Gå til innhold

Sår på nesen hos katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan såret på snuten hans være? Han er 13 år, frisk bortsett fra hypertyreose som han får medisiner for, og får hjertemedisin mot medfødt stort hjerte. Får årlig vaksine og vi er hos dyrlege 2 ganger i året, alt var bra i august da vi var der sist. Han er litt ute, men mye mindre de siste par årene.

Får 2-3 ganger i året slike sår på nesa og blir da slappere, mindre matlyst og varm på ørene. Nyser litt. Dyrlegen har lært meg å kjenne etter kuler (lymfeknuter) og han har ingen. 

Vi har dyrlegetime til uka, men da er vel såret borte. Så jeg lurte på om noen har lignende erfaring og vet hva det kan være? 

Vær så snill å ikke gjett. Da blir jeg bare sykt redd for at det er noe alvorlig galt. Svar helst bare om du har erfaring med noe som ligner.

Screenshot_20221009_001003.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden han får det såpass ofte kan det være noe så enkelt som forkjølelsessår. Veterinæren kan ta en blodprøve og sjekke for andre ting, selv hvis såret har begynt å bli borte kan det fortsatt være virus eller bakterier igjen som kan gi en indikasjon på hva annet det evt kan være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...