Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det? Med mannlig lærer. Hvordan foregikk dette?

Anonymkode: 8ff78...870

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hadde dette skjedd, ville vedkommende ha fått sparken umiddelbart.

Skrevet
Embla Othea skrev (4 minutter siden):

Men det har jo skjedd utallige ganger.. halloo...... vet om en fyr som ble sammen med en av sine elever når hun gikk av, de fikk et barn sammen før det ble brudd.. han jobber fremdeles på skolen............ Mange lærere som har affærer med elever.

Anonymkode: 8ff78...870

Skrevet
Embla Othea skrev (1 minutt siden):

Ja, men sånne ting skjer i skjul. Ikke meg, men vet om flere. Filmen "En affære", temaet er ikke tatt fra løse lufta og fri fantasi. Kvinnelig lærer riktignok, men likevel.  

Anonymkode: 401bc...ee8

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg var masterstudent og min foreleser tok intitiativ til kaffe. For min del ble jeg blendet av mannen, og jeg var i en underlegen posisjon. Han manipulerte meg til de grader. På det siste året fikk jeg en assistentstilling. Da konen til mannen fant ut om forholdet, mistet jeg stillingen. Mannen hadde gjennom hele perioden antydet og snakket om oss to i en framtid, fremstilt kona som vond og vrang osv, som sykelig sjalu. Starkas, hun hadde jo helt rett om denne mannen. Det har gått flere år nå, og jeg er i et godt forhold med barn. Men jobb på universitetet kan jeg se langt etter, han sitter i en maktposisjon. Jeg burde ha varslet for lengst, men vet at jeg hadde blitt knust, han har hele fakultetet tvinnet rundt sine fingre. 

Kona? Hun tror fast og bestemt at jeg lokket ham. Hun aner ingenting om rekkevidden av sviket hans og måten han manipulerte meg på. 

Uansett alder på studenter, så bør lærere holde seg unna på grunn av ubalansen i makt også på dette nivået. 

Anonymkode: 672ed...6c7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Jeg var masterstudent og min foreleser tok intitiativ til kaffe. For min del ble jeg blendet av mannen, og jeg var i en underlegen posisjon. Han manipulerte meg til de grader. På det siste året fikk jeg en assistentstilling. Da konen til mannen fant ut om forholdet, mistet jeg stillingen. Mannen hadde gjennom hele perioden antydet og snakket om oss to i en framtid, fremstilt kona som vond og vrang osv, som sykelig sjalu. Starkas, hun hadde jo helt rett om denne mannen. Det har gått flere år nå, og jeg er i et godt forhold med barn. Men jobb på universitetet kan jeg se langt etter, han sitter i en maktposisjon. Jeg burde ha varslet for lengst, men vet at jeg hadde blitt knust, han har hele fakultetet tvinnet rundt sine fingre. 

Kona? Hun tror fast og bestemt at jeg lokket ham. Hun aner ingenting om rekkevidden av sviket hans og måten han manipulerte meg på. 

Uansett alder på studenter, så bør lærere holde seg unna på grunn av ubalansen i makt også på dette nivået. 

Men hvorfor tar du ikke dette videre? Du lar han jo bare holde på. Send en Mail direkte til øverste leder, rektor eller skoleeier/statsforvalteren. 

Anonymkode: 1a10a...41c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor tar du ikke dette videre? Du lar han jo bare holde på. Send en Mail direkte til øverste leder, rektor eller skoleeier/statsforvalteren. 

Anonymkode: 1a10a...41c

Takk for svar. Jeg vet at jeg må gjøre det på et tidspunkt, om ikke bare for å kunne legge dette bak meg. Det er vondt å gå og kjenne på en bitterhet over at jeg ble/blir jekket ned, mens han får vokse i grad og anerkjennelse. 

Skrevet

Flere ganger. Både på ungdomsskolen, vgs og folkehøgskolen. Menn er løse, og jo eldre de er jo løsere er de. Spiller ingen rolle hva slags jobb de har. Blir de tilbudt fitte, så tar de den. Spiller ingen rolle om man er 14 eller 17, eller 22. Det er min erfaring. 

Anonymkode: 6a1f9...e5e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...