AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har klagd på dette, både på butikker og hos Bama, men ikke en dritt skjer, og nå har det fader meg også spredd seg til Coop. Disse potetene er i tette papirposer, så det har ingenting med butikken å gjøre. Det har heller ingenting med bonden å gjøre, siden hele poteten er jevnt grønn, og de dyrker ikke poteter over jorden, og alle bønder vet hvordan poteter skal lagres..... Så her må det være selve lagringen hos de som pakker potetene som er problemet, Bama og Coop? Hva gjør man for at noe skal skje? Det går jo ikke an å kjøpe dette lenger. Konvensjonelle poteter er ikke et alternativ da de ikke kommer i nærheten av smaken til økologiske. Anonymkode: ebfcf...33b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Del Skrevet 8. oktober 2022 Kanskje du skulle tatt en liten ettermiddag hvor du kjøper en pose med poteter, åpner pakken på rullebåndet og undersøker. "jeg vil bytte disse er grønne". Så gjør du det samme med neste pose. Og neste. Helt til de er tom for Poteter. Kanskje de da tar det mer seriøst med masse svinn? 😅🙈 Anonymkode: c5f3e...a7d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg kjøper ikke så ofte økologiske poteter, men de to jeg kjøpte sist på Kiwi var grønne, ja. Bra du klager. Anonymkode: ac9b3...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Del Skrevet 9. oktober 2022 Grønne poteter er utsatt for for mye lys og da utvikler de en form for gift og skal egentlig ikke spises. Anonymkode: 043fa...5c3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Del Skrevet 9. oktober 2022 Sannsynligvis fordi det ikke selger og dermed blir liggende. Sikkert pga mangelfull kunnskap også Anonymkode: 22248...315 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grønne poteter er utsatt for for mye lys og da utvikler de en form for gift og skal egentlig ikke spises. Anonymkode: 043fa...5c3 Dette. Grønne poteter er ikke bra (som i at det kan være direkte farlig), så dersom du oppdager at en butikk stadig ignorerer det og stadig har grønne poteter, så hadde jeg faktisk klaget det inn litt høyere opp. De som sitter i kassa gir nok beng. Anonymkode: a43f2...e3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kanskje du skulle tatt en liten ettermiddag hvor du kjøper en pose med poteter, åpner pakken på rullebåndet og undersøker. "jeg vil bytte disse er grønne". Så gjør du det samme med neste pose. Og neste. Helt til de er tom for Poteter. Kanskje de da tar det mer seriøst med masse svinn? 😅🙈 Anonymkode: c5f3e...a7d Det er en veldig god ide! TS Anonymkode: ebfcf...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kjøper ikke så ofte økologiske poteter, men de to jeg kjøpte sist på Kiwi var grønne, ja. Bra du klager. Anonymkode: ac9b3...5f4 Jeg håper du klager også! De potetene har vært grønne i flere år, derfor jeg gikk over til Coop. Jeg skrev også til Bama, men ingen reaksjon. TS Anonymkode: ebfcf...33b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sannsynligvis fordi det ikke selger og dermed blir liggende. Sikkert pga mangelfull kunnskap også Anonymkode: 22248...315 Potetene selger utrolig nok, og de blir ikke grønne i butikken når de ligger i tette papirposer. Det er altså en masse mennesker der ute som spiser grønne poteter, som er giftige. TS Anonymkode: ebfcf...33b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette. Grønne poteter er ikke bra (som i at det kan være direkte farlig), så dersom du oppdager at en butikk stadig ignorerer det og stadig har grønne poteter, så hadde jeg faktisk klaget det inn litt høyere opp. De som sitter i kassa gir nok beng. Anonymkode: a43f2...e3b Jeg skrev til Bama, men ingenting skjedde der heller. TS Anonymkode: ebfcf...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg har vært plaget med dette på rema, potetene fra deres eget merke er ALLTID grønne. Pleier å kjøpe en first price pose fra kiwi og de er fin. Hender seg at det er en og annen men. Dog synes jeg generelt det har vært MER funn av dårlig frukt og grønt den siste tiden; grønne poteter, muggen nektarin i en kurv men som er umulig å se når man kjøper dem osv. Eller er det bare meg som er uheldig? Anonymkode: cd974...eb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kanskje du skulle tatt en liten ettermiddag hvor du kjøper en pose med poteter, åpner pakken på rullebåndet og undersøker. "jeg vil bytte disse er grønne". Så gjør du det samme med neste pose. Og neste. Helt til de er tom for Poteter. Kanskje de da tar det mer seriøst med masse svinn? 😅🙈 Anonymkode: c5f3e...a7d Da vil jeg se på Anonymkode: d03f7...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sannsynligvis fordi det ikke selger og dermed blir liggende. Sikkert pga mangelfull kunnskap også Anonymkode: 22248...315 Jobber på Kiwi og vi har faktisk fått opplæring i at grønne eller grønnskjært er grunn til å svinne de. Men ikke alle er like flinke, vi har heldigvis en sjef som oppdager det på levering og da går de i retur. Verre når de kun går i egen svinn! Anonymkode: 9b8b6...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jobber på Kiwi og vi har faktisk fått opplæring i at grønne eller grønnskjært er grunn til å svinne de. Men ikke alle er like flinke, vi har heldigvis en sjef som oppdager det på levering og da går de i retur. Verre når de kun går i egen svinn! Anonymkode: 9b8b6...17f Når de ligger i tett papirpose blir de ikke utsatt for lys i butikk, da kommer de grønne fra lager, de bør derfor reklameres på og ikke føres som eget svinn. Anonymkode: d647c...361 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jobber på Kiwi og vi har faktisk fått opplæring i at grønne eller grønnskjært er grunn til å svinne de. Men ikke alle er like flinke, vi har heldigvis en sjef som oppdager det på levering og da går de i retur. Verre når de kun går i egen svinn! Anonymkode: 9b8b6...17f Hva gjør dere når dere får levert tilbake grønne poteter i tett papirpose? TS Anonymkode: ebfcf...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #16 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Potetene selger utrolig nok, og de blir ikke grønne i butikken når de ligger i tette papirposer. Det er altså en masse mennesker der ute som spiser grønne poteter, som er giftige. TS Anonymkode: ebfcf...33b Tror mange (inkl butikkansatte) ikke er klar over at det faktisk er giftig. Anonymkode: a9ba0...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #17 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har vært plaget med dette på rema, potetene fra deres eget merke er ALLTID grønne. Pleier å kjøpe en first price pose fra kiwi og de er fin. Hender seg at det er en og annen men. Dog synes jeg generelt det har vært MER funn av dårlig frukt og grønt den siste tiden; grønne poteter, muggen nektarin i en kurv men som er umulig å se når man kjøper dem osv. Eller er det bare meg som er uheldig? Anonymkode: cd974...eb0 Grønne poteter har vært et problem i ÅREVIS! Det finnes massevis av nyhetsartikler med folk som klager, helt tilbake til 2015, men ingenting skjer. Jeg har også opplevd at de fra First Price er bra og sjeldent grønne, så om jeg kjøpte konvensjonelle poteter hadde jeg kjøpt dem. Men jeg som vil ha økologisk må visst gå på en lokal gård eller REKO-ringen for å få normale poteter nå. TS Anonymkode: ebfcf...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #18 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror mange (inkl butikkansatte) ikke er klar over at det faktisk er giftig. Anonymkode: a9ba0...086 Tror du? Det er i så fall ille, for solanin er nervegift.. TS Anonymkode: ebfcf...33b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Grønne poteter har vært et problem i ÅREVIS! Det finnes massevis av nyhetsartikler med folk som klager, helt tilbake til 2015, men ingenting skjer. Jeg har også opplevd at de fra First Price er bra og sjeldent grønne, så om jeg kjøpte konvensjonelle poteter hadde jeg kjøpt dem. Men jeg som vil ha økologisk må visst gå på en lokal gård eller REKO-ringen for å få normale poteter nå. TS Anonymkode: ebfcf...33b Jeezes, de kan jo ikke fortsette å selge grønne poteter! Har ikke hatt så mye problemer med det før nå i det siste. Sist jeg kjøpte på rema var hver eneste potet i 1,5kg pakken grønn. Synes også mye annet frukt og grønt er dårligere, både på kvalitet men også holdbarhet:\ Anonymkode: cd974...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Bergen Skrevet 9. oktober 2022 #20 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg håper dere går tilbake til butikken og får byttet disse ubrukelige potetene eller pengene igjen? Når så BAMA eller grossisten til Coop får masse reklamasjoner må det vel være et håp om bedring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå