Gå til innhold

Noen som kan fortelle om sine erfaringer fra gruppereiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, overskriften sier det meste. Hvordan syntes du det var? Da mener jeg altså turer for folk mellom ca. 30 og 50 pluss/minus, ikke typisk ungdoms- eller pensjonistturer.

Er det noen spesielle turer/firmaer du vil anbefale eller fraråde? Er det lett å bli kjent med andre? Er det mange par eller venninner/kamerater som drar på disse turene, og hvis ja, er det likevel mulig å få noen å "henge med" på turen som alenereisende? Vet det finnes typiske singelturer og "dameturer", er disse ok, eller blir de litt krampaktige?

Anonymkode: 97f96...fc6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig ingen som har erfaringer å dele?

Skrevet

Jeg har vært på gruppereise til Strømstad. En hel buss med harryfolk på harryhandel. Aldersspenn 30-65. Trivelig tur!

Anonymkode: 603b7...2ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vært på gruppereise til Strømstad. En hel buss med harryfolk på harryhandel. Aldersspenn 30-65. Trivelig tur!

Anonymkode: 603b7...2ac

Takk for svar, men det var ikke akkurat den type reise jeg mente :) 

• Liker 1
Skrevet

Lurer på det sammme! Jeg er 29 år og har ingen å reise med. Virker kjekt med gruppereiser. Da har man et lite opplegg sammen med andre folk, men kan også trekke seg litt tilbake ved behov 

Anonymkode: 4eca6...388

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært på gruppereiser utenlands med Carpe Diem.  En i europa og to i Asia. Jeg kan absolutt anbefale det for det sosiale. Jeg hadde aldri kommet meg alene til disse destinasjonene.  Hotellene har vært så som så, maten også. 

Drar du i sommerferien så tror jeg du vil oppleve en spredt aldersgruppe fra midten av tredveårene til sekstiårene.  Ellers i året er det veldig mange pensjonister.  Var på en pensjonisttur en gang, ikke morsomt:(

Anonymkode: 20669...201

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Denne tråden passet meg bra nå. Har så lyst å reise til Marocco, men tør ikke alene. Er på utkikk etter gruppereiser selv.

Anonymkode: 44dc4...efe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært på gruppereiser utenlands med Carpe Diem.  En i europa og to i Asia. Jeg kan absolutt anbefale det for det sosiale. Jeg hadde aldri kommet meg alene til disse destinasjonene.  Hotellene har vært så som så, maten også. 

Drar du i sommerferien så tror jeg du vil oppleve en spredt aldersgruppe fra midten av tredveårene til sekstiårene.  Ellers i året er det veldig mange pensjonister.  Var på en pensjonisttur en gang, ikke morsomt:(

Takk for svar :) 

Jeg skjønner det som at du meldte deg på alene? Var de andre på turen også sånne "alenereisende", eller var det par/venninner/venner? 

Ja, bra du sier det, er ikke interessert i en sånn typisk pensjonisttur med det første :) Hvis jeg melder meg på, tror jeg nok at det blir en slags temareise, altså en form for aktivitet eller noe, da unngår man kanskje også at man blir den eneste under 70.

Reiste du på temareise, eller var det en vanlig tur med sightseeinger osv? Og synes du prisen sto i forhold til hvor fornøyd du var?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på det sammme! Jeg er 29 år og har ingen å reise med. Virker kjekt med gruppereiser. Da har man et lite opplegg sammen med andre folk, men kan også trekke seg litt tilbake ved behov 

Anonymkode: 4eca6...388

Ja, det er det jeg også tenker. Er bare litt redd for å havne bare med folk som er veldig ulik meg eller som reiser sammen med noen andre og ikke inkluderer. Eller helt motsatt, at man blir tvangssosialisert døgnet rundt.

Jeg vil helst ha som du sier et opplegg med andre, samtidig som det er rom for litt egentid.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Denne tråden passet meg bra nå. Har så lyst å reise til Marocco, men tør ikke alene. Er på utkikk etter gruppereiser selv.

Det er derfor jeg også tenker på gruppereiser. Når det gjelder enkelte aktiviteter/land, kan jeg godt dra helt alene, men i andre tilfeller vil jeg helst være en del av en gruppe eller i hvert fall ikke helt alene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er derfor jeg også tenker på gruppereiser. Når det gjelder enkelte aktiviteter/land, kan jeg godt dra helt alene, men i andre tilfeller vil jeg helst være en del av en gruppe eller i hvert fall ikke helt alene.

Yes. Jeg så på albatros, der fant jeg gruppereiser til en grei pris, med svensk/norsk reiseleder. Det virker jo trygt 😊

Skrevet

Vet ikke hvor langt "gruppereise"-definisjonen strekker seg, men jeg var på et skikkelig cruise som sluttet for et par uker siden. Reiste alene, 10 dager fra København til Barcelona med MSC Grandiosa (verdens 9. største cruiseship for øyeblikket, men det var nok ikke positivt i seg selv). Man kunne melde seg på turer utenfor båten og være med på det man ville være med på ombord. Cruise anbefales, men kanskje ikke så stort. Om dette er interessant, så kan jeg svare på spørsmål enten her eller på PM

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på treningsreise og opplevde det som sosialt. De fleste reiste to og to, men det var også flere som reiste alene. De ble plassert på rom med andre fra samme kjønn som reiste alene, eller så kunne de betale et tillegg for enkeltrom. Det var folk mellom 20 og 50 med der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Yes. Jeg så på albatros, der fant jeg gruppereiser til en grei pris, med svensk/norsk reiseleder. Det virker jo trygt 😊

I de gruppeturene på Albatros, så er man i gruppe med single, par, barnefamilier, en kompisgjeng  

Jeg ser at de også skal lansere singelreiser. Spent på når det kommer igang 

Skrevet

Takk for svar :) 

Jeg skjønner det som at du meldte deg på alene? Var de andre på turen også sånne "alenereisende", eller var det par/venninner/venner? 

Ja, bra du sier det, er ikke interessert i en sånn typisk pensjonisttur med det første :) Hvis jeg melder meg på, tror jeg nok at det blir en slags temareise, altså en form for aktivitet eller noe, da unngår man kanskje også at man blir den eneste under 70.

Reiste du på temareise, eller var det en vanlig tur med sightseeinger osv? Og synes du prisen sto i forhold til hvor fornøyd du var?

Det jeg reiste på var singelreiser. Da er det "juks" å ha med venner. Man må ikke være singel for å reise med dem, men du må la den andre partneren være igjen hjemme. Det var ikke noe fokus på dating på turene jeg var på.

På alle de turene jeg meldte meg på så var det en kombinasjon av sightseeing og tematurer.  På den asiatiske turen, så kunne vi melde oss på ulike utflukter hvor vi feks besøkte et tempel. Andre dro på sykketur rundt soloppgang. Men du kunne også bare ta dagen fri og slappe av ved bassenget. Jeg liker slike opp til deg selv-turer.

Det om prisen sto i forhold til det vi fikk er vanskelig å  svare på. Jeg ble veldig skuffet over stedene, kanskje fordi jeg hadde noen forventninger om et paradis som jeg innser nå ikke finnes. Alle driver jo med photoshop i dag, selv hotellene.  jeg fikk inntrykk av at de hadde et digert luksuriøst basseng men det vi fikk se var bittelite.  Det blir jo langt billigere å bestille hotell og fly selv, men hvis du vil være med på noen felles utflukter så må man koble seg opp mot noen. Jeg liker å være " sau" og følge flokken. Jeg liker at noen har en plan og at jeg bare kan føle etter for å finne gaten. 

Så du får bare prøve. Hvis du blir usikker på alderen til de andre reisende så kan du spørre de som jobber der om fødselsår. Hvis det bare er pensjonister påmeldt, så er det vel uaktuelt.  Men du kan ikke trekke deg hvis du allerede er påmeldt og finner ut av det:( 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært med på noen gruppereiser, vandreturer. Veldig hyggelig, aldersspenn 20-70 år. De fleste på pluss/minus 50. Liker best å reise alene, men denne type reiser liker jeg. Får gått turer jeg ikke ville fått til alene, sammen men mennesker som liker det samme som meg. Kvinne, 55 år

Anonymkode: e9fff...246

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
sofie777 skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor langt "gruppereise"-definisjonen strekker seg, men jeg var på et skikkelig cruise som sluttet for et par uker siden. Reiste alene, 10 dager fra København til Barcelona med MSC Grandiosa (verdens 9. største cruiseship for øyeblikket, men det var nok ikke positivt i seg selv). Man kunne melde seg på turer utenfor båten og være med på det man ville være med på ombord. Cruise anbefales, men kanskje ikke så stort. Om dette er interessant, så kan jeg svare på spørsmål enten her eller på PM

Hvordan var det å reise alene på en sånn tur? Er det en del andre single der også?

Anonymkode: ab507...121

• Liker 1
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

Jeg var på treningsreise og opplevde det som sosialt. De fleste reiste to og to, men det var også flere som reiste alene. De ble plassert på rom med andre fra samme kjønn som reiste alene, eller så kunne de betale et tillegg for enkeltrom. Det var folk mellom 20 og 50 med der. 

Hvilken treningsreise/selskap var dette?

Skrevet

Hvis du skal reise med buss så spør om dassen er åpen/virker før du bestiller. Enkelte førere/selskaper gjør hva de kan for å holde den stengt. Argumentet er trafikksikkerhet. Bare vrøvl, det handler om latskap.

Temaet har imidlertid vært oppe i retten nå nylig og ikke gitt selskapene medhold for å stenge de.

Men sjekk likevel. For hvis du virkelig må hurtig på dass så eré kjørt...

• Liker 1
Skrevet

Hvilken treningsreise/selskap var dette?

Ving. De har andre typer gruppereiser også som ikke er treningsreiser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...