Gå til innhold

Mannen sur fordi jeg spurte om han kunne støvsuge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok å vasket kjøkken og bad,  samt tørket støv i stua og spurte om han hadde bry å støvsuge, og da ble han sur fordi han hadde vasket klær. Var det virkelig noe å bli sur for? Nå støvsuger han på trass, jeg sa jeg skulle lage middag i dag.  

Anonymkode: 0cce3...c54

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Herregud, så barnslig. Ingenting å bli sur for.

Endret av Embla Othea
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei det var ikke noe han hadde rett til å  bli sur for. Han må skjerpe seg og bidra mer 

Anonymkode: 6d7ec...a8f

• Liker 2
Skrevet

Herregud for en bortskjemt unge du er sammen med. Er han en som «hjelper deg» med husarbeid fordi han da er kjempesnill? 

Anonymkode: a8e22...397

• Liker 5
Skrevet

Folk som krangler om husarbeid aner ikke hvor godt de egentlig har det…

Anonymkode: f3023...f16

Skrevet

Typisk late mannfolk, 90% er sånn.

Anonymkode: 9f7e2...d53

• Liker 2
Skrevet

Pleier han å bidra i hjemmet på lik linje med deg? Er det uvanlig at han støvsuger? At dette ble en voldsom omveltning av hverdagen hans hvor han har pleid å ha hushjelp, og så har han slått på stortromma og vasket klær, og så må han forsyne meg støvsuge også? Hva blir det neste? Sitte barnevakt for ungene sine? Sette glasset sitt i oppvaskmaskinen? Legge bokseren sin OPPI skittentøyskurven? Gi DEG orgasme?

---

Spurte du på en sur måte?

Anonymkode: 0a991...487

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Folk som krangler om husarbeid aner ikke hvor godt de egentlig har det…

Anonymkode: f3023...f16

Du tenker at bare folk som er utsatt for vold og utroskap har grunn til å klage? 

Husarbeid er faktisk en av de mest vanlige grunnene til krangler og at kjærlighet og sexliv dør ut og det er ekstremt viktig for et forhold at husarbeid er jevnt fordelt og begge parter fornøyd med fordelingen

Anonymkode: 6d7ec...a8f

• Nyttig 4
Skrevet

TS,

Hvor "ofte" ber mannen din deg å støvsuge eller å gjøre annet husarbeid?

Be er et vanskelig begrep, betyr det "hvis du har lyst så kan du gjerne gjøre dette, men jeg bryr meg ikke hvis du ikke gjør det", eller betyr det "du skal gjøre dette, ellers blir jeg skuffet og grinete". 

Ta en prat sammen om dette. 

• Nyttig 2
Skrevet

Det er en taktikk de bruker, slik at du kvier deg til å spørre flere ganger. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har gjort dette enkelt med årene. Mannen skal støvsuge. Samt vaske gulv. Hans jobb. Akkurat fordi jeg gjør slikt som å vaske bad og tørke støv. 

Er ting fordelt greit trenger man ikke å krangle om slikt. Da kjenner man sitt ansvar. 

• Liker 2
Skrevet
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Vi har gjort dette enkelt med årene. Mannen skal støvsuge. Samt vaske gulv. Hans jobb. Akkurat fordi jeg gjør slikt som å vaske bad og tørke støv. 

Er ting fordelt greit trenger man ikke å krangle om slikt. Da kjenner man sitt ansvar. 

Et godt konkret råd. Et annet er å ha avtalte rydde og vaskedager. Kombinerer man disse to blir ting enkelt.

Må innrømme at jeg noen ganger blir litt småirritert hjemme, når kona helt uventet kommer på at idag skal det bli perfekt ryddet og vasket, samtidig som jeg egentligen er passe trøtt og hadde tenkt meg en slappe dag. Mye bedre nå vi i fellesskap har bestemt at vi skal rydde og vaske.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (13 minutter siden):

Et godt konkret råd. Et annet er å ha avtalte rydde og vaskedager. Kombinerer man disse to blir ting enkelt.

Må innrømme at jeg noen ganger blir litt småirritert hjemme, når kona helt uventet kommer på at idag skal det bli perfekt ryddet og vasket, samtidig som jeg egentligen er passe trøtt og hadde tenkt meg en slappe dag. Mye bedre nå vi i fellesskap har bestemt at vi skal rydde og vaske.

Forstår deg godt. Vi har stadig en liten diskusjon gående angående at jeg jevnt over rydder og vasker, og tar mine oppgaver uavhengig av når min mann velger å gjøre sine oppgaver. Når min mann plutselig får det for seg at han skal gjøre en skikkelig innsats forventer han imidlertid at da skal jeg også jobbe i huset. Hjelper liksom ikke at jeg allerede har utført mitt, for jeg kan ikke sitte når han jobber. (Omvendt går derimot veldig fint for ham. 😜

Heldigvis en ganske vennskapelig og fleipende disputt, der han er klar over at det er helt urimelig, men han har type orkan- personlighet, der han ønsker bevegelse på alt når han er full av energi og iver, så må stadig minne ham på at det er mulig for meg å sitte i ro når han herjer. At jeg er mer som en konstant flau vind. 😄

(Men han maser da, og ja det hender at jeg blir irritert over det. Med mindre jeg er i humør til å bare le og la meg rive med. Det er jo alltid noe å gjøre. )

Endret av Trolltunge
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...