AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er glad i bl.a Friele traktekaffe. Men skulle gjerne hatt muligheten til å også kunne lage cappuccino, caffe latte osv. Synes ikke vanlig svart kaffe fra kaffemaskiner smaker like godt som traktekaffe. Kan man bruke filterkaffe i noen kaffemaskiner? Slik at man kan lage både f.eks filterkaffe og cappuccino med en maskin. Anonymkode: 711f3...037
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Eller ett enklere spørsmål: Finnes det rett og slett en kaffemaskin som lager kaffe som smaker Friele traktekaffe? Anonymkode: 711f3...037
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg er stort sett fornøyd med svart kaffe fra trakteren, men kanskje dette er det du ønsker deg?
Bombasi Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Kaffemaskin er ganske enkelt og du får servert god kaffe. Særlig hvis du kjøper en maskin som kverner bønner. Velg da Friele bønner 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Brunhilde skrev (23 minutter siden): Jeg er stort sett fornøyd med svart kaffe fra trakteren, men kanskje dette er det du ønsker deg? Jeg liker traktekaffe, men de få kaffene laget av kvernede bønner synes jeg smaker så spesielt. Så lurer på om det egentlig finnes noen bønner som smaker mer som traktet kaffe. Anonymkode: 711f3...037
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Bombasi skrev (17 minutter siden): Kaffemaskin er ganske enkelt og du får servert god kaffe. Særlig hvis du kjøper en maskin som kverner bønner. Velg da Friele bønner Jeg har smakt noen kaffer laget av kaffebønner, men synes de smaker så spesielt i forhold til traktekaffe. Anonymkode: 711f3...037
Elle Melle Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Hvis du har samme merke bønner som du pleier å drikke som traktekaffe blir vel smaken ganske så lik?
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg liker traktekaffe, men de få kaffene laget av kvernede bønner synes jeg smaker så spesielt. Så lurer på om det egentlig finnes noen bønner som smaker mer som traktet kaffe. Anonymkode: 711f3...037 Aha, da skjønner jeg hva du mener. Har du prøvd bønner fra Friele?
Bombasi Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har smakt noen kaffer laget av kaffebønner, men synes de smaker så spesielt i forhold til traktekaffe. Anonymkode: 711f3...037 Har du smakt kaffe fra en ordentlig kaffemaskin, eller billigmaskiner? Jeg synes min kaffemaskin leverer bedre kaffe enn traktekaffe, men så kostet min maskin visstnok 8000,-. Du kan likevel få en riktig så god kaffe med maskiner rundt 3000,-. Uansett så har også valg av bønner noe å si. Har du smakt på frielebønner, eller coop-bønner? Frielebønner er definitivt best. En annen ting som spiller inn er om vannet i maskinen var gammelt og varmt eller fersk og kaldt, samt hvor finkvernet bønnene blir. Er bønnene mer grovkvernet så får du en besk kaffe! Det blir litt slik som traktekaffe. Trakter du kaffen RIKTIG så får du en god kaffe. Gjør du det feil og bare kaster på noe i farten, så får du en OK kaffe. Velger du feil merke så varierer smak. Alt dette gjelder også ved bønner og kaffemaskin.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 Brunhilde skrev (Akkurat nå): Aha, da skjønner jeg hva du mener. Har du prøvd bønner fra Friele? Nei har ikke smakt det enda. Verdt å prøve. Anonymkode: 711f3...037
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 Bombasi skrev (Akkurat nå): Har du smakt kaffe fra en ordentlig kaffemaskin, eller billigmaskiner? Jeg synes min kaffemaskin leverer bedre kaffe enn traktekaffe, men så kostet min maskin visstnok 8000,-. Du kan likevel få en riktig så god kaffe med maskiner rundt 3000,-. Uansett så har også valg av bønner noe å si. Har du smakt på frielebønner, eller coop-bønner? Frielebønner er definitivt best. En annen ting som spiller inn er om vannet i maskinen var gammelt og varmt eller fersk og kaldt, samt hvor finkvernet bønnene blir. Er bønnene mer grovkvernet så får du en besk kaffe! Det blir litt slik som traktekaffe. Trakter du kaffen RIKTIG så får du en god kaffe. Gjør du det feil og bare kaster på noe i farten, så får du en OK kaffe. Velger du feil merke så varierer smak. Alt dette gjelder også ved bønner og kaffemaskin. Takk for svar. Har ikke smakt så mye fra kaffemaskiner, men de få gangene jeg har gjort det, har jeg syntes smaken har blitt spesiell. Er jo så mange forskjellige typer bønner å velge i og. Anonymkode: 711f3...037
Laraa Skrevet 8. oktober 2022 #13 Skrevet 8. oktober 2022 Kaffemaskiner er et helvete å holde rene, de er en mugg og hygienehelvete hvis du ikke er flink til å huske å vaske og skylle og vedlikeholde ganske så ofte.Jeg slår et slag for den gode gamle kaffetrakteren
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå