Gå til innhold

Har en psykolog lov å si hvilke bedrifter de samarbeider med? N

Anbefalte innlegg

Skrevet

At de altså er psykolog for ansatte i denne bedriften, og bedriften betaler et fast månedlig beløp. Er dette vanlig praksis? Og har psykologen lov å si dette til vennene sine? 
Jeg spør, fordi en venninne av meg oppfører seg så rart og er alt for uprofesjonell på sosiale medier til å være en suksessfull psykolog. Hun var isåfall venninna mi, til hun sluttet å ta kontakt fordi jeg etterlyste noe hun hadde fått låne. Felles venner av oss har hatt samme problemet med henne. 

Anonymkode: e2434...1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Om der er lov å være ansatt som bedriftspsykolog? Ja, hvorfor skulle det ikke være det. 

- om denne får fortelle vennene sine dette; altså hvor han er ansatt ? Ja, hvorfor ikke?

- om det er lov å være utleverende og tankeløs på sosiale medier når man jobber som psykolog men er der i profilform av seg selv som privatperson?  Unektelig dumt og noe som blir ris til egen bak, men ikke ulovlig. 

Om en person kan være sløv med å levere lånte ting tilbake? Ja....  burde ikke, men han havner ikke akkurat bak lås og slå for dette. 

Anonymkode: 82273...ea7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

-Om der er lov å være ansatt som bedriftspsykolog? Ja, hvorfor skulle det ikke være det. 

- om denne får fortelle vennene sine dette; altså hvor han er ansatt ? Ja, hvorfor ikke?

- om det er lov å være utleverende og tankeløs på sosiale medier når man jobber som psykolog men er der i profilform av seg selv som privatperson?  Unektelig dumt og noe som blir ris til egen bak, men ikke ulovlig. 

Om en person kan være sløv med å levere lånte ting tilbake? Ja....  burde ikke, men han havner ikke akkurat bak lås og slå for dette. 

Jeg spurte ikke om det var lov å være ansatt som bedroftpsykolog!!!! 
Jeg spurte om man har lov å si hvilken bedrift man er psykolog for. Og litt hva som skjer der (ingen navn).

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg spurte ikke om det var lov å være ansatt som bedroftpsykolog!!!! 
Jeg spurte om man har lov å si hvilken bedrift man er psykolog for. Og litt hva som skjer der (ingen navn).

Du ordlegger deg tvetydig. 

Hvorfor skal det ikke være lov å si hvilken bedrift man er psykolog for? 

Er du litt forvirret i dag? 

• Nyttig 1
Skrevet

Dette kommer sikkert helt an på hva man gjør som psykolog tilknyttet en bedrift... om man f.eks arbeider som psykolog hvor man mer generelt holder foredrag til en gruppe mennesker i bedriften eller ser på hvordan strukturer i bedriften påvirkes av menneskelige trekk eller arbeider med psykometri i forbindelse med ansettelser eller lignende burde der ikke være noe i veien for å kunne prate om dette.. om du derimot har klienter som prater om egne utfordringer omfattes vell dette av taushetsplikt så vidt jeg vet.. men i begge tilfeller er det sikkert lov til å prate om hvilken bedrift psykologen er tilknyttet? 

Anonymkode: 5caea...a10

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Er grunnen til spørsmålet om taushetsplikt for bedriftspsyokologer  egentlig at du er ute etter å ta "venninnen" din fordi hun kuttet deg ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...