AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg blir kvalm hver eneste kveld fĂžr ungene skal legge seg. Det er sĂ„nn vondt i magen og kvalm. NĂ„r de har sovna forsvinner all lysten til Ă„ se pĂ„ tv, all lysten til Ă„ lese bok og de tingene jeg vanligvis liker Ă„ gjĂžre pĂ„ kvelden. Jeg har ikke lyst Ă„ sitte med mannen min og vil egentlig bare vĂŠre i fred og stirre i veggen eller se pĂ„ tik tok. Klarer ikke annet. Hvorfor er det sĂ„nn hver eneste dag? đ Anonymkode: ff7ba...607
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg blir kvalm hver eneste kveld fĂžr ungene skal legge seg. Det er sĂ„nn vondt i magen og kvalm. NĂ„r de har sovna forsvinner all lysten til Ă„ se pĂ„ tv, all lysten til Ă„ lese bok og de tingene jeg vanligvis liker Ă„ gjĂžre pĂ„ kvelden. Jeg har ikke lyst Ă„ sitte med mannen min og vil egentlig bare vĂŠre i fred og stirre i veggen eller se pĂ„ tik tok. Klarer ikke annet. Hvorfor er det sĂ„nn hver eneste dag? đ Anonymkode: ff7ba...607 Deler du og mannen pĂ„ ansvaret hjemmet? Er du sliten? Anonymkode: 46b21...2aa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nÄ): Deler du og mannen pÄ ansvaret hjemmet? Er du sliten? Anonymkode: 46b21...2aa Ja vi deler, men har det ikke noe bra i ekteskapet. Er veldig sliten mentalt.. Anonymkode: ff7ba...607
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nÄ): Ja vi deler, men har det ikke noe bra i ekteskapet. Er veldig sliten mentalt.. Anonymkode: ff7ba...607 Er han ikke snill med deg? Anonymkode: 46b21...2aa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er han ikke snill med deg? Anonymkode: 46b21...2aa Joda bÄde og. Vi sliter fordi vi har blitt for forskjellige, men det er han som bestemmer hvordan alt skal vÊre. Jeg fÞler jeg spiller en rolle og at jeg har lite Ä si pÄ absolutt alt. Har prÞvd Ä snakke med ham om det, han sier at han forstÄr det er vanskelig, men at jeg tar feil og han har mer rett derfor blir det slik. Tror du kvalmen er psykisk? Spiser helt normalt, litt lite og ufornuftig kanskje.. Anonymkode: ff7ba...607
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Kvalmen kan vÊre psykisk ja. Hva med Ä gÄ Ä legge deg nÄr ungene legger seg i en liten periode, se om du kommer ovenpÄ. Anonymkode: 6f7b5...f9c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Kvalmen er ett symptom pÄ det du sliter med mentalt. Hvorfor vÊre sammen med ett menneske som ikke er intressert i Ä hÞre pÄ dine behov og tanker. Vil si at kvalmen prÞver Ä fortelle deg noe. Du er i ett psykisk Þdeleggende forhold. Anonymkode: 6cf6e...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 HÞres ut som kvalmen er et fysisk symptom pÄ et psykisk problem, ja. Anonymkode: 5caa3...aa7
Gjest supernova_87 Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 Kanskje du holder pĂ„ Ă„ bli utmattet. Eller deprimert. Hvis du er mest sliten fysisk, sĂ„ trenger du hvile. Frihet fra ansvar. Hvis du er deprimert trenger du mer grenser, autonomi, mening, nĂŠrhet. Hva fĂžler du passer best? Trenger du helst en kveld ute med venninnene, lek, moro, en klem og Ă„ komme hjem og bli verdsatt av din mann, eller helst en kveld helt for deg selv der du bare ligger og virkelig fĂ„r hvile?Â
Sofakona Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 HĂžres ut som du sliter med angst eller depresjon. Du burde snakke med en lege. Jeg har det slik og jeg sliter med dette
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nÄ): Kvalmen kan vÊre psykisk ja. Hva med Ä gÄ Ä legge deg nÄr ungene legger seg i en liten periode, se om du kommer ovenpÄ. Anonymkode: 6f7b5...f9c Har prÞvd mange ganger, men vÄkner bare etter noen timer gjerne med mareritt og/eller feber.. Er sÄ dritt.. Anonymkode: ff7ba...607
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kvalmen er ett symptom pĂ„ det du sliter med mentalt. Hvorfor vĂŠre sammen med ett menneske som ikke er intressert i Ă„ hĂžre pĂ„ dine behov og tanker. Vil si at kvalmen prĂžver Ă„ fortelle deg noe. Du er i ett psykisk Ăždeleggende forhold. Anonymkode: 6cf6e...4cb Det kan hende, for blir dĂ„rlig av Ă„ tenke pĂ„ hele situasjonen. supernova_87 skrev (4 minutter siden): Kanskje du holder pĂ„ Ă„ bli utmattet. Eller deprimert. Hvis du er mest sliten fysisk, sĂ„ trenger du hvile. Frihet fra ansvar. Hvis du er deprimert trenger du mer grenser, autonomi, mening, nĂŠrhet. Hva fĂžler du passer best? Trenger du helst en kveld ute med venninnene, lek, moro, en klem og Ă„ komme hjem og bli verdsatt av din mann, eller helst en kveld helt for deg selv der du bare ligger og virkelig fĂ„r hvile? Er ikke sĂ„ fysisk sliten. Men har det bare kjipt.. Er med ungene hele dagen med mindre det er bhg og sĂ„nt, og det er superkos. Hyggelige ting er fint der og da, har ganske lav terskel for hva som er kos đ Er bare lei meg for at jeg og mannen min ikke kan ha det ordentlig fint sammen.. Sofakona skrev (2 minutter siden): HĂžres ut som du sliter med angst eller depresjon. Du burde snakke med en lege. Jeg har det slik og jeg sliter med dette Jeg vet at jeg har angst og har hatt sterke symptomer den siste perioden fordi jeg vurderer sterkt skilsmisse.. Bare mĂ„ si det og jeg gruer meg sĂ„.. Anonymkode: ff7ba...607
Gjest supernova_87 Skrevet 8. oktober 2022 #13 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nĂ„): Det kan hende, for blir dĂ„rlig av Ă„ tenke pĂ„ hele situasjonen. Er ikke sĂ„ fysisk sliten. Men har det bare kjipt.. Er med ungene hele dagen med mindre det er bhg og sĂ„nt, og det er superkos. Hyggelige ting er fint der og da, har ganske lav terskel for hva som er kos đ Er bare lei meg for at jeg og mannen min ikke kan ha det ordentlig fint sammen.. Jeg vet at jeg har angst og har hatt sterke symptomer den siste perioden fordi jeg vurderer sterkt skilsmisse.. Bare mĂ„ si det og jeg gruer meg sĂ„.. Anonymkode: ff7ba...607 â€ïžÂ Huff. Ja, da hĂžres det ut som du har svarene dine selv. At det er sĂ„nn hver dag fordi du gruer deg sĂ„nn fordi du ikke lenger Ăžnsker Ă„ vĂŠre med mannen. Er det et alternativ Ă„ gĂ„ i parterapi? Sender deg masse varme tanker. Du er ikke unormal. Du er sliten av en vanskelig samlivssituasjon.Â
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #14 Skrevet 8. oktober 2022 supernova_87 skrev (11 minutter siden): â€ïžÂ Huff. Ja, da hĂžres det ut som du har svarene dine selv. At det er sĂ„nn hver dag fordi du gruer deg sĂ„nn fordi du ikke lenger Ăžnsker Ă„ vĂŠre med mannen. Er det et alternativ Ă„ gĂ„ i parterapi? Sender deg masse varme tanker. Du er ikke unormal. Du er sliten av en vanskelig samlivssituasjon. Tusen takk đ„șâ€ïžÂ Har foreslĂ„tt parterapi, men han sier at "de drittsekkene vet ikke hva de snakker om". Han har generelt mistro til alt og alle med mindre de sier noe han liker.. Har prĂžvd Ă„ fĂ„ det bedre med ham i mange Ă„r, og nĂ„ har jeg egentlig ikke lyst til Ă„ prĂžve Ă„ fikse det lenger.. Og jeg sitter med den verste samvittigheten fordi han er jo generelt grei, men det er jo kun hvis jeg hĂžrer pĂ„ det han sier. FĂžler det gĂ„r sĂ„pass utover livet vĂ„rt nĂ„ at jeg ikke orker mer.. Anonymkode: ff7ba...607
Gjest supernova_87 Skrevet 8. oktober 2022 #15 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nĂ„): Tusen takk đ„șâ€ïžÂ Har foreslĂ„tt parterapi, men han sier at "de drittsekkene vet ikke hva de snakker om". Han har generelt mistro til alt og alle med mindre de sier noe han liker.. Har prĂžvd Ă„ fĂ„ det bedre med ham i mange Ă„r, og nĂ„ har jeg egentlig ikke lyst til Ă„ prĂžve Ă„ fikse det lenger.. Og jeg sitter med den verste samvittigheten fordi han er jo generelt grei, men det er jo kun hvis jeg hĂžrer pĂ„ det han sier. FĂžler det gĂ„r sĂ„pass utover livet vĂ„rt nĂ„ at jeg ikke orker mer.. Anonymkode: ff7ba...607 Dette minner meg litt om en venninne jeg hadde, hun sa ogsĂ„ at mannen var grei. Men det var jo bare fordi hun hadde lĂŠrt seg Ă„ "innordne seg". Hun tok alt ansvar for barn, mens mannen gjorde som han ville. Han sa ogsĂ„ ting som at psykologer skulle liksom prĂžve Ă„ "endre ham" og hadde en rar forakt mot alt som hadde med psykologi, terapi osv. Ă„ gjĂžre. NĂ„r han klikket kunne hun forklare meg at hun tross alt hadde provosert ham, og at det gikk bedre nĂ„ nĂ„r hun hadde lĂŠrt seg Ă„ tilpasse seg. Jeg tenker ofte pĂ„ henne og hvordan hun har det med ham, og hvordan hun hadde hatt det om hun valgte Ă„ bryte. Du skal ikke leve ditt liv kontrollert av en annen sitt sinne. Du lever i et land der kvinner er fri, og jeg er stolt over at du vĂ„ger Ă„ vurdere skilsmisse. Det er et godt steg pĂ„ veien. Det er heller ikke din rolle Ă„ reparere og fikse et forhold, for det trengs man TO. Heier pĂ„ deg. Dette er tungt, men du kan klare det. â€ïžÂ Â
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #16 Skrevet 8. oktober 2022 supernova_87 skrev (20 minutter siden): Dette minner meg litt om en venninne jeg hadde, hun sa ogsĂ„ at mannen var grei. Men det var jo bare fordi hun hadde lĂŠrt seg Ă„ "innordne seg". Hun tok alt ansvar for barn, mens mannen gjorde som han ville. Han sa ogsĂ„ ting som at psykologer skulle liksom prĂžve Ă„ "endre ham" og hadde en rar forakt mot alt som hadde med psykologi, terapi osv. Ă„ gjĂžre. NĂ„r han klikket kunne hun forklare meg at hun tross alt hadde provosert ham, og at det gikk bedre nĂ„ nĂ„r hun hadde lĂŠrt seg Ă„ tilpasse seg. Jeg tenker ofte pĂ„ henne og hvordan hun har det med ham, og hvordan hun hadde hatt det om hun valgte Ă„ bryte. Du skal ikke leve ditt liv kontrollert av en annen sitt sinne. Du lever i et land der kvinner er fri, og jeg er stolt over at du vĂ„ger Ă„ vurdere skilsmisse. Det er et godt steg pĂ„ veien. Det er heller ikke din rolle Ă„ reparere og fikse et forhold, for det trengs man TO. Heier pĂ„ deg. Dette er tungt, men du kan klare det. â€ïžÂ  Tusen takk for oppmuntringen â€ïž jeg fĂžler at jeg er skikkelig pessimistisk. Tenk om det bare blir verre den dagen jeg ber om skilsmisse.. Tenk om han skal forandre seg helt og bli et monster, tenk om det ene og ditt og datt.. Men mĂ„ bare ta sjansen altsĂ„. Jeg kjenner meg igjen i venninnen din. Har laget unnskyldninger for mannen min hele tiden for at ingen skulle tro det var noe galt med ekteskapet vĂ„rt... Anonymkode: ff7ba...607
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #17 Skrevet 8. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet at jeg har angst og har hatt sterke symptomer den siste perioden fordi jeg vurderer sterkt skilsmisse.. Bare mÄ si det og jeg gruer meg sÄ.. Anonymkode: ff7ba...607 Hopp uti det. FÄ det overstÄtt. Det virker som om du er i ferd med Ä bli syk av Ä grue deg! Det er ikke noen bagatell nÄr det fÞrst setter seg i kroppen. LÞsningen for Ä fÄ det bedre mÄ bli Ä fÄ fortgang pÄ sakene, sÄ du slipper Ä ha det slik som det her lenger enn nÞdvendig. GjÞr det for din egen helses skyld. Anonymkode: 4f4ae...153
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Skrevet 8. oktober 2022 Angst kan gi kvalme, men ettersom du bare er kvalm pÄ kvelden og tror du kanskje spiser for lite er det vel sÄ sannsynlig at kvalmen kan skyldes sult siden det kommer pÄ et tidspunkt de fleste begynner Ä bli sliten etter en lang dag. Spiser du kvelds? Hvis du ikke gjÞr det: spis et par skiver etter ungene er lagt og se om det hjelper deg. For lite mat setterkroppen i en stressituasjon og vil forsterke mentale reaksjoner, sÄ vÊr ekstra pÄpasselig med at du dekker basale behov som sÞvn og mat nÄr du ikke har det bra. Anonymkode: 046db...810 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg var kvalm i ca to Ă„r, mest pĂ„ kveldstid. Og fikk beskjed om at det var psykisk. SĂ„ gikk jeg drastisk ned i vekt, spydde og fikk kraftig diare. Skiftet lege og fikk diagnosen magesĂ„râŠer bedre nĂ„, etter medisiner. Jeg blir ogsĂ„ lett kvalm nĂ„r jeg stresser, men av og til er det mer enn kun psykiskđ Anonymkode: 18c56...a4c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 Hvis det fÞles tryggere kan du oppsÞke psykisk helsehjelp fÞr du tar valget, slik at du fÄr en stund til Ä bygge deg opp psykisk fÞrst. Det kan gjÞre deg bedre rustet til Ä stÄ i det og gjennomfÞre det. †Anonymkode: 89b36...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ