Gjest Adobyen Skrevet 8. oktober 2022 #21 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, og drikker når jeg får lyst på et glass, men det er ikke så ofte, og jeg har ikke vært beruset på mange år. Jeg merker heller ingen dårlig dagen derpå om jeg tar en drink eller 2-3 glass vin i rolig tempo en gang i blant. Jeg synes selv at jeg er måteholden. Endret 8. oktober 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #22 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jepp. Jeg drikker litt når jeg er på fest eller enkelte dater. Men det er ikke så ofte. Anonymkode: a4d9b...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #23 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er 36 og hadde en liten periode med fest og drikke i 18 års alderen. Nå siste 10 årene har jeg tenkt på alkohol uansett hva/hvordan som sløsing av penger. Føles bare meningsløst for jeg liker ikke smaken og har det helt fint med et glass vann. Kanskje det forandrer seg en dag, men har klart meg uten alkohol så lenge at det virker unaturlig å starte nå Anonymkode: 1cdfc...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 8. oktober 2022 #24 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 36 og hadde en liten periode med fest og drikke i 18 års alderen. Nå siste 10 årene har jeg tenkt på alkohol uansett hva/hvordan som sløsing av penger. Føles bare meningsløst for jeg liker ikke smaken og har det helt fint med et glass vann. Kanskje det forandrer seg en dag, men har klart meg uten alkohol så lenge at det virker unaturlig å starte nå Anonymkode: 1cdfc...a0f Ja, det er unødvendig sløsing med penger, men det kan man også si om andre ting man bruker penger på. Det koster også mer å kjøpe noe ute, enten det er et glass med alkohol eller mat, enn å kjøpe i pol/butikk og nyte hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. oktober 2022 #25 Del Skrevet 8. oktober 2022 Njææ ble en liten kork med St Remy VSOP i går kveld 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotosyntesen Skrevet 8. oktober 2022 #26 Del Skrevet 8. oktober 2022 Ja, det er 3 grunner til at jeg har begrenset alkoholinntaket. 1. Det sosiale livet med drikking har dabbet av med årene og jeg finner det ærlig talt ikke særlig interessant lenger. 2. Jeg tenker mer på helsen og holder meg stort sett til drikker med lav alkoholprosent som øl og vin. 3. Det skal veldig lite alkohol til at jeg merker at søvnkvaliteten blir betraktelig dårligere. Og kvalitetsøvn er viktig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
every woman Skrevet 8. oktober 2022 #27 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg har passert femti, og drikker omtrent ikke alkohol. Har ingen interesse av det, helt enkelt. Og det finnes heller ingen anledninger eller type mat hvor jeg synes det "må" være alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #28 Del Skrevet 8. oktober 2022 Ja, jeg er snart 40 og har vært avholds siden midten av 20-årene, da jeg begynte å studere. Først kuttet jeg drastisk ned på drikkingen mest for å spare penger, siden jeg gikk fra full jobb til studielån, men etterhvert merket jeg hvor mye bedre konsentrasjon jeg fikk, at jeg sov mye bedre og generelt følte meg friskere og mer opplagt. Søndager gikk fra å være slakt på sofaen til å få tid til andre ting, så det var nesten som å få en ekstra dag hver uke. Innså også at jeg nok drakk da jeg var yngre mest for å passe inn i sosiale lag, og hvor mye av dette som egentlig handlet om gruppepress og dårlig selvtillit. Å drikke alkohol for meg nå føles like unaturlig som å røyke sigaretter eller bruke narkotika. Anonymkode: 83467...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #29 Del Skrevet 8. oktober 2022 fotosyntesen skrev (15 minutter siden): Ja, det er 3 grunner til at jeg har begrenset alkoholinntaket. 1. Det sosiale livet med drikking har dabbet av med årene og jeg finner det ærlig talt ikke særlig interessant lenger. 2. Jeg tenker mer på helsen og holder meg stort sett til drikker med lav alkoholprosent som øl og vin. 3. Det skal veldig lite alkohol til at jeg merker at søvnkvaliteten blir betraktelig dårligere. Og kvalitetsøvn er viktig for meg. Du beskriver det så godt, er helt enig! Ts Anonymkode: 2fbb4...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2022 #30 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Les her i tråden du så ser du at det ikke er så uvanlig 🙂 Anonymkode: 2fbb4...1f4 Hva i all verden snakker du om? Når jeg leser denne tråden her så seg jeg at det et helt vanlig av voksne mennesker er måteholdne med alkohol... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #31 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er 35 år og drikker ikke i det hele tatt. Jeg drakk i mine ungdomsår og da jeg var student. Har ikke drukket siden. Jeg liker selv ikke å være beruset, og liker heller ikke andre berusede mennesker. Anonymkode: 3d77b...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #32 Del Skrevet 8. oktober 2022 Teatrica skrev (3 minutter siden): Hva i all verden snakker du om? Når jeg leser denne tråden her så seg jeg at det et helt vanlig av voksne mennesker er måteholdne med alkohol... God dag mann økseskaft? Les gjennom en gang til hva jeg svarte på: at flere av brukerne her har hatt opplevelser med fulle folk som er godt voksne. For du skrev nemlig at du mente det ikke var normalt for godt voksne folk, å drikke for mye.. Men i følge mange av svarene her så er ikke det så uvanlig. Anonymkode: 2fbb4...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2022 #33 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): God dag mann økseskaft? Les gjennom en gang til hva jeg svarte på: at flere av brukerne her har hatt opplevelser med fulle folk som er godt voksne. For du skrev nemlig at du mente det ikke var normalt for godt voksne folk, å drikke for mye.. Men i følge mange av svarene her så er ikke det så uvanlig. Anonymkode: 2fbb4...1f4 Uvanlig nei, selvfølgelig er det ikke uvanlig. Så kan man vel diskutere definisjonen av ordet "normalt", men likevel vil jeg påstå at det mest vanlige er at vokse folk klarer å styre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 8. oktober 2022 #34 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 40 år og kan godt ta meg et glass vin eller to i blant. Men etter det så føler jeg ikke behov for mer. Dette er grunnene: Jeg begynner å bli beruset, og synes det er veldig usjarmerende med fulle voksne. Jeg synes og det er veldig ubehagelig å miste kontroll når jeg er beruset, da jeg kan bli veldig emosjonell og slikt er jeg ferdig med. Jeg kan og lett miste hemningene, f eks bli med på en flørt, danse litt for lenge med en annen mann osv. Jeg føler meg så dårlig dagen derpå, jeg har barn og ønsker ikke at de skal se meg bakfull eller lide fordi jeg må ligge på sofaen en hel dag. Det fører til at min sunne livsstil sklir helt ut (jeg spiser sunt og trener), hvis jeg drikker for mye. Så jeg har funnet den gylne balansen, men føler at endel venninner ikke forstår meg helt og prøver å «lokke» meg utpå. De er og gift og har barn, men ser ikke problemet med å slippe seg helt løs. Dessverre. Flere som har det som meg? Anonymkode: 2fbb4...1f4 Høres da ut som de fleste jeg kjenner i 40-årene. De som ikke kan beskrives slik, har et uinnrømmet alkoholproblem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #35 Del Skrevet 8. oktober 2022 Er 48. Drikker svært sjelden da det trigger migrene, og jeg har nok migrene fra før, om jeg ikke skal påføre meg selv mer med vitende vilje. Jeg har venner som aksepterer og ikke minst respekterer mine valg. Kanskje du bør finne deg nye venner? Anonymkode: 9d1a0...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 8. oktober 2022 #36 Del Skrevet 8. oktober 2022 Er voksen. Drikker alkohol 2-3 ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotosyntesen Skrevet 8. oktober 2022 #37 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Faren med å være måteholden med både alkohol og sosial festing som godt voksen, er at man fort bli en patetisk gubbe som har mistet både sosiale evner og evnen til å tåle alkohol hvis man plutselig gir etter og havner skikkelig utpå på et julebord. Det kan bli fryktelig flaut. Endret 8. oktober 2022 av fotosyntesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #38 Del Skrevet 8. oktober 2022 Går fint å ta et glass eller to uten å drikke seg full. Ingen som sier at flaska må tømmes om den blir åpnet. Drikk like mye vann som vin, så slipper en hodepine og tåler en ikke mer enn et glass så stopper en der. Anonymkode: f8edc...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 8. oktober 2022 #39 Del Skrevet 8. oktober 2022 Er avholds. Det har jeg vært de siste 15 år, med noen små unntak. Grunnen: synes alkohol smaker vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #40 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 40 år og kan godt ta meg et glass vin eller to i blant. Men etter det så føler jeg ikke behov for mer. Dette er grunnene: Jeg begynner å bli beruset, og synes det er veldig usjarmerende med fulle voksne. Jeg synes og det er veldig ubehagelig å miste kontroll når jeg er beruset, da jeg kan bli veldig emosjonell og slikt er jeg ferdig med. Jeg kan og lett miste hemningene, f eks bli med på en flørt, danse litt for lenge med en annen mann osv. Jeg føler meg så dårlig dagen derpå, jeg har barn og ønsker ikke at de skal se meg bakfull eller lide fordi jeg må ligge på sofaen en hel dag. Det fører til at min sunne livsstil sklir helt ut (jeg spiser sunt og trener), hvis jeg drikker for mye. Så jeg har funnet den gylne balansen, men føler at endel venninner ikke forstår meg helt og prøver å «lokke» meg utpå. De er og gift og har barn, men ser ikke problemet med å slippe seg helt løs. Dessverre. Flere som har det som meg? Anonymkode: 2fbb4...1f4 Og akkurat DER mista du meg.... Anonymkode: 83c9f...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå