AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Hei :-) Jeg håper inderlig at jeg kommer inn på høyskole neste år. Jeg er voksen, og har ganske dårlig snitt men håper jeg kommer inn på noe brukandes :) Eneste «problemet» jeg har er at jeg bor langt unna hele verden🙈 og har flere timers kjøring til alle tenkbare universitet. hvordan er det å kombinere en bachelor med hjemmelivet (3 barn). Jeg har en mann som stiller opp å støtter meg, men jeg har ikke lyst å flytte vekk fra familien i 3 hele år 😢 kan jeg jobbe ned bacheloren hjemmefra og så reise på skolen når det er oppmøte? Eventuelt hvor mye oppmøte er det i løpet av en uke?🙈 takk for svar! Anonymkode: f1384...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei 🙂 Jeg håper inderlig at jeg kommer inn på høyskole neste år. Jeg er voksen, og har ganske dårlig snitt men håper jeg kommer inn på noe brukandes Eneste «problemet» jeg har er at jeg bor langt unna hele verden🙈 og har flere timers kjøring til alle tenkbare universitet. hvordan er det å kombinere en bachelor med hjemmelivet (3 barn). Jeg har en mann som stiller opp å støtter meg, men jeg har ikke lyst å flytte vekk fra familien i 3 hele år 😢 kan jeg jobbe ned bacheloren hjemmefra og så reise på skolen når det er oppmøte? Eventuelt hvor mye oppmøte er det i løpet av en uke?🙈 takk for svar! Anonymkode: f1384...9c5 Dette kommer helt an på hvilken bachelor du tenker. Jeg tok bacheloren min hjemmefra, men vi hadde ikke noen obligatoriske emner eller oppmøte, holdt å møte til eksamen. Dette var for 20 år siden så ting kan ha endret seg nå. Jeg fikk forresten 4 barn mens jeg tok bacheloren 😉 Anonymkode: 491bb...bbd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Kommer jo helt an på hva du skal studere. Vi hadde obligatorisk undervisning/lab hver dag Anonymkode: 98683...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Samlingsbasert/deltid bør være overkommelig. Anonymkode: 0f376...fca 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Kommer helt ann på. Idag går flere hele bachlor løp kun nettbasert med eventuelle oppmøter kun på eksamen, men det gjelder et fåtall da. Bor selv langt unna universitet og dette begrenset i veldig stor grad hva jeg kunne søke på. Du må rett og slett sjekke emnebeskrivelse for ALLE fag i bachloren for å kunne avgjøre hvor mye oppmøte det er. Økad som jeg har gått hadde null oppmøte første året, etter dette økte det betraktelig og gjorde det veldig vanskelig å fullføre. Har kostet meg sikkert 50.000 i hotellkostnader. Anonymkode: ad76c...6b4 2
Toyah Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg har tatt mine studier samlingsbasert. Greit å gjennomføre, når man har barn hjemme. Velger man steder, hvor det er lagt opp til mest samlingsbasert, er det greit å få leid kortidshybler igjennom studentskipnaden.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Wow - takk for mange gode svar jeg vurderer spesialpedagogikk, pedagogikk eller noe hvor jeg kan jobbe med å veilede å hjelpe mennesker - kanskje dere har noen innspill til brede utdannelser hvor man får jobbet tett på og med mennesker.. også med ganske lavt snitt..🤞🏻🙈 Setter uendelig stor pris på alle svar Anonymkode: f1384...9c5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Wow - takk for mange gode svar jeg vurderer spesialpedagogikk, pedagogikk eller noe hvor jeg kan jobbe med å veilede å hjelpe mennesker - kanskje dere har noen innspill til brede utdannelser hvor man får jobbet tett på og med mennesker.. også med ganske lavt snitt..🤞🏻🙈 Setter uendelig stor pris på alle svar Anonymkode: f1384...9c5 Pedagogikk på Stord? Nett- og samlingsbasert https://studievalg.no/studier/arsstudium/pedagogikk/stord Anonymkode: 79104...3b4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 HK har nettbasert bachelor i både spesped og ped 😊 Anbefales Anonymkode: 47252...073
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): HK har nettbasert bachelor i både spesped og ped 😊 Anbefales Anonymkode: 47252...073 Takk. Har du studert der? Er redd det «blir for dyrt?» Anonymkode: f1384...9c5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 Burde ikke være noe problem. Arbeidsbelastning på en bachelor er ikke særlig høy. Jeg jobbet 80% og hadde 2 barn da jeg gikk bachelor. Jobbet 100% og to større barn da jeg tok master. prioriter oppmøte på obligatoriske forelesninger, så går dette strålende👍🏻 Anonymkode: 7a91b...dd3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 Som andre sier, kommer veldig an på. Jeg går sosionom nå og der har det vært en del obligatorisk gruppearbeid nå i høst. Men om du har anledning til å ta noen overnattinger innimellom så bør det jo gå fint😊 Men jeg vet også om noen som hoppet av nettopp fordi belastningen ble for stor mht familie og økonomi. Men folk er forskjellige så er jo bare å prøve tenker jeg! Sjeldent en angrer på noe en har gjort, er verre å angre på det en aldri turte😉 Lykke til! Anonymkode: 577ec...8eb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Takk. Har du studert der? Er redd det «blir for dyrt?» Anonymkode: f1384...9c5 Det er dyrere å måtte pendle/ta fri fra jobb. Jeg jobbet 100% samtidig, gikk helt fint. Anonymkode: 47252...073
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg tok master på et universitet fire timer unna der jeg bor. Reiste ned på samlinger ca én gang i måneden. Studerte ellers hjemme. Anonymkode: aa3f1...6b7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 Men du skal ikke bare klare å komme inn, du skal fullføre også. Det er ikke nødvendigvis sånn at studier med lavt inntakssnitt er enkle. Hvis en ikke har god studieteknikk er det en stor fordel å ha ei gruppe rundt seg å samarbeide med, det er enklere å finne hvis en kan være til stede. Men prøv, det taper en ikke på Anonymkode: 1f67c...e41 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du skal ikke bare klare å komme inn, du skal fullføre også. Det er ikke nødvendigvis sånn at studier med lavt inntakssnitt er enkle. Hvis en ikke har god studieteknikk er det en stor fordel å ha ei gruppe rundt seg å samarbeide med, det er enklere å finne hvis en kan være til stede. Men prøv, det taper en ikke på Anonymkode: 1f67c...e41 Enig jeg hadde så gjerne heller studert med en stor gruppe, men mannen har en turnusjobb i staten og jeg har 3 barn som skal følges opp her hjemme, samtidig som jeg begynner å bli gammel😜 (33).. jeg tror jeg er veldig flink å har god studieteknikk, men grunnen til at mitt snitt er dårlig er fordi jeg er fra et naboland til Norge og mine karakterer omregnet til norske ble ikke så høye slik jeg ønsket… 😒 Anonymkode: f1384...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå