Gå til innhold

Kan du anbefale et klatremøbel til kattene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 1 stk Atlas klorestativ fra zooplus i første etasje og skal ha et møbel til i andre etasje. Det kan ikke være mer enn 140 cm høyt, men kan gjerne ha litt bredde 🙂  Jeg syns det er vanskelig å se på bilder på nett i fht om stativene er beregnet for kattunger eller voksne.. Mange sleipe selgere og misvisende bilder for å si det slik... Noen som har et stativ de er fornøyde med og som de kan anbefale meg? 🤗 Jeg har 2 stk kattunger på 5 mnd, og de blir trolig 4-6 kg som voksne..

Anonymkode: e2a40...561

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har dette, vi kjøpte det fra en tysk nettbutikk, men du får det også på Buddy, Zooplus og flere andre steder.
Fordelen med det er at du kan presse den hengekøyedelen som henger på utsiden inn i mellom beina på den, så kattene får enda et koselig sted å gjemme seg, eller ha det stående slik som på bildet.
Vi kjøpte originalt ett stativ av den typen, men etter hvert kjøpte vi ett til. Nå har vi hatt begge såpass lenge (8-10ish år) med fire forskjellige katter totalt, slik at det ene har blitt ihjel-ligget, ihjelklort og godt tovet med pels, selv med jevnlig støvsuging, så jeg var på jakt etter et nytt et.

Høyden på den øverste sengeplassen er perfekt for pusekos, er du omtrent 1.60 høy så har du katten sittende i brysthøyde slik at det er perfekt stange- og børstehøyde for pus.

Edit; Det passer perfekt for store raser såvel som for små kattunger, vi hadde en veldig stor veivesenets parkmix mons av størrelsen skogkatt/liten maine coon som elsket å ligge både på toppen og på midten, mens de to yngste trolla elsket å dele sovebollen så lenge det gikk an. Nå er det mest lillesnupp som ligger der, og hun er på størrelse med en veldig liten voksen katt, eller en stor kattunge.
Edit 2; Jeg fant et bilde fra da det første var helt nytt. Gamlepus som er på bildet veide rundt 4kg og var en middels stor katt, hun står helt i front, det er plass til en stor katt mellom henne og veggen.

post-51056-0-17908000-1436550852_thumb.jpg

Endret av Minya
  • Hjerte 1
Skrevet

Henger meg på denne. ar en stor hannkatt som jeg nylig adopterte. Har gått litt rundt og kikket på stativ for å få en ide om størrelse før jeg kjøper på nett (rimeligere). Men alle huler virker små, og stammene er så tynne.

Noe til en stor hannkatt ønsker jeg anbefaling om :)

Anonymkode: d1877...1db

• Hjerte 1
Skrevet

Pusene mine har ett sånt ett :) men nå er de så gamle at de ikke bryr seg lengre 

72125_knusperhaeuschen_xxl_fg_9433_8.jpg

Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Pusene mine har ett sånt ett :) men nå er de så gamle at de ikke bryr seg lengre 

72125_knusperhaeuschen_xxl_fg_9433_8.jpg

Passer det til store katter på 6 kg +? Hvor kjøpte du det hen? 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Passer det til store katter på 6 kg +? Hvor kjøpte du det hen? 😊

Zooplus :) Tåler vel de fleste puser :) 

Klorestativ Pepperkakehus med stige | zooplus.no 

Klorestativ Pepperkakehus XXL | zooplus.no

Europris har også ett :) 

Klatrestativ katt (europris.no)

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Skrevet

Vi har dette stativet: https://www.zooplus.no/shop/katt/klorestativ_kloremobel/mediumklorestativ/klorestativ_100_120cm/393130

med katter gjelder ‘det enkle er ofte det beste’ i aller høyeste grad. Vi har hatt noen titalls fosterkatter og alle har brukt dette klorestativet flittig. Det har tålt altså så mye juling at jeg er overrasket at det i det hele tatt står helt ennå. Det har som sagt blitt brukt av veldig mange katter alt i fra små kattunger under kiloet til store monser på 8-10 kilo og alle har elsket det, selv om alle katter over 6 kilo ligger med halve kroppen utenfor sengen øverst, så SKAL de ligge der(selv om de må holde godt fast i stoffet for å ikke falle ned🤣). 

Vi har også et klorestativ som flere her i tråden viser, med flere etasjer og liggesteder, men bare noen få har vist en interesse for det og alle har likt bedre det lille vi har. 

Anonymkode: 87362...8bd

Skrevet

Håper du fester det ordentlig, slik at det står stabilt. Jeg kommer aldri til å glemme noe jeg så i en kattegruppe på facebook: Kattungen hadde fått klatrestativet over seg og ble drept, og eieren hadde lagt ut bilde med blod og det hele.

Da bestemte jeg meg, det skal ikke noe klatrestativ inn i mitt hjem.

Anonymkode: 5f231...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...