AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg lurer virkelig på hvor mange som har gått fra og dumpet partner pga råd fra kvinneguiden? Leser ofte at det ikke er mye som skal til før folk råder andre til å ta store endringer i livet sitt og gå fra forhold og dumpe mennesker. Tenker folk over hva slags konsekvenser dette kan ha for andre? Virker som det ofte er spenning som ligger i det å råde andre til slike drastiske valg med ofte lite informasjon fra ts, og ofte skrevet i følsomme stunder. Anonymkode: 867fa...fc7 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Så du du antar at folk her ikke klarer å tenke selv, men bare gjør som de blir fortalt? Noen trenger virkelig et dytt ut døra slik at de ikke går til grunne. Anonymkode: 57950...0ff 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Hvis alle "dump ham" blir tatt til følge, står kg bak hele skilsmissestatistikken, ja. Men tror nok de fleste tar sine egne avgjørelser, tross alt. Også de som åpenbart burde dumpet. Men de trådene man ser iblant der TS dumper underveis, er neppe reelle. Ting går litt for fort til at det blir realistisk. Begynner gjerne med en TS som mistenker at partneren er utro, og minutter senere er han både tatt på fersken, konfrontert og dumpet, og TS står igjen i triumf og mottar kgs samlede hyllest. Slike trådstartere har sjelden tålmodighet til å bruke nødvendig tid på tråden til at den blir realistisk, de vil videre til neste tråd med lignende tema. Anonymkode: bfde8...568 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Så du du antar at folk her ikke klarer å tenke selv, men bare gjør som de blir fortalt? Noen trenger virkelig et dytt ut døra slik at de ikke går til grunne. Anonymkode: 57950...0ff Jeg antar ingenting, er nettopp derfor jeg spør ut fra tråder jeg har lest. Jeg har også lest flere tråder hvor folk i etterkant har sagt at de ikke skulle hørt på råd fra KG, men i det store og hele må alle ta ansvar for sine egne valg og handlinger. Anonymkode: 867fa...fc7 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Folk må jo ta ansvar selv også. Vit hva du gjør når du ber KG om råd. De aller fleste er dårlige rådgivere, spesielt når det kommer til samliv, her inne, greit å være klar over det. Mange bare spyr ut "råd", uten å reflektere noe mer over det. Det går jo ikke utover dem selv. Det er jo mye lettere å "råde" andre enn å ta disse valgene selv, når man ikke selv er i situasjonen. Ekstremt lett for mange å tenke svart/hvitt når det ikke berører dem selv. Personlig, ville jeg nok aldri bedt om samlivsråd her inne. 90% av folk her, er ikke her for å komme med velmenende eller gode råd. Anonymkode: 2d315...c13 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Vil heller snu spørsmålet til Hvor mange kvinner har kvinneguiden reddet! Jeg er en av dem hvertfall! Gikk fra en mann som ikke respekterte meg og føler meg lykkelig som født på ny og forelsket i livet! 🍾😀 Anonymkode: 91c79...f4f 5 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Kvinneguiden ba meg være tålmodig overfor han som nå er eksen min. Jeg ser jo nå at jeg burde ha lagt inn årene mye, mye før. Men det kommer jo an på hvordan man selv legger fram ting. Til syvende og sist må man følge egne verdier og magefølelse. Anonymkode: 56412...c17 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så du du antar at folk her ikke klarer å tenke selv, men bare gjør som de blir fortalt? Noen trenger virkelig et dytt ut døra slik at de ikke går til grunne. Anonymkode: 57950...0ff Dette. Tror faktisk det er et større antall folk som får "dump han/henne!"-rådet som dessverre ikke tar det, men som holder ut og holder ut enda en stund til. For det er mange drøye situasjoner som skrives om her, hvor TS burde løpt for lenge siden. Anonymkode: abfe9...3bf 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vil heller snu spørsmålet til Hvor mange kvinner har kvinneguiden reddet! Jeg er en av dem hvertfall! Gikk fra en mann som ikke respekterte meg og føler meg lykkelig som født på ny og forelsket i livet! 🍾😀 Anonymkode: 91c79...f4f "Reddet" faktisk, fordi du gikk fra en mann som ikke respekterte deg - på oppfordring fra Kvinneguidens disipler. Har du tidligere i livet ditt hatt en egen mening? Beklager å si det men, å man skal ikke trenge et dytt for å gå fra en person som ikke respekterer deg. Såpass respekt for seg selv bør man ha at man tar det valget selv. Anonymkode: 6286e...287
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Reddet" faktisk, fordi du gikk fra en mann som ikke respekterte deg - på oppfordring fra Kvinneguidens disipler. Har du tidligere i livet ditt hatt en egen mening? Beklager å si det men, å man skal ikke trenge et dytt for å gå fra en person som ikke respekterer deg. Såpass respekt for seg selv bør man ha at man tar det valget selv. Anonymkode: 6286e...287 Man gaslighter vel seg selv. Innbiller seg at det er jo ikke så ille, alle forhold har vel litt opp og ned... Osv. Noen ganger hjelper det å legge ting frem i tekst og få andre sine tanker om det. Spør du aldri andre om råd om noe som helst? Anonymkode: abfe9...3bf 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 Hvis man bruker KG til å få råd burde man virkelig ikke formere seg. Forhåpentligvis forhindrer alle "dump"-rådene at disse folkene får barn Anonymkode: 6ee69...6e1 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 Man kan jo ikke si at "KG sa at jeg skulle gjøre det". Man vil få forskjellige og motstridende råd i samme tråd. Man får heller stå for det at man valgte seg ut noen av rådene som passet en best og fulgte dem. Anonymkode: 2a646...886 1
Ulla Ullsokk Skrevet 8. oktober 2022 #13 Skrevet 8. oktober 2022 For min del blir jeg enda gladere i egen samboer når jeg leser om alle de vonde forholdene her inne. Det er rimelig arrogant å tro at mange ikke trenger en dytt, «fordi de burde ha selvrespekt nok til å gå uten KG». Halve problemet er jo at mange folk ikke klarer å se egen situasjon klart når de er midt oppi det. Da kan det være veldig øyeåpnende å høre andres syn på forholdet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #14 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man gaslighter vel seg selv. Innbiller seg at det er jo ikke så ille, alle forhold har vel litt opp og ned... Osv. Noen ganger hjelper det å legge ting frem i tekst og få andre sine tanker om det. Spør du aldri andre om råd om noe som helst? Anonymkode: abfe9...3bf Det får være måte på hvor lite egne meninger man skal ha. Jo, jeg spør ofte andre til råds.. Men blir man dårlig behandlet så tenker jeg at de selv også behandler den andre dårlig. Du får hva du gir og omvendt. Vi har alle vært i et forhold hvor det er lett å være etterpåklok, at man burde handlet og reagert annerledes. Det er få tilfeller hvor man faktisk er et offer, og ikke bare gjorde hverandre dårlig, eller man fikk ut det verste av hverandre. Dette vokser man som oftest av seg, både kvinner og menn når de har gjort seg noen erfaringer. Ikke ofte man leser om det her på kvinneguidene. Noe som er det symptomatiske rare med hele kvinneguiden. Leste for litt tid tilbake om 4-5 kvinner som var til behandling for sinnemestring. Dette ble dokumentert med en masteroppgave. Etter kurset slo behandlerne fast at kvinnene var voldelige i forskjellige former(verbal, psykisk, materiell og fysisk) så nektet kvinnene å erkjenne at de var voldsutøvere. Tenker det er mange slike kvinner her på Kvinneguiden. Anonymkode: 6286e...287
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #15 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis man bruker KG til å få råd burde man virkelig ikke formere seg. Forhåpentligvis forhindrer alle "dump"-rådene at disse folkene får barn Anonymkode: 6ee69...6e1 Hvor burde man gå, tenker du? For å blåse ut litt frustrasjon, få noen tips. En venn/venninne? Familie? Er det rett å utlevere sin partner til noen som kjenner vedkommende? Anonymkode: abfe9...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #16 Skrevet 8. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor burde man gå, tenker du? For å blåse ut litt frustrasjon, få noen tips. En venn/venninne? Familie? Er det rett å utlevere sin partner til noen som kjenner vedkommende? Anonymkode: abfe9...3bf For all del gå på KG. Bare ikke hør på alle "rådene". De som kommer med råd bare slenger ut ting på sparket. De som lager tråder sier ting slik de ser det fra sitt eget standpunkt, det er svært subjektivt. Anonymkode: 6ee69...6e1
Flintis Skrevet 8. oktober 2022 #17 Skrevet 8. oktober 2022 Det er selvfølgelig legmannsråd som kommer basert på det som er skrevet. Det er ofte slik at en må vurdere om en har det bedre alene enn sammen, eller om det kan være vits i å gjøre noe, eller hvordan ser det ut utenfra? Du får et synspunkt og kanskje en ny vinkling. Når det gjelder de som angrer på at de dumpet etter råd fra dette forumet, så har de vel ment at dette var løsningen på det de var misfornøyd med og da blir det sånn. At å dumpe medførte ubehagligheter de ikke forutså synes jeg ikke kvinneguidens panel kan lastes for. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Skrevet 8. oktober 2022 I mitt tidligere forhold spurte jeg om råd her inne angående forhold, og fikk svar på 4-5 sider om at jeg burde gå. Det var dette jeg allerede tenkte, men pga manipulering osv var det godt å få bekreftet at jeg ikke var helt på viddene. Jeg endte med å gå. Nå, i mitt nye forhold, har jeg ikke behov for å spørre om råd. Vi er forlovet, venter barn og jeg kunne ikke vært lykkeligere. Min erfaring er at de som poster innlegg om forholdene, allerede har såpass drøye historier at de trenge nok bare bekreftelse på at forholdet er ødelagt. De fleste kvinner klarer å tenke selv, og har nok allerede tenkt endel før de poster og spør om råd. Anonymkode: 30cb6...bcd 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lurer virkelig på hvor mange som har gått fra og dumpet partner pga råd fra kvinneguiden? Leser ofte at det ikke er mye som skal til før folk råder andre til å ta store endringer i livet sitt og gå fra forhold og dumpe mennesker. Tenker folk over hva slags konsekvenser dette kan ha for andre? Virker som det ofte er spenning som ligger i det å råde andre til slike drastiske valg med ofte lite informasjon fra ts, og ofte skrevet i følsomme stunder. Anonymkode: 867fa...fc7 Vært mye morsommere og visst hvor mange forhold KG har skapt.. Anonymkode: 2da40...b21 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 Tror nok en del råd som antyder at partneren bør droppes ikke nødvendigvis har som mål å faktisk føre til samlivsbrudd. Men at det heller ofte sies for å forsterke budskapet om at det du forteller å ha opplevd er uakseptabelt. Jeg svarer alltid ut fra det standpunkt at den enkelte er ansvarlig for eget liv, og selv må velge hvilke råd de får som er rett for dem å følge. Anonymkode: 2851d...556 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå