AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Vi leier hos min samboer sin far, for rundt 7500kr i mnd inkludert strøm. Grunnen til at vi bor her er grunnet min samboers økonomi da han er arbeidsledig, og at han ikke har råd til å bo andre steder. Vi bor billig mtp strøm, men er likevel ting som tærer på og jeg skulle ærlig betalt litt mer for å bo bedre og mer privat. Eksempel kan være at det er problemer med lekkasje fra oppvaskmaskin, stikkontakter og lys som ikke fungerer, ytterdør som mangler lås, mugg etc. Når vi tar opp problemene svarer faren at de ikke har råd til å fikse det. Dette ville jo vært noe som hadde blitt ordnet om vi hadde leid hos noen andre, da hadde jeg gitt klar beskjed om at vi må kunne låse ytterdøren eksempel eller at de må sjekke elektrisiteten pga brannfare. Eventuelt tilbakeholdt husleie om ikke slike alvorlige feil ble ordnet. Andre ting kan være at han stemor kommenterer ting som at det er stygt at vi har blomster i vinduet, at vi må lukke soveromsdøra for hun kan se det står åpent fra vinduet etc. Skikkelig slitsomt og føler jeg mangler privatliv. Hver måned forteller også min samboer at de er irritert pga strømmen er høy, og at vi burde betalt mer. Dette er også irriterende da standarden på ting i leiligheten er ganske dårlig, og slitsomt å høre at vi skal betale mer når de selv har sagt denne summen. Hva bør jeg gjøre? Vi har ingen leiekontrakt, og føler derfor vi har ingen rettigheter. Anonymkode: bf182...f08
Ut_på_tur Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg skjønner at det er frustrerende å bo slik, men du får jo omtrent det du betaler for. Hva du kan gjøre? Finne et annet sted å bo, og sørge for en ordentlig leiekontrakt. Og finne en jobb til samboeren din, så dere har råd til en akseptabel levestandard og ikke må leve på andre menneskers nåde. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Du har ikke en ordentlig leieavtale. Du må leve med det du velger å godta. Hvis dere ikke har barn, så foreslår jeg at du leier deg en hybelleilighet til mannen din får fingeren ut og bestemmer seg for at han heller ikke vil bo slik. Men så lenge du velger å bo der, så er det slik du har det. De kommer ikke plutselig til å våkne en morgen og innse at de er urimelige, og fikse leiligheten. Og mannen din kommer ikke plutselig til å få jobb og økonomi til å flytte fra en nesten gratis leilighet. Tenker han synes han har det greit slik han har det nå. Det er vel slik han har vokst opp, så han føler seg vel hjemme. Anonymkode: 6751b...315 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Fiks låsen sjøl og få dere gardiner. 7500 inkludert strøm er kjempebillig! Anonymkode: 3b6cd...178
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Da får du leie et annet sted og han bo hos deg, eller har ikke du penger heller? Anonymkode: 9aa2b...725 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå