Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 1 mnd. Han har vært veldig urolig i dag og i går og sovet dårlig. Nå i kveld sovnet han i nestet sitt på sofaen og har nå sovet i over 4 timer.

Han ser ut til å ha det bra der han ligger, men jeg begynner å lure på om jeg skal vekke han snart for å gi mat? Litt synd å plage han også nå som han endelig greide å slappe av, men han skal vel ikke sove så lenge i strekk?

Anonymkode: 43f12...c4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor mye han spiser og hvordan han har det ellers. Vi må vekke vår hver 3. time for mat, senest 3,5 time for babyen er prematur og ligger lavt på vekstkurven. 

Anonymkode: ba872...797

Skrevet

Et nyfødt barn bør vekkes for å spise dersom det sover mer enn fem timer i strekk, uansett tid på døgnet. Spedbarn (uansett alder) som legger dårlig på seg bør heller ikke sove mer enn fem timer uten påfyll av melk. Snakk med helsestasjonen hvis du er i tvil om du kan la babyen sove eller ikke.

https://ammehjelpen.no/nattamming/

Anonymkode: 85d43...1b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs hvor mye han spiser og hvordan han har det ellers. Vi må vekke vår hver 3. time for mat, senest 3,5 time for babyen er prematur og ligger lavt på vekstkurven. 

Anonymkode: ba872...797

Han spiser godt, hadde fått et godt måltid før han sovnet. Ligger høyt på kurven, terminbarn og har lagt på seg nesten 1 kg nå den første måneden, så er kanskje viktigere at han får tatt igjen litt god søvn?

ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et nyfødt barn bør vekkes for å spise dersom det sover mer enn fem timer i strekk, uansett tid på døgnet. Spedbarn (uansett alder) som legger dårlig på seg bør heller ikke sove mer enn fem timer uten påfyll av melk. Snakk med helsestasjonen hvis du er i tvil om du kan la babyen sove eller ikke.

https://ammehjelpen.no/nattamming/

Anonymkode: 85d43...1b6

Takk, da vekker jeg når det er gått 5 timer uansett 😊

ts

Skrevet

Ut fra det du skriver så hadde jeg latt han sove. 

Anonymkode: b27fa...c42

• Liker 2
Skrevet

Sålenge babyen er frisk og rask og legger godt på seg - la babyen sove!

Anonymkode: 5d708...bd0

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Min sov natta gjennom allerede på barsel. Vekket han selvsagt ikke

Anonymkode: 380a0...452

• Liker 1
Skrevet

Takk dere! Han våknet selv etter 4,5 timer og fikk spist godt, så da er a’ mor fornøyd! 😄

ts

• Liker 2
Skrevet

Vekker ikke med mindre barnet er syk eller går lite opp i vekt :) Nyfødt perioden er de første 4 ukene, sånn ift infoen folk har lagt ut her.. Jeg personlig ville aldri ha vekt et sovende barn som er frisk. Barnet mitt spiser seg opp før natta , alltid gjort det og sovet natten gjennom hele tiden 😊 Vi vekket de første ukene pga lav vekt og dårlig vektoppgang , men hun var født noen uker før termin også og var veldig sløv… 

Anonymkode: ee6bc...bf3

Skrevet

Vekker ikke med mindre barnet ikke går godt opp i vekt. 

Anonymkode: ef008...43f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...