AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Del Skrevet 8. oktober 2022 Er i overgangsalderen og vekta har økt en god del. Spesielt merker jeg det rundt mageregionen. Har holdt på med periodisk faste nå i 6 mnd, og spiser ett til to måltid pr dag. Er også nøye med å telle kalorier. Men jeg går ikke ned i vekt! Gikk ned 5 kg på ca 2 mnd, men nå går vekta fra 66 kg til 69 kg hele tida. Mitt mål er rundt 60 kg. Hvordan er det egentlig? Fungerer det ikke med kaloritelling når man er i overgangsalderen? Noen med erfaring her? Anonymkode: 3152e...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er i overgangsalderen og vekta har økt en god del. Spesielt merker jeg det rundt mageregionen. Har holdt på med periodisk faste nå i 6 mnd, og spiser ett til to måltid pr dag. Er også nøye med å telle kalorier. Men jeg går ikke ned i vekt! Gikk ned 5 kg på ca 2 mnd, men nå går vekta fra 66 kg til 69 kg hele tida. Mitt mål er rundt 60 kg. Hvordan er det egentlig? Fungerer det ikke med kaloritelling når man er i overgangsalderen? Noen med erfaring her? Anonymkode: 3152e...1c4 Jeg er der jeg også, nettopp komt i overgangsalderen, og liker det IKKE. Er ikke 50 år enda, fortsatt slank og ung i hodet, men jobber med å godta at noen bukser er blitt trange i livet, det irriterer meg sinnsykt, men skjønner at jeg nok må innse at de er komt for å bli. Jeg prøver å si til meg selv at jeg kan ikke slanke meg (eller prøve) resten av livet, er sikkert bedre å akseptere det. Er mye vi damer skal gjennom gitt.....😳 Anonymkode: 8f4f0...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Del Skrevet 9. oktober 2022 Sannsynligvis hormonpåvirkningen som gjør dette. Men hold ut. Plutselig skal du se det løsner. Alternativt så kan du godta den nye vekten din. Anonymkode: adee3...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Del Skrevet 10. oktober 2022 Er 53 og har kommet i overgangsalderen de siste to årene, med litt hetetokter og litt sår skjede. Har aldri tenkt kalorier og spist masse godterier og sunn mat, uten at kroppen har utvidet seg. Har vært tynn hele livet med veldig høy forbrenning, og det har vært avslappende. De siste månedene har jeg hatt korona, og flere luftveisinfeksjoner i etterkant med minimal bevegelse, og usunn mat. Har fått et fettlag rundt magen og lårene som jeg aldri har hatt før og er helt sjokkert. Trodde aldri at jeg skulle legge på meg, siden jeg har vært som en strek hele livet uavhengig av hva jeg har spist og aktivitet. 🙁 Anonymkode: 90a87...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 22.14): Er i overgangsalderen og vekta har økt en god del. Spesielt merker jeg det rundt mageregionen. Har holdt på med periodisk faste nå i 6 mnd, og spiser ett til to måltid pr dag. Er også nøye med å telle kalorier. Men jeg går ikke ned i vekt! Gikk ned 5 kg på ca 2 mnd, men nå går vekta fra 66 kg til 69 kg hele tida. Mitt mål er rundt 60 kg. Hvordan er det egentlig? Fungerer det ikke med kaloritelling når man er i overgangsalderen? Noen med erfaring her? Anonymkode: 3152e...1c4 Gikk ned 10 kg fra jul til påske i år, talte kalorier og det forsvant 0.8 kg i uka. Har gått opp igjen 4 kg da, så nå er jeg på tellern igjen 😅🙈 Er 53 år og merker det er MYE mer vanskelig å gå ned nå enn for 15 år siden. Da kunne jeg knipse bort kiloene. Trening og telling hjalp i hvert fall meg. Anonymkode: 0d05b...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Del Skrevet 11. oktober 2022 Er 52 år og i overgangsalderen. Teller kalorier så det synger og må spise lite for å gå ned. Ca 1000 kalorier per dag. Anonymkode: e6d71...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 13. oktober 2022 #7 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) For noen kan det være en fordel å spise mer proteiner og mindre karbohydrater for å gå ned i vekt når man er kommet i overgangsalderen. Jeg gikk ned 9 kg med en kombinasjon av lavkarbo og periodisk faste, og holder nå vekta med å fortsette med PF og moderat lavkarbo. Skal også begynne med styrketrening igjen, både for å stramme opp kroppen og forebygge benskjørhet. Opplever også at overgangsplagene blir mindre med dette kostholdet. Endret 13. oktober 2022 av Roci 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå