidt grei. Men høres ikke ut som helt heldig å kombinere med jobben, selv om. Jobben vil muligens ikke være så villig til å risikere å ha meg på jobb. Det er bare at jeg har ingen mulighet til å ta fri, feriedager eller den slags. Eneste mulighet for å kunne bli hjemme er sjukemelding. IVF er kanskje ikke en god sjukemeldingsgrunn som legen kan skrive under på? Men hvor lang er en IVF "syklus"? Hvor mange uker i strekk varer den fra start til slutt? Anonymkode: 0ac00...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg jobbet og reiste som normalt, også til utland. De fleste blir ikke så dårlig. Jeg gikk også lange turer i fjellet, med mer. Av fysiske besøk er det forsamtale, den er jo fleksibel. Mulig dere må ta noen ekstra blodprøver, den er fleksibel, eller du kan ta de annet sted. Også timene for oppfølging av størrelse på follikler kan skje annet sted, det er vanlig om man bor langt unna klinikken. I praksis er det kun uttak og innsett som må skje på et gitt tidspunkt. Så ser ingen grunn til at turnusen din skal ødelegge for forsøket, så lenge man klarer å time oppstart til at du er hjemme disse dagene. Anonymkode: 9d753...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men hvor lang er en IVF "syklus"? Hvor mange uker i strekk varer den fra start til slutt? Anonymkode: 0ac00...eef Ved kort protokoll tar du medisiner fra syklusdag to. Etter ca 10 dager er det ultralyd. Egguttak er vel etter ca 14 dager +/-. Innsett 2-5 dager etter uttak. Altså tre fysiske besøk på klinikken, hvorav første kan være hos annen gynekolog om man bor langt unna. Jeg tok dette på privat klinikk på jobbreise til London en gang, men slik er mulig ikke like greit om det er plattform du jobber på. Lang protokoll, da begynner man vel med medisiner noen uker (to, mener jeg å huske) før ventet mens, men det er bare en nesespray. Anonymkode: 9d753...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Del Skrevet 9. oktober 2022 Gode sjanser for at du har fri syklusdag 10-18, det er jo stort sett bare den tiden du trenger møte på klinikk kommer an på når mensen din starter men det er jo bare å starte en syklus du ser du går på fri? man må møte stort sett 3 ganger som nevnt over. Cd 10 for å sjekke eggmodning, ca cd 14 for uttak og stort sett innsett 2-3 dager etterpå. (Opptil 5 dager dersom det kommer en helg) Anonymkode: 4cd01...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå