AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg har kommet frem til at unger som hyler og griner kjempehøyt ,er noe av det verste jeg kan utsette ørene mine for. Spesielt de ungene som foreldre absolutt skal ha med seg på kjøpesenteret og lignende - der blir disse ulydene forsterket og sprenger ofte desibel - grensen for hva et menneske kan tåle. Når jeg ser disse ungene som er knallrød i fjeset og som skriker og griner ut misnøye og frustrasjon, snur jeg ryggen til og grøsser og leter etter nærmeste rømningsvei. Jeg har til og med prøvd ørepropper i slike situasjoner, men alarmen til ungene går rett igjennom. Jeg har hatt handleturer på Obs'en der skriking kan foregå gjennom hele handelen - altså oppimot en halv time, hvorfor tar ikke foreldrene disse ungene ut av butikken når de ikke evner å slutte av bråket ? ? 🤷 Anonymkode: 4b451...cd8 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Tror menneskene er skapt slik at barnegråt skal være ubehagelig å høre på. Det ligger nok i DNAet vårt. Anonymkode: e19f2...9e1 2
Gjest Sprite Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Du må ha stått rimelig langt bak i køen når det smalt. Hva tenker du folk skal gjøre? La være å handle fordi de har barn? Hva med aleneforeldre? Skal de sulte barna sine for at sånne som deg skal få handle i fred? Propp i ørene dine og hold kjeft
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Enig! Det er helt grusomt! Disse foreldrene som bare står å ser på mens ungene får bare skrike og skrike.. 🤬 Skulle holdt seg hjemme, muldt sagt! Anonymkode: d6170...77e 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er helt enig!! Jeg er av og til i barnehager i forbindelse med jobb, og herregud som den hyler, roper og skriker.. INNE!! De ansatte sier ikke fra til ungene heller. Lar dem bare holde på!! Nå har jeg fått tinnitus. Anonymkode: a9d84...c92
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Enig! Det er helt grusomt! Disse foreldrene som bare står å ser på mens ungene får bare skrike og skrike.. 🤬 Skulle holdt seg hjemme, muldt sagt! Anonymkode: d6170...77e Mildt*skulle det stå Anonymkode: d6170...77e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Sprite skrev (1 time siden): Du må ha stått rimelig langt bak i køen når det smalt. Best å stå bak i køen når det smeller da. Anonymkode: e19f2...9e1
Anononyma Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 (endret) I alle dager, er dere helt uten antenner? Skal ikke foreldre kunne få lov til å bevege seg rundt i samfunnet? Det er ikke alltid bare å få barnet til å slutte å gråte der og da, da må man jo evt bare gjøre handleturen ferdig så fort som mulig og komme seg ut, men det er klart foreldre ikke har hverken tid eller anledning til å avbryte handleturen midt i, gå ut/i bilen/hjem for å roe barnet for så å begynne på nytt bare fordi andre i butikken synes barnegråten er litt irriterende 🙄 Vi var ute og trillet tidligere i dag, halvveis begynte sønnen vår og gråte. Han var sulten, og siden han er 5 uker gammel har han liten forståelse om vi ber han slutte å gråte. Her var det altså bare å skynde seg å trille hjemover igjen så han kunne få mat. Det siste som brydde meg der jeg trillet den lille sirenen min var om barnegråten var irriterende i ørene til forbipasserende. Endret 8. oktober 2022 av Anononyma 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig! Det er helt grusomt! Disse foreldrene som bare står å ser på mens ungene får bare skrike og skrike.. 🤬 Skulle holdt seg hjemme, muldt sagt! Anonymkode: d6170...77e Helt enig. Har en sånn selv. Vi går ut med han bare når det er absolutt nødvendig. Vi ønsker ikke å utsette andre folk for hans oppførsel. Våre to andre er helt motsatt. Anonymkode: bcc2d...dde
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kommet frem til at unger som hyler og griner kjempehøyt ,er noe av det verste jeg kan utsette ørene mine for. Spesielt de ungene som foreldre absolutt skal ha med seg på kjøpesenteret og lignende - der blir disse ulydene forsterket og sprenger ofte desibel - grensen for hva et menneske kan tåle. Når jeg ser disse ungene som er knallrød i fjeset og som skriker og griner ut misnøye og frustrasjon, snur jeg ryggen til og grøsser og leter etter nærmeste rømningsvei. Jeg har til og med prøvd ørepropper i slike situasjoner, men alarmen til ungene går rett igjennom. Jeg har hatt handleturer på Obs'en der skriking kan foregå gjennom hele handelen - altså oppimot en halv time, hvorfor tar ikke foreldrene disse ungene ut av butikken når de ikke evner å slutte av bråket ? ? 🤷 Anonymkode: 4b451...cd8 Så vi med barn skal ikke få handle?🤣 Har du tenkt på HVORFOR barna skriker? Kan det kanskje være at barnet er sulten, tålmodigheten ved å stå i kø ved kassa er eksplodert, barnet kanskje har en sykdom/diagnose som gjør at h*n blir fortere sliten/ ikke klarer å uttrykke seg? Kan det være en 2-åring som ikke har noe særlig språk og som faktisk har gråt som eneste kommunikasjonsmåte? Har du noen gang tenkt over hvordan den forelderen som står der, har det inni seg? Jeg har vært «den mora» med «det barnet» som hyler, skriker og er skikkelig sint. Det kan skje midt i handleturen fordi hun finner ut at hun skal ha en pose med potetgull f eks. Nei hun får ikke en pose potetgull, så blir hun sint, helvete er løs og det eneste jeg tenker inni meg da er at vi må fullføre denne handleturen , for vi skal faktisk ha middag når vi kommer hjem! Hva løser det saken å ta med ungen ut av butikken? Skal man aldri kunne gå ut av døra fordi ungen KAN begynne å skrike, få et raserianfall eller bli sliten og lei?🙄 skjerp deg! Anonymkode: ed58c...12e 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror menneskene er skapt slik at barnegråt skal være ubehagelig å høre på. Det ligger nok i DNAet vårt. Anonymkode: e19f2...9e1 Det er jo ikke noe ok å høre på at noen ikke har det bra. Om det var en hylende voksen så hadde man ikke orket det heller. Men med hylende voksne så skjønner jo folk rundt at det er noe galt, og de får hjelp. Det er annerledes med barn, de "bare er sånn". Rar oppfatning det der. Anonymkode: 2ad03...ef2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg tror jeg har blitt imun mot hyl og skrik. Sikkert fordi jeg er vant med barneskrik i min nåværende livsfase. Men husker at jeg ikke likte det tidligere, før jeg selv fikk barn. Hører jeg heftig skriking nå,så tenker jeg ofte heller "åh,gud...heldig det ikke er meg" og full sympati med foreldrene til skrinerungen 😁 Anonymkode: 133eb...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå