Gå til innhold

Kone eller mann som har mistet interessen for sex? - kutt ut sex med de så er alt bra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kona og jeg hadde i over 10 år et ærlig talt fantastisk sexliv, men så ble hun over 35 og da stoppet hennes interesse gradvis opp slik det jo ofte gjør med jentene. Ikke at hun ikke ville ha sex, men at dersom jeg selv ikke tok det opp - kunne hun rolig observere at det gikk lenger tid mellom hver gang vi hadde sex uten at hun gadd løfte en finger. Dette har vært et samtaleemne mange ganger, men vi har fakta aldri kranglet om det. I kveld spurte jeg nok en gang om hun hadde merket at det igjen hadde glidd bort - og det bekreftet hun, og måtte innrømme at hun nok en gang ikke har giddet å gjøre noe som helst med det. Mitt svar ble da at jeg nå er 100% ferdig med å ha sex med henne - og slik blir det utvilsomt nå fordi jeg ikke ønsker å ha sexlivet som noe negativt mellom min kone og meg selv. Jeg kommer selvsagt til å bruke energien på ei elskerinne i stedet - og det hele er igrunn en befrielse å være ferdig med. Jeg oppfordrer alle menn og kvinner som opplever at den andre gir blaffen til å ganske enkelt kutte de fullstendig ut seksuelt, og i stedet få dere ei elskerinne / en elsker. Det betyr IKKE at jeg har tenkt å skilles fra kona som er min beste venn og et fantastisk menneske som jeg er utrolig glad i - men altså at jeg ikke vil bruke en kalori mer til å tenke på hvordan det engang var seksuelt mellom oss. Jeg ønsker selvsagt ikke å presse kona til å ha sex med meg, men jeg er en mann som trenger nærhet og sex - så da finner jeg det i stedet med en annen enn henne. Jeg føler en stor befrielse i at hun nå fikk denne beskjeden og gleder meg til spennende tider fremover :-)

Anonymkode: 9f16f...d00

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terningkast 1. 

Anonymkode: 06e23...f5f

• Liker 8
Skrevet

Uff. Dårlig lørdags trolling.

Anonymkode: 4c8ec...181

• Liker 6
Skrevet

Særs dårlig trolleinnlegg😂

Når det er sagt, vi har det strålende med sex ca 1 gang i året. Et forhold er så veldig mye mer en sex liksom

Anonymkode: 094c8...9a7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Særs dårlig trolleinnlegg😂

Når det er sagt, vi har det strålende med sex ca 1 gang i året. Et forhold er så veldig mye mer en sex liksom

Anonymkode: 094c8...9a7

Vet ikke hva du mener med "trolleinnlegg", men jeg er helt enig med deg. Et forhold er veldig mye mer enn sex, og jeg kunne aldri i verden tenke meg å avslutte forholdet til kona bare fordi hun har mistet interessen for sex. Det kan jeg finne andre steder, og da er alle fornøyd. Poenget mitt er at selv om den ene mister interessen for sex, så bør ikke det bety at den andre dermed skal avstå fra ha ha sex av den grunn. Man er jo tross alt frie mennesker?

• Liker 1
Skrevet

Terningkast 1. 

Anonymkode: 06e23...f5f

Tom kommentar fra et tomt hode..

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror du dama har mistet interessen? Har dere barn sammen?

Anonymkode: 15bd7...e22

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hva du mener med "trolleinnlegg", men jeg er helt enig med deg. Et forhold er veldig mye mer enn sex, og jeg kunne aldri i verden tenke meg å avslutte forholdet til kona bare fordi hun har mistet interessen for sex. Det kan jeg finne andre steder, og da er alle fornøyd. Poenget mitt er at selv om den ene mister interessen for sex, så bør ikke det bety at den andre dermed skal avstå fra ha ha sex av den grunn. Man er jo tross alt frie mennesker?

Er bare å være åpen om det til fruen at du har tatt ett valg om å få deg sex andre steder slik at hun kan få samme mulighet hvis hun ønsker til noe nytt og spennende. Kjør på og alle er happy

Anonymkode: 7a4c3...1e1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge kona di er enig i at du får deg ei elskerinne. Et ekteskap er tross alt basert på tillit og ærlighet. Og husk å sterilisere deg først, slik at du ikke plutselig må hanskes med et uønsket svangerskap hos elskerinna. Og kjønnssykdommer er også uhorvelig kjipe greier, så husk uansett kondom.

Anonymkode: 11de5...0fa

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da helt naturlig at den seksuelle spenningen forsvinner etter x antall år. Ikke hos alle naturligvis, men dessverre hos mange.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er et trolleinnlegg, men jeg kjenner til mange tilfeller der man har valgt å gjøre det sånn. Man elsker hverandre, elsker ungene man har sammen og samarbeider godt. Samtidig er sexen ikke-eksisterende, ikke spennende lenger, eller den ene er mer interessert i det enn den andre. Jeg har ingenting til overs for utroskap, så jeg er enig i at det er mye bedre at man blir enige om at man får den biten en annen plass. 

• Liker 1
Skrevet

Uff. Dårlig lørdags trolling.

Anonymkode: 4c8ec...181

Latterlig kommentar. Det er vel slik at alle som ikke skriver det DU mener - er "dårlige trollere"? Ekkelt - rett og slett..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er bare å være åpen om det til fruen at du har tatt ett valg om å få deg sex andre steder slik at hun kan få samme mulighet hvis hun ønsker til noe nytt og spennende. Kjør på og alle er happy

Anonymkode: 7a4c3...1e1

Det var jo nettopp det som var poenget med innlegget 🙂

Skrevet
Rosa Dartle skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om dette er et trolleinnlegg, men jeg kjenner til mange tilfeller der man har valgt å gjøre det sånn. Man elsker hverandre, elsker ungene man har sammen og samarbeider godt. Samtidig er sexen ikke-eksisterende, ikke spennende lenger, eller den ene er mer interessert i det enn den andre. Jeg har ingenting til overs for utroskap, så jeg er enig i at det er mye bedre at man blir enige om at man får den biten en annen plass. 

Det blir bare negativt stress av å stresse med å ha et fungerende sexliv med en som bare ikke er interessert, og det er IKKE interessant overhodet for min del å presse og mase på kona for å få henne til å ha lyst - for slikt virker jo bare i stikk motsatt retning. Noen kaller dette "trolling" og jeg antar det betyr at jeg forsøker å være ekkel eller noe, men jeg er bare dønn ærlig og da synes jeg det er ekkelt å bli kalt et troll av den grunn. Jeg RESPEKTERER kona mi for at hun ikke har lyst på sex, og da er jeg et troll? Eller er jeg et troll fordi jeg ikke velger å bli evnukk når kona har mistet interessen? Svaret på det betyr null og niks, for jeg gjør uansett akkurat det jeg vil - og det er å ha kona mi og sex, bare ikke i en og samme person lenger.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så lenge kona di er enig i at du får deg ei elskerinne. Et ekteskap er tross alt basert på tillit og ærlighet. Og husk å sterilisere deg først, slik at du ikke plutselig må hanskes med et uønsket svangerskap hos elskerinna. Og kjønnssykdommer er også uhorvelig kjipe greier, så husk uansett kondom.

Har sterilisert meg, og om jeg får en kjønnssykdom så vil kona uansett ikke få den 🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, vi har barn - men det har aldri vært noen hindring for oss. Poenget er at jeg IKKE har tenkt å bruke en eneste kalori mer for å finne ut hvorfor hun mistet lysten og alt det der. Hun har mistet lysten - og da tar jeg hensyn til det og presser henne ikke - ferdig. Personlig tror jeg folk bruker altfor mye energi og lager altfor mye drama ut av noe så enkelt som at et menneske mister lysten på sex. Det er antaglig en del av naturen, og det kan ha sikkert en milliard årsaker som man aldri vil komme til bunns i. Jeg velger i stedet å akseptere at slik er det -  og er akkurat like glad i kona som før. Hvorfor i all verden skal jeg utsette henne for press og mas? Jeg bare VIL ikkem gjøre det mot henne..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Får hun ha sex med andre da? Hun virker jo like ferdig med sex med deg som du er med henne. 

Anonymkode: 28f69...b3b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Får hun ha sex med andre da? Hun virker jo like ferdig med sex med deg som du er med henne. 

Om hun "får"? Hun er altså ikke datteren min, men et voksent menneske som gjør akkurat som hun vil. Det kunne aldri ramlet meg inn å spørre henne om jeg "får" ha sex med ei annen jente når hun selv har mistet interessen, og jeg har aldri hatt noen makt eller ønske om makt over kona mi som skulle gjøre at hun skulle få lov til noe fra meg. Hun gjør hva hun vil.

Sitat

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå har jeg IKKE skrevet at jeg ikke skulle ØNSKE at kona og jeg fortsatt kunne ha vårt sexliv, men at jeg ikke vil ha et halvveis sexliv som oppleves skuffende for meg og frustrerende for oss begge. Da er det bedre å bare kutte det ut, og la henne holde på meg andre ting hun har lyst å bruke tiden sin på - og så gjør jeg det samme 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kommer selvsagt til å bruke energien på ei elskerinne i stedet - og det hele er igrunn en befrielse å være ferdig med.

Sa du dette til henne i klartekst altså? Og hun sa, "superdupert, gjør det kjære"? 

Anonymkode: 609b2...5fd

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...