AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Hei dere. Jeg har bestilt meg noen høye hæler men får så vond i øverste del av foten av å gå med dem. Hvilken innersåler(eller noe lignende) hadde dere anbefalt? Anonymkode: 002c4...b48
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Håper noen kan gi deg gode svar! Jeg elsker looken med høye hæler og har mange ubrukte par i skapet, men kommer meg aldri mer enn to meter ut døra før bena verker som fy! Anonymkode: b5f0e...bbd
Stina234 Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 Har flere par med høye heler. Men ja, det er mange som er helt grusomme å gå i, har endt opp med to par som jeg føler er ok å gå i. Foretrekker de med ankelreim, sitter bedre.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Har ikke erfaring med at innlegg hjelper. Det er kun to ting som gjelder; mengdetrening, samt gode kvalitetssko. Mikael Kors, LK Bennett, Tiger og Ralph lauren er merker jeg har god erfaring med. Anonymkode: 284ae...716 2
LeneXCII Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei dere. Jeg har bestilt meg noen høye hæler men får så vond i øverste del av foten av å gå med dem. Hvilken innersåler(eller noe lignende) hadde dere anbefalt? Anonymkode: 002c4...b48 Mener du at du får vondt under hælen? Jeg har heller ikke så gode erfaringer med innlegg, det viktigste er gode sko i skinn, og at de "sitter som støpt" samt teknikk. Hvis du vil forsøke med innlegg, søk etter "Scholl innlegg", de lager nok de beste. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg får vondt i øverste del av foten altså tærne og det område. Det er nesten som all vekten skyves framover Anonymkode: 002c4...b48
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg får vondt i øverste del av foten altså tærne og det område. Det er nesten som all vekten skyves framover Anonymkode: 002c4...b48 Huff, du bør passe på føttene dine, de har ikke godt av høye hæler, får du smerter i tærne er dette et tydelig signal om at du ikke bør bruke slike sko, forkrøplet tær er lite pent, ta vare på deg selv Anonymkode: 4ea67...966 4
Tripptrapp1 Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei dere. Jeg har bestilt meg noen høye hæler men får så vond i øverste del av foten av å gå med dem. Hvilken innersåler(eller noe lignende) hadde dere anbefalt? Anonymkode: 002c4...b48 Hvis skoene er vonde å gå med så finns det ikke en såle i verden som vil få dette til å forsvinne. Spør deg heller hvorfor de er vonde: - Er de i riktig størrelse? Jeg går ofte opp en størrelse i høye hæler, siden foten hovner opp når man har gått med de en stund og den type sko jevnt over er smale i tåen (for meg). - Passer fasongen på skoen til din fot? Altså følger fot og sko hverandre på en god måte. Her er det variasjoner fra merke til merke, og innimellom også modell til modell. - Er skoene av god kvalitet? Det er milevis forskjell på en Louboutin og noe ræl fra en kjedebutikk. - Er skoene for høye til at du klarer å gå med dem? Å gå med høye hæler er en treningssak. Man må begynne med lavere hælhøyde og jobbe seg oppover. Mange hopper over dette, og da er det ikke rart at de får både vondter og ser dust ut der de stavrer rundt. 6
Tripptrapp1 Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg får vondt i øverste del av foten altså tærne og det område. Det er nesten som all vekten skyves framover Anonymkode: 002c4...b48 Tærne er den fremste delen av foten, ikke den øverste. Den øverste delen av foten hadde vært ca ved ankelen eller noe. 2 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg får vondt i øverste del av foten altså tærne og det område. Det er nesten som all vekten skyves framover Anonymkode: 002c4...b48 Det er nok fordi all vekten faktisk skyves fremover. Tipper skoene er for høye, og at du legger mye vekt på foran/går på tå fordi du ikke får balansen over hælen. Det fikses ikke med såler... Anonymkode: bc3bb...4c3 4
enkefru Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 (endret) Viktig når en skal ha høye hæler atskoen har god passform til din fot, det finnes trykkavlastende halvsåler du kan legge i foran, men disse tar mye plass. Antagelig har du rett og slett kjøpt feil sko (for deg). Endret 9. oktober 2022 av Fjugur 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Unisa sko er komfortable. Om det verker under tåballen, kan sånne geléinnlegg være bra Anonymkode: e36eb...454 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 Du må bare fortsette å bruke dem, er ingen quick fix dessverre du må bare øve øve øve, bruk de så ofte du kan hjemme så blir føttene vant til at du går med dem Anonymkode: d49a1...f90
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Skrevet 9. oktober 2022 For min del er det maks 5 % av høyhælte sko som fungerer på foten. Resten er for vonde. Viktig å la være å kjøpe vonde sko, de blir aldri brukt likevel. Prøv i butikk! Og ja, ofte er de dyre merkene bedre på foten. Dessverre. Anonymkode: c413e...52f 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #16 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du må bare fortsette å bruke dem, er ingen quick fix dessverre du må bare øve øve øve, bruk de så ofte du kan hjemme så blir føttene vant til at du går med dem Anonymkode: d49a1...f90 Dette er det værste du kan gjøre, ødelegger føttene med dette tøvet du skriver😳 Anonymkode: 4ea67...966 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #17 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette er det værste du kan gjøre, ødelegger føttene med dette tøvet du skriver😳 Anonymkode: 4ea67...966 Har gått med høye hæler i 25 år. Null problem Uten erfaring er vel dette neppe tråden for deg? Anonymkode: 284ae...716
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #18 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har gått med høye hæler i 25 år. Null problem Uten erfaring er vel dette neppe tråden for deg? Anonymkode: 284ae...716 Vel. Utgangspunktet bør være å finne en sko som passer både i passform og høyde til å begynne med. For det er faktisk ikke bare å smelle på seg et par 10 cm høye pumps og forvente at det skal «gå seg til». Anonymkode: 09585...336 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel. Utgangspunktet bør være å finne en sko som passer både i passform og høyde til å begynne med. For det er faktisk ikke bare å smelle på seg et par 10 cm høye pumps og forvente at det skal «gå seg til». Anonymkode: 09585...336 Og DET skriver jeg over. Øvelse. Samt gode sko. Var det deg jeg svarte...? Anonymkode: 284ae...716
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er det værste du kan gjøre, ødelegger føttene med dette tøvet du skriver😳 Anonymkode: 4ea67...966 Eh? Okay? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel. Utgangspunktet bør være å finne en sko som passer både i passform og høyde til å begynne med. For det er faktisk ikke bare å smelle på seg et par 10 cm høye pumps og forvente at det skal «gå seg til». Anonymkode: 09585...336 Jeg skrev at man må øve og øve for å vende seg til det... Anonymkode: d49a1...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå