Gå til innhold

Er misunnelig som faen på en fyr fra ungdomsskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det presiseres at jeg har modifisert enkelte uvesentlige detaljer litt for å beskytte mitt og andres privatliv, men den røde tråden i innlegget er ganske klar.

Jeg er 28 idag, har aldri fått til en dritt kort oppsummert, jeg kommer fra et møblert hjem, gode foreldre, søsken og en trygg barndom på tross av at jeg har hatt noen utviklingsproblemer gjennom barndommen, som også gjorde at jeg ble plassert inn i klassen under meg da jeg ble innskolert, og det var nok mest riktig, fordi jeg mentalt ikke har den høyeste kapasiteten dessverre….

På min første ungdomsskole ble jeg mobbet, og byttet innen 9. klasse, på den neste stortrivdes jeg, fikk venner og en bestevenn. Men hadde problemer med fagene pga min ADHD bl.a.

På vgs ble lite forbedret, jeg fullførte forsinket, de første 5 årene etter det gamet jeg vekk, deretter et år på fhs, og endelig etter det kom jeg ikke på et studie i sikkerhetsfag. Det er dårlige fremtidsutsikter med dette faget, og jeg får det ikke til heller.

Jeg er også jomfru, jeg har ønsket meg kjæreste siden jeg var 14, har ennå aldri kysset en eneste jente i mitt liv. Jenter tenker jeg har en apekuk, og jeg snakker usammenhengende og har en usikker fremtoning sosialt sett.

Nå til hovedpoenget. På ungdomsskolen var det en fyr som var den kanskje minst populære av guttene, mest fordi han ikke hadde PlayStation eller Xbox fordi foreldrene ikke ville tillatte det, og så var han sjenert han og, men miljøet var godt så det var veldig marginalt med utestenging mv. Han var derimot lynende intelligent, tok vgs og universitetet med storm, fikk tilbud om en godt betalt jobb i hovedstaden før han hadde formelt avsluttet masteren (dette vet jeg fra en felles venn), og har i etterkant stalket ham på Facebook, LinkedIn og skattelistene…

I 2020 hadde han en inntekt på knappe 900.000 etter 1 år i jobb. I år har han byttet jobb og jeg vet at han kjøpte seg leilighet på vestkanten i Oslo alene for rundt 6 mill, et relativt nybygg med egen p-plass. Om han har bil vet jeg ikke. Men det som smerter klart mest var at jeg forleden dag så ham på T-banen sammen med en nydelig jente, hun var mørkhåret, slank, veltrent og så velutdannet ut, smilte mye, og virket snill. De satt og lo og fjaset rundt på banen før de gikk av på Majorstuen stasjon. De hadde en gymbag hver så det så ut som at de hadde trent. De snakket om middagen de skulle lage, en sykkeltur de planla til Italia neste sommer, og jeg kan forestille meg at han har det som plommen i egget akkurat nå. Det er så merkelig å tenke på mtp at han alltid var misunnelig på oss gutta som hadde en dum spillegreie for bare 13-15 år siden….

Jeg har funnet ut alt dette om ham fordi jeg så ham nylig (han gjenkjente meg, men lot som ingenting og vi hilste ikke, vi likte aldri hverandre noe større heller, men var ikke fiender heller), i utgangspunktet hadde jeg glemt ham forlengst, og hadd aldri trodd at en nerd på ungdomsskolen skulle klare å få seg en så bra dame…. Det er bittert at han har alt i livet sitt, mens jeg nesten ikke har en dritt….

Anonymkode: c16ef...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette blir for dumt. Kom deg videre i livet.

Du kan ikke bruke livet på å være bitter eller misunnelig fordi noen har tatt gode valg i livet og fått til ting.

Klarer du ikke å la det ligge anbefaler jeg deg å gå til psykiater med problemene dine. Det er ikke sunt å bære på slikt nag.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

og hadd aldri trodd at en nerd på ungdomsskolen skulle klare å få seg en så bra dame

Det er jo du som er nerden som gamet vekk livet ditt. Kanskje jekke deg ned ett par hakk?

Anonymkode: 2dfe7...165

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

«Jenter tenker jeg har en apekuk»??? Hva er det? 

Nei, bli voksen. Gå videre. Alle har forskjellige liv. 

• Liker 2
Skrevet

Okei, get the fuck over it og jobb hardere for å bli som han da hvis du er så misunnelig, istedet for å kaste bort livet ditt på gaming og nettforum. Problem solved 

Anonymkode: c3aa4...2d1

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ikke kast bort livet ditt på dette, kom deg videre. 

Skrevet

Selvsagt kunne en fyr som han få seg jobb og dame. Foreldrene ville han skulle ha sunne hobbier og presset ham litt så han ble kjedelig da, det får han igjen for nå. 

Du er voksen og må presse deg selv for å oppnå ting siden du har adhd (at du et dum tror jeg ikke på, man må heller ikke være et geni for å få seg jobb). Finn et eller annet du liker å drive med, og se om du kan ta utdanning eller kurs i det.

Å sammenligne seg med andre blir alltid feil. 

Anonymkode: bbae7...2e4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer også på hva apekuk betyr. 

Du må skjerpe deg, TS.

Anonymkode: 34274...353

• Liker 1
Skrevet

De aller færreste guttene som var upopulære på ungdomsskolen får draget senere, dette tror jeg ikke på

Anonymkode: 930d9...90c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De aller færreste guttene som var upopulære på ungdomsskolen får draget senere, dette tror jeg ikke på

De kan vel få seg ei dame? Står ikke at han har generelt draget. 

Anonymkode: bbae7...2e4

Gjest theTitanic
Skrevet

Misunnelse er uproduktivt og vil ikke bringe deg annet en  ulykke. Noen får til, andre ikke. Du har gamet bort 5 år. Det er helt din egen feil. Kanskje er du ikke akademisk anlagt heller. Likevel har kan du lære deg noe som gir deg glede og inntekt. 

Damene uteblir ikke på grunn av "apekuk". Du flyr vel ikke rundt å viser frem den FØR du ber på date? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det presiseres at jeg har modifisert enkelte uvesentlige detaljer litt for å beskytte mitt og andres privatliv, men den røde tråden i innlegget er ganske klar.

Jeg er 28 idag, har aldri fått til en dritt kort oppsummert, jeg kommer fra et møblert hjem, gode foreldre, søsken og en trygg barndom på tross av at jeg har hatt noen utviklingsproblemer gjennom barndommen, som også gjorde at jeg ble plassert inn i klassen under meg da jeg ble innskolert, og det var nok mest riktig, fordi jeg mentalt ikke har den høyeste kapasiteten dessverre….

På min første ungdomsskole ble jeg mobbet, og byttet innen 9. klasse, på den neste stortrivdes jeg, fikk venner og en bestevenn. Men hadde problemer med fagene pga min ADHD bl.a.

På vgs ble lite forbedret, jeg fullførte forsinket, de første 5 årene etter det gamet jeg vekk, deretter et år på fhs, og endelig etter det kom jeg ikke på et studie i sikkerhetsfag. Det er dårlige fremtidsutsikter med dette faget, og jeg får det ikke til heller.

Jeg er også jomfru, jeg har ønsket meg kjæreste siden jeg var 14, har ennå aldri kysset en eneste jente i mitt liv. Jenter tenker jeg har en apekuk, og jeg snakker usammenhengende og har en usikker fremtoning sosialt sett.

Nå til hovedpoenget. På ungdomsskolen var det en fyr som var den kanskje minst populære av guttene, mest fordi han ikke hadde PlayStation eller Xbox fordi foreldrene ikke ville tillatte det, og så var han sjenert han og, men miljøet var godt så det var veldig marginalt med utestenging mv. Han var derimot lynende intelligent, tok vgs og universitetet med storm, fikk tilbud om en godt betalt jobb i hovedstaden før han hadde formelt avsluttet masteren (dette vet jeg fra en felles venn), og har i etterkant stalket ham på Facebook, LinkedIn og skattelistene…

I 2020 hadde han en inntekt på knappe 900.000 etter 1 år i jobb. I år har han byttet jobb og jeg vet at han kjøpte seg leilighet på vestkanten i Oslo alene for rundt 6 mill, et relativt nybygg med egen p-plass. Om han har bil vet jeg ikke. Men det som smerter klart mest var at jeg forleden dag så ham på T-banen sammen med en nydelig jente, hun var mørkhåret, slank, veltrent og så velutdannet ut, smilte mye, og virket snill. De satt og lo og fjaset rundt på banen før de gikk av på Majorstuen stasjon. De hadde en gymbag hver så det så ut som at de hadde trent. De snakket om middagen de skulle lage, en sykkeltur de planla til Italia neste sommer, og jeg kan forestille meg at han har det som plommen i egget akkurat nå. Det er så merkelig å tenke på mtp at han alltid var misunnelig på oss gutta som hadde en dum spillegreie for bare 13-15 år siden….

Jeg har funnet ut alt dette om ham fordi jeg så ham nylig (han gjenkjente meg, men lot som ingenting og vi hilste ikke, vi likte aldri hverandre noe større heller, men var ikke fiender heller), i utgangspunktet hadde jeg glemt ham forlengst, og hadd aldri trodd at en nerd på ungdomsskolen skulle klare å få seg en så bra dame…. Det er bittert at han har alt i livet sitt, mens jeg nesten ikke har en dritt….

Anonymkode: c16ef...54a

Han hadde sikkert foreldre som ikke skjemte han bort og han måtte sikkert tidlig lære seg å jobbe for alt. 

Anonymkode: 25787...232

• Liker 1
Skrevet

«Nerder» er kanskje ikke så populære på ungdomsskolen, selv om jeg tror de stødige jentene liker dem.

Men de fleste vil gifte seg med en stødig nerd, med sikker jobb, god inntekt og som det faktisk går an å ha givende samtaler med.

Mange av dem lærer seg gode verdier av foreldrene. De er skoleflinke og ambisiøs. Og kan ta vare på filk rundt seg.
Når de i tillegg ikke er så opptatt av tull og fjas så sier det seg selv at de drar damer.

Bedre med en «nerd» enn klassens playmaker.

Man høster som man sår. Og bitterhet og misunnelse er aldri sjarmerende.

Anonymkode: 53903...13f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Vil minne deg på at du aner faktisk ikke hvordan folk egentlig har det, selv om det ser ut som de lever drømmelivet utad. Så fokuser på deg selv i stedet.

Anonymkode: 9888a...f5c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vil minne deg på at du aner faktisk ikke hvordan folk egentlig har det, selv om det ser ut som de lever drømmelivet utad. Så fokuser på deg selv i stedet.

Anonymkode: 9888a...f5c

Denne er viktig. Det har sikkert ikke vært bare lett for ham heller. Fokuser på å prøve å finne de konstruktive tankene og la unødvendig grubling ligge. 

Anonymkode: 02b48...b78

Skrevet

Ungdomsskolen er en veeldig kort periode i livet. Og du er bare ungdom...du er barn på vei inn i voksenlivet, og kan ikke bo alene av en grunn. Kul eller ikke kul på ungdomsskolen sier ingenting om senere liv.....

Anonymkode: 7120e...21c

Skrevet (endret)

Jeg tror du trenger å snakke med noen, få deg et mentalitetsendring, være det psykolog eller noe. Få hjelp til å forbedre deg selv siden det kan være svært vanskelig alene, spesielt med et slikt tankesett. Kan ikke se for meg at du skriver et innlegg som dette her og at du er bra psykisk sett.

Endret av Nilb
Skrevet

Du putter deg selv i en offerrolle. Du sier at «alle andre» får til ting. Er du sikker på det? Han med hus til 6 mill kan ha noen problemer han også, bare ikke så synlig.

Og til de som sier at gutter som ikke var populær på ungdomsskolen ikke har draget i voksen alder: Jo.

De fleste jeg kjenner fra ungdomsskolen som ikke var populære har greid seg godt innen dating. Blant annet meg selv.

Jobb med deg selv og prøv å ikke tenk på det som skjedde for 10-12 år siden. Du kan ikke endre det, men du kan endre din mentalitet og hvordan du takler ting fremover. 

Anonymkode: 54a79...777

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klart det, nerdene får spennende jobber og millionlønn i IT bransjen mens bøllene jobber på Kiwi. 

Anonymkode: 47b51...b03

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Klart det, nerdene får spennende jobber og millionlønn i IT bransjen mens bøllene jobber på Kiwi. 

Anonymkode: 47b51...b03

fra min ungdomsskole så var det faktisk de største bøllene som fikk seg greie jobber.

samtidig som de som ble plaget ofte uføre, og hadde problemer med å studere videre... 

Anonymkode: f3fec...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...