Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 Gryffindoor - hvordan skrives det på engelsk? Og Malfang?
Impala Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 Gryffindoor - hvordan skrives det på engelsk? Og Malfang? ← Gryffindor er Hogwarts, og Malfang er som Towelie sier Malfoy.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 Nei, Hogwarts er Galtvort og Gryffindor er Griffing på norsk
Impala Skrevet 1. desember 2005 #5 Skrevet 1. desember 2005 Nei, Hogwarts er Galtvort og Gryffindor er Griffing på norsk ← Selvfølgelig. Var nok litt trøtt idag
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 og RUMPEldunk er Quidditch på engelsk.... hvem var det som var så glup og kom på den oversettelsen?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #7 Skrevet 1. desember 2005 Men hvilken av de dere har nevnt nå er skolen? Ikke så veldig inne i dette jeg Malfoy er han blonde hvis far er kjip?
Gjest Litjmæ Skrevet 1. desember 2005 #8 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Veldig glad for at jeg ikke leser HP på norsk ser jeg! I de svenske bøkene har de beholdt de engelske navnene i stedet for å finne på egne nissenavn! Hogwarts er skolen, og Griffyndor er elevhjemmet (delen av skolen) som HP går på. Og ja, Malfoy er han blonde hvis far er kjip Endret 1. desember 2005 av Litjmæ
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #10 Skrevet 1. desember 2005 Veldig glad for at jeg ikke leser HP på norsk ser jeg! I de svenske bøkene har de beholdt de engelske navnene i stedet for å finne på egne nissenavn! Hogwarts er skolen, og Griffyndor er elevhjemmet (delen av skolen) som HP går på. Og ja, Malfoy er han blonde hvis far er kjip ← Jeg synes at det er fint å oversette navn, for at de minste leserene skal knytte assosiasjoner til dem! For eksempel vil norske barn synes at Slur er mer "skummel" enn Snape!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå