AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 13 uker siden fødsel. Hadde sex for første gang etter fødsel i går ( eller vi prøvde i hvertfall), og det var ganske vondt. Føltes liksom som om penis buttet bort i noe og at det var for trangt ( ikke det jeg hadde sett for meg for å si det sånn). Dommedagsprofeten i meg er jo nå helt sikker på at jeg har fremfall av skjedeveggen og er litt i krisemodus. Hvor vondt er det vanlig at det er å ha sex etter fødsel, og når bør man eventuelt få sjekket om alt er bra der nede? Merker man godt om man eventuelt har fått fremfall, og kan man få det flere uker etter fødsel når alt så bra ut på seksukerskontrollen? Har ikke vært superflink med knipingen, og den siste uken føler jeg mye på en slags tyngdefølse der nede. Spesielt når jeg sitter på do. Ikke problemer med lekkasjer osv, men har en del utflod som er både gul og litt grønnlig. Prøvd meg på en soppkur uten noe bedring. Kan det fortsatt være renselsen tro? Anonymkode: e4096...4bf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Er nok ikke renselse. Men grønnlig utflod kan tyde på skjedebetennelse, så det bør du sjekke ut. Brukte dere glidemiddel? Anonymkode: c84f9...0f3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er nok ikke renselse. Men grønnlig utflod kan tyde på skjedebetennelse, så det bør du sjekke ut. Brukte dere glidemiddel? Anonymkode: c84f9...0f3 Har vært inne på skjedebetennelse selv. Får bestille time hos legen til uken. Brukte mye glidemiddel ja. Følte ikke det hjalp så veldig. Anonymkode: e4096...4bf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Merker man godt om man eventuelt har fått fremfall, og kan man få det flere uker etter fødsel når alt så bra ut på seksukerskontrollen? Har ikke vært superflink med knipingen, og den siste uken føler jeg mye på en slags tyngdefølse der nede. Spesielt når jeg sitter på do. Ikke problemer med lekkasjer osv, men har en del utflod som er både gul og litt grønnlig. Prøvd meg på en soppkur uten noe bedring. Kan det fortsatt være renselsen tro? Ja, alvorlig fremfall merker man vanligvis godt men mange har lett grad av fremfall uten at de plages særlig av det. Ja, man kan få fremfall selv etter at det "ser fint ut" på kontroll. Ikke minst kan man få mer symptomer etterhvert som baby blir tyngre og man bærer mye, kanskje man er mer aktiv generelt. Husk også at "ser fint ut" betyr egentlig fint etter omstendighetene og at litt slark i underlivet etter en fødsel regner de som normalt. Pluss at de gidder uansett ikke sette diagnose fremfall før det har gått typ 1 år. Tyngdefølelse er jo ikke så bra da. Er du flink til å hvile? Gjerne legg deg noen minutter med en pute under rumpa for å ta vekta av bekkenbunnen når du kjenner at den er sliten. Passe på hvor tungt du løfter, løfteteknikk (knip under løft). Knipe ved host og nys. Anonymkode: 566c2...095
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 13 dager er jo veldig tidlig, brukte dere kondom? Anonymkode: 023d9...faf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: 13 dager er jo veldig tidlig, brukte dere kondom? Anonymkode: 023d9...faf Skulle ha gått til Specsavers 👓 Anonymkode: 7e7a8...565 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skulle ha gått til Specsavers 👓 Anonymkode: 7e7a8...565 hehe, ja, leste feil:) Sorry- Anonymkode: 023d9...faf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå