Gå til innhold

4 åring NEKTER å legge seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hopper rundt, løper rundt, jeg blir gal.

Jeg bærer henne tilbake, men det fungerer ikke. Har en baby på 3 mnd som skal ha sitt også. Hjelper ikke å legge han først, fordi han bruker evigheter på å sovne. 

Hva gjør man....? Ja, jeg er alene med de på kveld

Anonymkode: 47a41...53a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør du for å roe henne ned / gjøre henne klar for at nå er det snart sovetid? Er ingen vits å legge en energisk unge. Skap en avslappende atmosfære.

Har du bæresele eller vippestol som evt kan brukes? Ha minsten i bæresele, eller ta med vippestolen på soverommet til eldste før hun sovner.

Anonymkode: c7c17...3bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva gjør du for å roe henne ned / gjøre henne klar for at nå er det snart sovetid? Er ingen vits å legge en energisk unge. Skap en avslappende atmosfære.

Har du bæresele eller vippestol som evt kan brukes? Ha minsten i bæresele, eller ta med vippestolen på soverommet til eldste før hun sovner.

Anonymkode: c7c17...3bd

Jeg har prøvd det meste . Hun er bare veldig veldig energisk, mye energi. 

Ja, men baby skriker i vippestolen etter noen minutter, samme med bæresele.

Det er ikke enkelt 

Skrevet

Jeg blir alltid skeptisk når folk sier de har «prøvd det meste». Er du åpen for råd eller trenger du å blåse ut litt? 
hvis du beskriver hva du har prøvd så er det lettere å hjelpe deg med råd :) 

Anonymkode: 9db11...6f3

• Liker 9
Skrevet

Legg deg i sengen med fireåringen mens du ammer babyen liggende. Fortell eventyr og syng nattasanger til han/hun sovner. Jeg har barn med samme aldersforskjell i tillegg til en toåring. Legger alle tre samtidig på denne måten hver kveld. 

Anonymkode: 1f982...7a9

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Tips 1: slit ungen ut

Tips 2: fortell ungen at det er natta, gjør kveldsrutinen, legg ungen, den første gangen ungen går ut av senga, så si natta til ungen på nytt. Neste gang ungen går ut av senga sier du ingenting og legger ungen. og uansett hvor mange ganger ungen går ut av senga etter dette, sier du ingenting men bare legger ungen på nytt i senga.

Anonymkode: a68f6...49e

• Liker 7
Skrevet

Ikke skyt meg, men melatonindråoer 😬

Anonymkode: 2340e...c78

• Liker 6
Skrevet

Legg den miste, sett deg og se skal vi danse en stund med største, så for dere begge roa dere ned. 

Anonymkode: c833e...bb9

Skrevet

Er det mulig hun er overtrøtt? Eller reagerer på slitenhet med å være enda mer gira etter bhg f.eks?

Anonymkode: 47290...adf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tips 1: slit ungen ut

Tips 2: fortell ungen at det er natta, gjør kveldsrutinen, legg ungen, den første gangen ungen går ut av senga, så si natta til ungen på nytt. Neste gang ungen går ut av senga sier du ingenting og legger ungen. og uansett hvor mange ganger ungen går ut av senga etter dette, sier du ingenting men bare legger ungen på nytt i senga.

Anonymkode: a68f6...49e

Jeg kan ikke holde på sånn i 1 time når babyen også må ha mat/trøtt/må bæres.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Legg den miste, sett deg og se skal vi danse en stund med største, så for dere begge roa dere ned. 

Anonymkode: c833e...bb9

Jeg må ligge med babyen, han våkner ellers hele tiden, ikke sjans til å få noe alenetid på kveldstid Per nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hopper rundt, løper rundt, jeg blir gal.

Jeg bærer henne tilbake, men det fungerer ikke. Har en baby på 3 mnd som skal ha sitt også. Hjelper ikke å legge han først, fordi han bruker evigheter på å sovne. 

Hva gjør man....? Ja, jeg er alene med de på kveld

prøvd å legge tidligere? kan hun være overtrøtt?

Skrevet

Høres ut som min 2 åring hvis jeg legger han for seint :) Prøvd å legge tidligere? Lag en rutine på kvelden, viktig å roe ned. 

Anonymkode: f0cbc...220

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg blir alltid skeptisk når folk sier de har «prøvd det meste». Er du åpen for råd eller trenger du å blåse ut litt? 
hvis du beskriver hva du har prøvd så er det lettere å hjelpe deg med råd :) 

Anonymkode: 9db11...6f3

Jeg har prøvd å si at det snart er leggetid en stund før

Jeg har prøvd å bade henne, lese bok, sitte under teppe i stuen

Lydvok, men det liker hun ikke

Prøvd varm melk(ja til en 4 åring...)

Vært upedadogisk og sagt at hun ikke får ditt og datt om hun ikke legger seg. Ropt.

Laget skjema med stjerner...

Ja..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som min 2 åring hvis jeg legger han for seint :) Prøvd å legge tidligere? Lag en rutine på kvelden, viktig å roe ned. 

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

prøvd å legge tidligere? kan hun være overtrøtt?

Ja dessverre prøvd. Da kan det ta opp til flere timer :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man gir ikke det før alt annet er utprøvd. En 4-åring er aktiv, og klart pusher grenser nå som det har kommet en ny sjef i huset og har mistet alenetiden med sine foreldre. 

Anonymkode: 13f2f...081

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja dessverre prøvd. Da kan det ta opp til flere timer :(

Når er leggetid for 4 åringen da? Å når legger babyen seg? Kan du legge babyen først?👀 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da skyter jeg deg. 

Neida, men er du klar over at melatonintilskudd gjør at kroppen slutter å produsere melatonin selv? Det er altså kjempeproblematisk å bruke ut over en uke eller to for de som har egenproduksjon av melatonin (som unge, friske mennesker har) da det fører til at man MÅ ha det for å få sove. 

Anonymkode: 74dbc...dc2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Når er leggetid for 4 åringen da? Å når legger babyen seg? Kan du legge babyen først?👀 

Leggetid ca kl 19 for 4 åringen. Det har vært i 19 tiden for babyen også. Han har ofte en dupp i 17-18 tiden, og våkner og er lys våken om han "legges" for natten da.

Uff altså!

Skrevet

Leggetid ca kl 19 for 4 åringen. Det har vært i 19 tiden for babyen også. Han har ofte en dupp i 17-18 tiden, og våkner og er lys våken om han "legges" for natten da.

Uff altså!

4-åringen har en dupp i 17-18 tiden? Da må du nesten slutte med den duppen.

Anonymkode: 74dbc...dc2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...