Gå til innhold

3,5 år gammel barn, 4 mnd gammel baby og ingen familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er utslitt!

Herlighet, trodde ikke det kom til å bli så tøft.

Dagene går i ett. Babyen sover ikke. 4 åringen trasser og maser hele tiden.

Vi har ingen familie i nærheten, da mener jeg 0. Ikke en gang venner heller nesten, bare kollegaer.

Andre i samme situasjon? Jeg kjenner jeg er på randen til å gå til grunne

Anonymkode: 1174b...526

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipt men det skulle du tenkt på før du satte barn til verden. 

Anonymkode: 36cf3...48f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada denne visste jeg kom til å komme  Jeg er på randen til et sammenbrudd og dette har du å komme med? La heller være å skrive noe 

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja. Er i samme situasjon. Er nesten gått til grunne allerede 😭

Anonymkode: 87059...3d1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det beste tipset ditt til ts?

Ts, er dere 2? Har dere muligheten til å kjøpe dere litt avlasting?

Anonymkode: a01a5...7e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og jeg er utslitt!

Herlighet, trodde ikke det kom til å bli så tøft.

Dagene går i ett. Babyen sover ikke. 4 åringen trasser og maser hele tiden.

Vi har ingen familie i nærheten, da mener jeg 0. Ikke en gang venner heller nesten, bare kollegaer.

Andre i samme situasjon? Jeg kjenner jeg er på randen til å gå til grunne

Føler med deg! Det er virkelig slitsom med små barn til tider. Kan dere invitere familie til å komme og avlaste dere en helg? Bruke barnevakt som kan trille minsten et par timer på dagtid, så du får sovet litt? Det blir heldigvis enklere med tida.

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg, skjønner at dette er tungt 😔

Har dere familie som kan komme med fly og avlaste litt? Kanskje det går an å legge ut en annonse et sted og få barnevakt mot betaling hvis dere har råd? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det beste tipset ditt til ts?

Ts, er dere 2? Har dere muligheten til å kjøpe dere litt avlasting?

Anonymkode: a01a5...7e5

Ja vi er to.

Ja det kunne vi, men vi kjenner ingen utenom de vi jobber med. Ønsker jo ikke å henge opp en lapp på rema om barnevakt heller ..

Skrevet
Bergknapp skrev (1 minutt siden):

Føler med deg! Det er virkelig slitsom med små barn til tider. Kan dere invitere familie til å komme og avlaste dere en helg? Bruke barnevakt som kan trille minsten et par timer på dagtid, så du får sovet litt? Det blir heldigvis enklere med tida.

Babyen skriker i vogn, bilstol, alt. Jeg kommer meg ikke ut av huset. Må bæres på hele tiden. Sover heller ikke.

Så trilling går ikke. Takk for støtte.

• Hjerte 2
Skrevet

Reservebesteforeldre? Kan dere skaffe det/annonsere?

Homestart? Frivilligsentralen?

Finnes det noe annet tilbud om avlastning i kommunen?

Har vært der selv, vet hvor tungt det er, så all medfølelse❤️

Anonymkode: f5626...d2b

• Liker 1
Skrevet

Kom på en ting til - ta det opp på helsestasjonen hvis du/dere føler dere kan prate med helsesøster? Kanskje de har råd/vet om muligheter for avlastning?

Anonymkode: f5626...d2b

• Liker 1
Skrevet

Forstår at det er tungt. Men som kollega så hadde jeg gjerne stilt opp med noe, jeg vet jo hvor sliten man kan bli av små barn og baby. Nå er du i permisjon så sikkert ikke så lett å spørre noen ev. hinte kraftig. 

Siden dere er to så må dere egentlig prøve å få litt fri. Om en tar med seg fire åringen ut og hviler ørene litt. Eller om en tar begge slik at den andre får helt fri et par timer også bytter. 

Anonymkode: 5e715...df4

• Liker 1
Skrevet

Sjekk med foreldrene i barnehagen som har barn på samme alder, kanskje de kan ta eldstemann litt en dag eller to? Jeg hadde hvertfall stilt opp lett 😊

• Liker 1
Skrevet

Har dere Home Start i nærheten der du bor? Jeg har vært på kurs der (men ikke kommet i gang enda da jeg ble gravid under kurs og venter enda en) og der skal vi besøke og bistå familier som trenger litt avlastning. 

Har du en mann? Siden du skriver vi? Her hjemme er vi flinke til å avlaste hverandre, la den ene sove, få komme seg litt ut og få litt egentid. 

https://homestartnorge.no/

Anonymkode: 749b5...3eb

• Liker 2
Skrevet

Kanskje kollegaer kan anbefale noen som kan sitte barnevakt?

Skrevet

Hør med rødekors om de har avlastingstjenester. De har besøktjeneste så kanskje de har noe for barn også.

Anonymkode: a9219...345

Skrevet

Her må dar trå til og ta begge narna med ut av huset en time på ettermiddg og flere timer i strekk enten lørdag eller søndag så mor får hvile. Det er ingen bønn, det må han faktisk.

Og det er gjerne ved 3-4 måneder babyer er på sitt mest intense, det blir bedre! Snart!

Anonymkode: 90066...661

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Babyen skriker i vogn, bilstol, alt. Jeg kommer meg ikke ut av huset. Må bæres på hele tiden. Sover heller ikke.

Så trilling går ikke. Takk for støtte.

Har dere undersøkt hva som er i veien med babyen? Her er det jo noe galt

Anonymkode: 28fda...610

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Her må dar trå til og ta begge narna med ut av huset en time på ettermiddg og flere timer i strekk enten lørdag eller søndag så mor får hvile. Det er ingen bønn, det må han faktisk.

Og det er gjerne ved 3-4 måneder babyer er på sitt mest intense, det blir bedre! Snart!

Anonymkode: 90066...661

Hvordan kommer du deg på kontroller på hs osv? Dette er jo ikke normalt, du må jo oppsøke legen. Sover ikke baby på natten? 

Anonymkode: 749b5...3eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har dere undersøkt hva som er i veien med babyen? Her er det jo noe galt

Anonymkode: 28fda...610

Han har vært til fysio, skal til manuellterapeut i november. Han gråter ikke så lenge han blir bært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...