Gå til innhold

Ferdig søt gjærdeig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det her i Norge? Typ rullet sammen som ferdig pizzadeig, som man kan lage kanelsnurrer og lignende av.

Jeg har et minne om et slikt produkt (sett reklame/plakat noe sted), men det kan også være fra utlandet (har familie der), og jeg klarer ikke google meg frem til et produktnavn her til lands.

Bor i Oslo, så utvalget av butikker er godt.

Anonymkode: 16522...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri sett det. Men jeg vil tro at du kan bruke ferdig pizzabunn dersom du bruker søtt fyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (16 minutter siden):

Jeg har aldri sett det. Men jeg vil tro at du kan bruke ferdig pizzabunn dersom du bruker søtt fyll.

Ja, det har jeg prøvd, og det ble nydelig ifølge mannen min (som ikke er så glad i søtt), men ikke heelt optimalt ifølge meg og barna, vi liker ordentlig bolledeig😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det har jeg prøvd, og det ble nydelig ifølge mannen min (som ikke er så glad i søtt), men ikke heelt optimalt ifølge meg og barna, vi liker ordentlig bolledeig😉

Det er nok det beste ja, men det kan funke med ferdig pizzabunn dersom man har dårlig tid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett det heller, men tenkt på det mange ganger at det sikkert hadde vært populært. Pussig at det ikke finnes. Det nærmeste jeg har sett og prøvd er Baker Bruns ferdige skillingsboller, som bare skal heves og stekes. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet det, og jeg har sett etter. Stusser på at det ikke finnes. 

Anonymkode: 58c2c...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker det fantes en gang, et rør med deig som man kunne lage kanelsnurrer av.

Men det har jeg ikke sett på sikkert 15 år. ☹️

Anonymkode: e9d50...3f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg husker det fantes en gang, et rør med deig som man kunne lage kanelsnurrer av.

Men det har jeg ikke sett på sikkert 15 år. ☹️

Anonymkode: e9d50...3f7

Ah, mulig det er den jeg husker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hauger av de rullene som nesten ser ut som Pringles i utseende, med ulike varianter inni, inkludert mer til bolledeig og da søtere. 

Har så lyst til å prøve en sånn en gang 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (8 timer siden):

Det finnes hauger av de rullene som nesten ser ut som Pringles i utseende, med ulike varianter inni, inkludert mer til bolledeig og da søtere. 

Har så lyst til å prøve en sånn en gang 😁

Hvor finner du slike ruller? Det hadde vært praktisk å ha liggende til besøk.

Ellers får man jo kjøpt ustekte skillingsboller både på ikea og i frysedisken på vanlige butikker, men det bir jo ikke helt det samme som å lage med utgangspunkt i en søt deig.

Gjærdeig kan forresten fryses, så en mulighet er jo å lage opp en god porsjon en dag man har tid og fryse ned i passe porsjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...