AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Har møtt på noen folk gjennom tiden som alltid vil gjøre motsatt, uansett hva det gjelder. Om noen f eks ber de bære noe, nei da skal det slepes. Om noen forteller dem at det av sikkerhetsmessige grunner er lurt å gjøre noe på en spesiell måte, nei da har de sin egen måte. At de alltid skal gjøre det på sin måte (greit nok det, men det blir slitsomt i lengden når det skal gjelde alt). Jeg kan skjønne tankegangen om man blir fortalt at man ikke klarer noe, at man da tenker «jeg skal søren meg vise dem at jeg kan!». Men det jeg tar opp her, er noe annet. Er det barnslighet? Anonymkode: b15cd...900
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Hm… her kjenner jeg meg litt igjen. For min del handler det ofte om at jeg ikke liker å bli forklart hvordan jeg skal gjøre enkle arbeidsoppgaver. Det er bedre om noen sier «kan du flytte denne boksen bort dit» enn at de gir en detaljert beskrivelse av hvordan jeg skal gjøre det. Det klarer jeg helt fint selv. Litt i samme gate er det nok at jeg ofte forsvarer det motsatte standpunktet av det flertallet uttrykker. Jeg oppfatter samfunnsdebatten i Norge som unyansert og polariserende. Enten mener du A eller så mener du «Anti-A», hvor A alltid er den «riktige» meningen (den du bør ha). Da kan jeg fort komme til å argumentere mot flertallet uten at jeg er 100 prosent uenig med dem. Ofte er jeg egentlig ganske enig med dem. Det kan gjelde hva som helst, Corona-vaksine, kvinnehelseklinikk, kroppspositivisme, matsvinn, slanking. Jeg tror det er en slags motstand (eller trass?) mot at andre har forventninger til hva jeg bør mene. Anonymkode: afc27...f1a 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Det AB over her sier! Som om jeg skulle skrevet det selv Anonymkode: a26a4...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 🙌🏻🙌🏻🙌🏻Enig. Og så tror jeg noen er født kverulanter, og for noen handler det om dårlig selvtillit og selvhevdelse. Anonymkode: 0f500...581
Gjest Raffalayla Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Sjekk ut også ut trasslidelse, veldig vanlig blant voksne som vokste opp med ubehandlet/uoppdaget adhd og som hele tiden ble fortalt at omtrent alt de gjorde var feil.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 Samboern er sånn. Hvis alle skal på julebord, så gidder ikke han osv. han vil vel ikke være så forutsigbar og lik som alle andre. Hvis noe er forventet av han så vil han det motsatte. Anonymkode: 9d2a4...750
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samboern er sånn. Hvis alle skal på julebord, så gidder ikke han osv. han vil vel ikke være så forutsigbar og lik som alle andre. Hvis noe er forventet av han så vil han det motsatte. Anonymkode: 9d2a4...750 Minner litt om min eks🤔hver gang vi var på pub, restaurant etc ba han meg finne sitteplasser, mens han bestilte eller gikk på do. Selvsagt 10/10 ganger var det ikke greie plasser…da jeg til slutt ble irritert og sa han kunne finne plasser ble det selvsagt kjempekrangel. Og slik som dette ble det på alle områder. Er SÅ glad jeg psyket meg opp og dro!!! Anonymkode: 0f500...581
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå