AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er 40 år og kan godt ta meg et glass vin eller to i blant. Men etter det så føler jeg ikke behov for mer. Dette er grunnene: Jeg begynner å bli beruset, og synes det er veldig usjarmerende med fulle voksne. Jeg synes og det er veldig ubehagelig å miste kontroll når jeg er beruset, da jeg kan bli veldig emosjonell og slikt er jeg ferdig med. Jeg kan og lett miste hemningene, f eks bli med på en flørt, danse litt for lenge med en annen mann osv. Jeg føler meg så dårlig dagen derpå, jeg har barn og ønsker ikke at de skal se meg bakfull eller lide fordi jeg må ligge på sofaen en hel dag. Det fører til at min sunne livsstil sklir helt ut (jeg spiser sunt og trener), hvis jeg drikker for mye. Så jeg har funnet den gylne balansen, men føler at endel venninner ikke forstår meg helt og prøver å «lokke» meg utpå. De er og gift og har barn, men ser ikke problemet med å slippe seg helt løs. Dessverre. Flere som har det som meg? Anonymkode: 2fbb4...1f4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Del Skrevet 8. oktober 2022 Må legge til at jeg som yngre festet mye en periode, det var veldig gøy, men jeg gjorde mye som jeg aldri ville gjort igjen. Føler meg ferdig med den type oppførsel. Ts Anonymkode: 2fbb4...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 8. oktober 2022 #3 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Jeg er 42, og drikker ikke. Festet masse i ungdommen og frem til midten av tjueårene. Men ble rett og slett lei. Opplevde endel negative kommentarer i begynnelsen. At det var kjedelig at jeg ikke drakk, festbrems ol. Men nå i godt voksen alder, så er det ingen som bryr seg:) Jeg har lest her inne at det er mange som ikke kunne tenkt seg en partner som ikke drikker alkohol. Av ymse årsaker. Har aldri hatt problemer med å få meg kjæreste selv om jeg ikke drikker. Og jeg har selvsagt null problemer med å ha en kjæreste som tar seg en rotbløyte innimellom 😎 Og det er forresten deilig å våkne opp dagen derpå uten fylleangst 🙈😁 Endret 8. oktober 2022 av Hannah80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2022 #4 Del Skrevet 8. oktober 2022 Mener du å si at godt voksne normalt sett IKKE er måteholdne med alkohol? Det er da virkelig normalt å være det etter at man er voksen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Del Skrevet 8. oktober 2022 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Jeg er 42, og drikker ikke. Festet masse i ungdommen og frem til midten av tjueårene. Men ble rett og slett lei. Opplevde endel negative kommentarer i begynnelsen. At det var kjedelig at jeg ikke drakk, festbrems ol. Men nå i godt voksen alder, så er det ingen som bryr seg:) Jeg har lest her inne at det er mange som ikke kunne tenkt seg en partner som ikke drikker alkohol. Av ymse årsaker. Har aldri hatt problemer med å få meg kjæreste selv om jeg ikke drikker. Og jeg har selvsagt null problemer med å ha en kjæreste som tar seg en rotbløyte innimellom 😎 Og det er forresten deilig å våkne opp dagen derpå uten fylleangst 🙈😁 Å så gøy å lese, det hadde jeg faktisk ikke trodd om deg. Synes du virker som en så artig og flott dame, så dette var veldig forfriskende å lese. Er så hjertens enig.☺️ Anonymkode: 2fbb4...1f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 8. oktober 2022 #6 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg og mannen drikker et glass rødvin foran Netflix et par kvelder i uka .vi er begge i 40 årene. Går ikke ut å " Drikker"- drikker lenger . Er sikkert ikke måtehold da egenlig, men korker rødvinsflaska istedenfor å drikke hele på en gang i. 🤷♀️ ( og fulle folk er usjarmerende om de er 20 eller 50) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Del Skrevet 8. oktober 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Mener du å si at godt voksne normalt sett IKKE er måteholdne med alkohol? Det er da virkelig normalt å være det etter at man er voksen? Nja ikke vet jeg. Men jeg både leser og hører om mange godt voksne som drikker seg ganske så beruset. Ikke minst har jeg sett det hos egne venninner. Anonymkode: 2fbb4...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2022 #8 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nja ikke vet jeg. Men jeg både leser og hører om mange godt voksne som drikker seg ganske så beruset. Ikke minst har jeg sett det hos egne venninner. Anonymkode: 2fbb4...1f4 Åja, den godt dokumenterte "jeg har sett" ja 🤣 Jeg er nemlig ikke vant til å se folk over 30 (ish) som er veldig fulle spesielt ofte - de drikker en øl eller fire, eller noen glass med vin ja, men det er vel det som er måtehold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er 26, men ja. Festet og drakk før, nå kan jeg kose meg med ett glass vin eller to med middag, men synes det er direkte ubehagelig bare å bli brisen. Det var noe som skjedde etter jeg fikk barn. Er jeg i bursdag eller på fest nå drikker jeg ikke. Blander meg en god alkoholfri drink, og jeg er den som har det gøyest på fest! Så kan jeg kjøre hjem, fantastisk Anonymkode: 7b335...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 8. oktober 2022 #10 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å så gøy å lese, det hadde jeg faktisk ikke trodd om deg. Synes du virker som en så artig og flott dame, så dette var veldig forfriskende å lese. Er så hjertens enig.☺️ Anonymkode: 2fbb4...1f4 Åååh, så hyggelig skrevet av deg🥰😍 Vi to kunne nok hatt det gøy på fest, med hver vår Cola Zero😎😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Del Skrevet 8. oktober 2022 Nå er jeg 29, men etter jeg fikk barn har jeg s og si sluttet å drikke alkohol, og ja, voksne fulle mennesker er noe av det flaueste jeg ser, hvertfall når det ikke passer seg, en ting er sent på kvelden med gode venner hvor alle har drukket. Men midt på dagen, og med mange edru rundt, barn osv, det er flaut syntes jeg. Anonymkode: 28878...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er 42 år, og sist jeg drakk var for 5 år siden. Har ikke noen spesiell grunn for det, jeg har bare ikke lyst på. Det smaker ikke godt, og jeg liker å føle meg våken og opplagt. Føler ikke at jeg går glipp av noe. Mannen drikker heller ikke, han kan ta seg en drink innimellom, men det blir bare med et glass. Er vi i selskap der det serveres alkohol kan jeg ta et glass vin, men det nipper jeg bare til og går over til vann eller cola zero. Har egentlig aldri fått noen kommentarer på det. Anonymkode: f8d86...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 8. oktober 2022 #13 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nja ikke vet jeg. Men jeg både leser og hører om mange godt voksne som drikker seg ganske så beruset. Ikke minst har jeg sett det hos egne venninner. Anonymkode: 2fbb4...1f4 Jeg også. Har ei venninne på snart 50 som drakk seg så vanvittig fra sans og samling for noen uker siden. Hun fikk totalt blackout. Og husker ingenting av kvelden. Måtte faktisk sørge for at hun kom seg trygt hjem, og jeg måtte regelrett hjelpe henne til sengs. Sååå glad det ikke var meg😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #14 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er 40 år og kan godt ta meg et glass vin eller to i blant. Men etter det så føler jeg ikke behov for mer. Dette er grunnene: Jeg begynner å bli beruset, og synes det er veldig usjarmerende med fulle voksne. Jeg synes og det er veldig ubehagelig å miste kontroll når jeg er beruset, da jeg kan bli veldig emosjonell og slikt er jeg ferdig med. Jeg kan og lett miste hemningene, f eks bli med på en flørt, danse litt for lenge med en annen mann osv. Jeg føler meg så dårlig dagen derpå, jeg har barn og ønsker ikke at de skal se meg bakfull eller lide fordi jeg må ligge på sofaen en hel dag. Det fører til at min sunne livsstil sklir helt ut (jeg spiser sunt og trener), hvis jeg drikker for mye. Så jeg har funnet den gylne balansen, men føler at endel venninner ikke forstår meg helt og prøver å «lokke» meg utpå. De er og gift og har barn, men ser ikke problemet med å slippe seg helt løs. Dessverre. Flere som har det som meg? Anonymkode: 2fbb4...1f4 Det ligger noe her. Er det ubearbeidede traumer som gjør at du blir emosjonell hvis du blir beruset? Anonymkode: c5d22...750 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #15 Del Skrevet 8. oktober 2022 Hannah80 skrev (5 minutter siden): Åååh, så hyggelig skrevet av deg🥰😍 Vi to kunne nok hatt det gøy på fest, med hver vår Cola Zero😎😂 Hehe ja ikke sant 😄🥤 Anonymkode: 2fbb4...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #16 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ligger noe her. Er det ubearbeidede traumer som gjør at du blir emosjonell hvis du blir beruset? Anonymkode: c5d22...750 Ja sikkert flere. Men har ikke råd til psykolog foreløpig, og har uansett ikke tenkt å drikke meg full etter de er bearbeidet.👍 Anonymkode: 2fbb4...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #17 Del Skrevet 8. oktober 2022 Teatrica skrev (12 minutter siden): Åja, den godt dokumenterte "jeg har sett" ja 🤣 Jeg er nemlig ikke vant til å se folk over 30 (ish) som er veldig fulle spesielt ofte - de drikker en øl eller fire, eller noen glass med vin ja, men det er vel det som er måtehold. Les her i tråden du så ser du at det ikke er så uvanlig 🙂 Anonymkode: 2fbb4...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Del Skrevet 8. oktober 2022 Er 35 år, kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har drukket siden jeg var 18. Hater alkohol, nyter det ikke i det hele tatt. Anonymkode: 010d9...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #19 Del Skrevet 8. oktober 2022 Hannah80 skrev (5 minutter siden): Jeg også. Har ei venninne på snart 50 som drakk seg så vanvittig fra sans og samling for noen uker siden. Hun fikk totalt blackout. Og husker ingenting av kvelden. Måtte faktisk sørge for at hun kom seg trygt hjem, og jeg måtte regelrett hjelpe henne til sengs. Sååå glad det ikke var meg😂😂 Huff, det hadde vært mitt mareritt 🙈😜 Anonymkode: 2fbb4...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #20 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg kutta det helt ut for 3år siden. Liker ikke følelsen og effekten av alkoholen lenger. Trist å se hvor viktig det er for nordmenn å drikke, de er jo livredde edru mennesker. Anonymkode: e1a75...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå