AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Ja. Av periodisk fasting. Anonymkode: bddd4...dae 2
Svartfugl Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Ja, på den måten ABSOLUTT ALLE uansett diett går ned i vekt: å innta mindre energi enn jeg forbrenner. 13
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Ja, jeg har gått ned 15 kg så langt helt uten å tenke lavkarbo. Jeg teller kalorier og har lavere kaloriinntak enn -forbruk. Jeg spiser brødskiver og knekkebrød til frokost og kvelds, grøt til lunsj, og "vanlig" middag. Det kan gjerne være pasta og ris, men jeg begrenser mengdene. Jeg forsøker å følge "tallerkenmodellen" til middag, og fyller omtrent halve tallerkenen med grønnsaker. Anonymkode: e492e...efb 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Gått ned 60kg med mindre kalorier og mere bevegelse. Det er det enkleste for meg, trenger ikke tenke på noe annet enn å bare spise mindre og lettere. Ingen spesielle oppskrifter eller ja/nei mat. Anonymkode: dda64...b47 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Jepp. Ned 25 kg siden mars med lavkalori og "spisevindu" mellom 10 og 18. Anonymkode: 01076...897 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Ja. Jeg har anoreksi, og «klarte» å bli alvorlig undervektig på havregryn,yoghurt, Bixit og frukt. Altså hovedsakelig karbohydrater. Anbefaler på ingen måte den dietten, men det viser jo at det «går». Anonymkode: d4a6e...caa 2 1
Besserwisser Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Jepp. Jeg hadde et svært problematisk forhold til mat over noen år. Og hadde noe av den samme opplevelsen som vedkommende over. Jeg spiste nesten utelukkende raske karbs gjennom frukt og noe grønnsaker, yoghurt og proteinbarer.. Sorry til ts, jeg har lagt merke til at du både gjennom egne og andres tråder helt soleklart har en misjon om å skulle «overbevise» alle om hvor feil de tar når det kommer til kosthold. Hvordan brød, korn - ja egentlig alt av karbs, er drevelens verk. Du om det, kjør på. Dessverre vil nok alt av metaundersøkelser- og data vise at til syvende og sist er det kalorier inn vs kalorier ut. As simple as that. 4
Natta1980 Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 Gikk ned 12 kg på 3 måneder i vinter av å spise vegansk. Mye frukt, var vel mest fruktarianer. Men så stoppet vekten opp. Likte å spise vegansk, men var jo sulten hele tiden. Måtte spise lite og ofte for å unngå kræsj.
Snok1 Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 Spise mindre, men sunne og sammensatte måltider samtidig som jeg trener og generelt beveger meg mer. Alltid en vinner! Man trenger ikke en diett eller en metode, man trenger bare være mer oppmerksom på de tingene alle vet utgjør et sunt kosthold. 2
Drizzt Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 (endret) Man går ikke ned i vekt med lavkarbo. Man går ned i vekt ved å få i seg færre kalorier enn man forbrenner. Jeg kan love deg at du ikke kommer til å gå ned i vekt med lavkarbo hvis du spiser store fettrike porsjoner med egg, bacon, kjøtt, majones, osv. Det er kaloritallet som teller, ikke hva du stapper i deg. Fordelen med lavkarbo er at man også kutter sukker, så det er helsegevinst for de som er i risikogruppen for å utvikle diabetes 2. Endret 10. oktober 2022 av Drizzt 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Skrevet 10. oktober 2022 Ja, ved å telle kalorier, og som resten av tråden; passe på at det gikk flere ut enn inn. Faktisk var jeg en langweekend i Paris, levde på baguetter og croissanter, og kom hjem en kilo lettere. Anonymkode: e3269...70f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 Ja, med mysimba og periodisk faste. Anonymkode: fe70f...5ea
Roci Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Drizzt skrev (1 time siden): Man går ikke ned i vekt med lavkarbo. Man går ned i vekt ved å få i seg færre kalorier enn man forbrenner. Jeg kan love deg at du ikke kommer til å gå ned i vekt med lavkarbo hvis du spiser store fettrike porsjoner med egg, bacon, kjøtt, majones, osv. Det er kaloritallet som teller, ikke hva du stapper i deg. Fordelen med lavkarbo er at man også kutter sukker, så det er helsegevinst for de som er i risikogruppen for å utvikle diabetes 2. Litt OT, men lavkarbo er så mye mer enn "store, fettrike porsjoner med egg, bacon, kjøtt, majones osv.". Det er en utbredt misoppfatning at alle som spiser lavkarbo, spiser på denne måten. Til syvende og sist er det kalori/energiregnskapet som teller, men mye av poenget med lavkarbo er at det rett og slett gjør det enklere for mange å spise færre kalorier, fordi en større andel proteiner og fett gir bedre metthetsfølelse. Som du er inne på, kan LK også være gunstig for pre-/diabetikere, fordi det bidrar til å regulere insulinproduksjonen. Til TS vil jeg si - som også forskning viser - at det ikke har noe å si for selve vekttapet om man velger lavkarbo eller lavfett/"høykarbo". Vi mennesker er ulike, så det handler mer om å finne det kostholdet som passer best for en selv. 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 Ja, selvfølgelig. Lavkarbo er nasty og uetisk. Anonymkode: af5bd...d84
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, selvfølgelig. Lavkarbo er nasty og uetisk. Anonymkode: af5bd...d84 Uetisk, hvorfor det? Anonymkode: 5327a...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #17 Skrevet 10. oktober 2022 Drizzt skrev (2 timer siden): Man går ikke ned i vekt med lavkarbo. Man går ned i vekt ved å få i seg færre kalorier enn man forbrenner. Jeg kan love deg at du ikke kommer til å gå ned i vekt med lavkarbo hvis du spiser store fettrike porsjoner med egg, bacon, kjøtt, majones, osv. Det er kaloritallet som teller, ikke hva du stapper i deg. Fordelen med lavkarbo er at man også kutter sukker, så det er helsegevinst for de som er i risikogruppen for å utvikle diabetes 2. Du kan ikke love noe sånt, for det er jo helt feil. Det finnes da masse dokumentasjon på at lavkarbo funker for å gå ned i vekt. Hvis du sier noe annet så er du enten uopplyst eller så lyver du. Jeg har gått ned i vekt på lavkarbo flere ganger, jeg har alltid gått opp igjen når jeg har gått tilbake til vanlig kost med brød, poteter og pasta. Anonymkode: 63687...111 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #18 Skrevet 10. oktober 2022 Om du leser tråder her inne der folk har gått ned i vekt, og blitt der over flere år uten tilbakefall, så er det ingen som nevner lavkarbo, fasting, eller noe slikt. Bare at de har kuttet seg med en usunn vane eller to, og generelt spiser litt mindre eller sunnere. Anonymkode: ed466...d14 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #19 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du leser tråder her inne der folk har gått ned i vekt, og blitt der over flere år uten tilbakefall, så er det ingen som nevner lavkarbo, fasting, eller noe slikt. Bare at de har kuttet seg med en usunn vane eller to, og generelt spiser litt mindre eller sunnere. Anonymkode: ed466...d14 Ei heller streng kaloritelling, det er tøft å opprettholde i lengden. Ja til varig omlegging av vaner og livsstil👍 Anonymkode: 5327a...e2a 1
Drizzt Skrevet 10. oktober 2022 #20 Skrevet 10. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan ikke love noe sånt, for det er jo helt feil. Det finnes da masse dokumentasjon på at lavkarbo funker for å gå ned i vekt. Hvis du sier noe annet så er du enten uopplyst eller så lyver du. Jeg har gått ned i vekt på lavkarbo flere ganger, jeg har alltid gått opp igjen når jeg har gått tilbake til vanlig kost med brød, poteter og pasta. Anonymkode: 63687...111 Jeg kan selvfølgelig love at man ikke går ned i vekt (kanskje til og med går opp) av lavkarbo hvis man får i seg flere kalorier enn de man forbrenner. Den uopplyste er du hvis du oppriktig tror at du kan spise store fettrike måltider og gå ned i vekt bare fordi du har droppet brød, pasta, ris og poteter. Endret 10. oktober 2022 av Drizzt 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå