AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #21 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bare et lite heia fra en annen godt voksen student. Begynte da jeg var 43. Stå på! Anonymkode: adae7...6fb Tusen takk 😊😊👍 Anonymkode: 22ada...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #22 Del Skrevet 8. oktober 2022 Hvorfor tar du ikke årsstudium, videreutdanning eller noe lurs innenfor helseledelse i stedet? Er jo muligheter for å få betalt videreutdanning også Anonymkode: b7ed3...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #23 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dette var veldig inspirerende 😊 Er det en bachelor du tok, eller annen type utdannelse? Synes du det var vanskelig å ta steget til å begynne? Anonymkode: 22ada...56b Den gangen holdt det med to år på BI for å få autorisasjon, nå må du ha bachelor og passe på fagvalget. Ja, det var vanskelig og skummelt, jeg sliter både med valg og risiko, men har aldri angret. Jeg gikk fra et godt betalt yrke til et dårligere betalt, men jeg er dyktig i jobben og tjener relativt bra likevel, det ville jeg ikke vært hvis jeg ikke hadde byttet, jeg hadde virkelig begynt å hate det gamle yrket. Så skjedd det en nedbemanning og en sluttpakke og jeg fikk det nødvendige sparket. Anonymkode: 01b7f...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #24 Del Skrevet 8. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er vel noen frie fag der som på andre grader? Nei ønsker ikke å jobbe innen helse administrasjon. Men kommunal administrasjon el noe sånt, så absolutt. Men ikke helse relatert. Er ikke opptatt av høy lønn. Anonymkode: 22ada...56b Ja, i hvert fall ved UiO er det frie fag og 40- gruppe du eventuelt kan ta fra tidligere utdanning. Sjekk oppbygging av studiet på hjemmesiden. hvis det virkelig interesserte deg ts så hadde jeg gått for studier. Anonymkode: 257a3...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #25 Del Skrevet 8. oktober 2022 Hvor tenker du å studere. På nmbu er er veldig flinke på å godkjenne andre fag og putte de som valg fag. Lykke til. Studerte selv øk ad som voksen og vi var flere! Lykke til Anonymkode: 0e0e4...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #26 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor tar du ikke årsstudium, videreutdanning eller noe lurs innenfor helseledelse i stedet? Er jo muligheter for å få betalt videreutdanning også Anonymkode: b7ed3...c1e Takk for tips men jeg ønsker ikke å bygge på min spl utdannelse, vil ikke jobbe mer med helse.😊 Anonymkode: 22ada...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #27 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, i hvert fall ved UiO er det frie fag og 40- gruppe du eventuelt kan ta fra tidligere utdanning. Sjekk oppbygging av studiet på hjemmesiden. hvis det virkelig interesserte deg ts så hadde jeg gått for studier. Anonymkode: 257a3...5eb Takk skal du ha. Ja det er det jeg er interessert i. Dvs, både økonomi, administrasjon og organisasjon og historie 😅 Men jo eldre jeg blir jo mer interessert i samfunnsperspektivet og økonomi blir jeg. Anonymkode: 22ada...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #28 Del Skrevet 8. oktober 2022 Hvor stor by bor du i? Bor du i en universitetsby? Det kan ha litt å si for jobbmuligheter. Anonymkode: 288ab...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #29 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor tenker du å studere. På nmbu er er veldig flinke på å godkjenne andre fag og putte de som valg fag. Lykke til. Studerte selv øk ad som voksen og vi var flere! Lykke til Anonymkode: 0e0e4...2e7 Jeg bor i Bergensområdet så det må nok bli der. Med mindre det er snakk om nettstudier. Nmbu er ikke det på Ås? Anonymkode: 22ada...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #30 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor stor by bor du i? Bor du i en universitetsby? Det kan ha litt å si for jobbmuligheter. Anonymkode: 288ab...6a5 Ja Bergen. Anonymkode: 22ada...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #31 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor tar du ikke årsstudium, videreutdanning eller noe lurs innenfor helseledelse i stedet? Er jo muligheter for å få betalt videreutdanning også Anonymkode: b7ed3...c1e Hvis du hadde giddet å lese tråden så hadde du sett at TS har skrevet at hun ikke er interessert i å jobbe innen helse flere ganger nå… Anonymkode: 18255...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #32 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i Bergensområdet så det må nok bli der. Med mindre det er snakk om nettstudier. Nmbu er ikke det på Ås? Anonymkode: 22ada...56b Det er ås ja! Ta kontakt med de aktuelleskolene sine studieveiledere og hør med de, regner med du får ting godkjent 😀 Kan ihvertfall anbefale veldig å studere! Anonymkode: 0e0e4...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #33 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den gangen holdt det med to år på BI for å få autorisasjon, nå må du ha bachelor og passe på fagvalget. Ja, det var vanskelig og skummelt, jeg sliter både med valg og risiko, men har aldri angret. Jeg gikk fra et godt betalt yrke til et dårligere betalt, men jeg er dyktig i jobben og tjener relativt bra likevel, det ville jeg ikke vært hvis jeg ikke hadde byttet, jeg hadde virkelig begynt å hate det gamle yrket. Så skjedd det en nedbemanning og en sluttpakke og jeg fikk det nødvendige sparket. Anonymkode: 01b7f...1b7 På BI er år 1 og 2 som vanlig øk ad, mens 3. året velger man å ta rettet mot regnskapsføring. Altså er det kun 3. året som skiller seg ut. Anonymkode: 18255...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #34 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vel noen frie fag der som på andre grader? Nei ønsker ikke å jobbe innen helse administrasjon. Men kommunal administrasjon el noe sånt, så absolutt. Men ikke helse relatert. Er ikke opptatt av høy lønn. Anonymkode: 22ada...56b Jeg har gjort det. Sykepleier først i mange år, begynte på økonomi og ledelse som godt voksen. Tar master nå. Jeg har fått relevant jobb etter Bachleor, men ønsker å gå videre for å kunne stille sterkere til stillinger med litt mere dybde i. Angrer ikke et sekund på valget, men det har vært tøft og er det fremdeles fordi jeg jobber mye og har familie. Men veldig glad jeg turte! Har du lyst så sier jeg kjør på! Jeg var noen få år yngre enn deg da jeg startet. Anonymkode: 67de4...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #35 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har gjort det. Sykepleier først i mange år, begynte på økonomi og ledelse som godt voksen. Tar master nå. Jeg har fått relevant jobb etter Bachleor, men ønsker å gå videre for å kunne stille sterkere til stillinger med litt mere dybde i. Angrer ikke et sekund på valget, men det har vært tøft og er det fremdeles fordi jeg jobber mye og har familie. Men veldig glad jeg turte! Har du lyst så sier jeg kjør på! Jeg var noen få år yngre enn deg da jeg startet. Anonymkode: 67de4...753 Fantastisk, blir veldig motivert av å lese dette 🤗 Anonymkode: 22ada...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #36 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Unngå den utdanningen. Anonymkode: 28a02...b11 Uhm hvorfor det? Anonymkode: 7bcc3...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 9. oktober 2022 #37 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg ville nok gått for regnskap hvis du ser for deg å jobbe i en kommune uten å ville gå i dybden på fagområdene. Det er typisk lønn og regnskap (og skal du jobbe med lønn er regnskap en fin bakgrunn), skal du jobbe med noe annet økonomirelatert krever det fort en master og at du fordyper deg i et fagområde, der helse desidert er størst... Regnskap gjør det også allsidig. Hvis du ikke bor i en region der kommunene ligger tett i tett er det ikke sikkert det dukker opp noen mulighet i en kommune på lenge... Regnskap gir deg gode muligheter i private selskaper også. En bachelor i økad er vanskeligere å finne noe relevant innenfor. Men for all del, det kan gå det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 9. oktober 2022 #38 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er vel noen frie fag der som på andre grader? Nei ønsker ikke å jobbe innen helse administrasjon. Men kommunal administrasjon el noe sånt, så absolutt. Men ikke helse relatert. Er ikke opptatt av høy lønn. Anonymkode: 22ada...56b Jo, det er det som oftest, men det er ikke vi på KG som bestemmer hva som godkjennes , og det kan variere hva som godkjennes fra sted til sted. Det kommer jo litt an på hvor du vil studere, men du må ikke nødvendigvis vente til neste høst, det er mange nettstudier som begynner hvert semester, så hvis du vil, kan du gå i gang etter jul. Lykke til, synes det er bra at du skifter karriere som voksen når det er det du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mitch92 Skrevet 9. oktober 2022 #39 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei takk. Det blir to år med noe som ikke interesserer meg. Er null interessert i å jobbe med ledelse innenfor helse f eks. Er IKKE interessert i å bygge på min helse utdannelse. Skulle den se fin ut på papiret, så greit, men ikke noe mer. Jeg vil være en vanlig medarbeider. Så da tenker jeg det er like greit med tre nye år med noe jeg ønsker, enn med to år med noe som jeg ikke vil. Anonymkode: 22ada...56b Jeg skjønner deg SÅ godt. Videreutdanning innen helse er dårlig betalt (ofte) og ikke så lett å få seg jobb nødvendigvis heller om målet er helseadministrasjon. Er en del slit for lite penger, ligner sånn sett spl. Jeg vil også helt bort fra sykepleieryrket og står mellom rettsvitenskap og økonomi og administrasjon. Jeg som deg lurer jo litt på hva som er mest hensiktsmessig mtp jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå