Gå til innhold

Oppusset innvendig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pusset opp kjøkken, gulver, isolering etc. i år. Kostet på flere hundretusen, og skal nå selge. Ved takstrapporten blir det gitt tg1 på helt nyoppusset innbo er dette riktig? Alt er fagmessig utført av anerkjente firmaer. 

Anonymkode: 742ac...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tg1 på alt vi pusset opp for ett år siden.

Anonymkode: f8408...30e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har tg1 på alt vi pusset opp for ett år siden.

Anonymkode: f8408...30e

Dette sto ferdig til påsken i år

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette sto ferdig til påsken i år

Og har bare satt inn nødvendige ting i skapene fordi det meste er pakket bort på forhånd. Så det er ingen «normal» bruk

Skrevet

Skal det ikke være TG0 når alt er nytt?

Skrevet
Motelvibes skrev (15 minutter siden):

Jeg trodde det. Har heller ikke fått med at det er fagmessig utført. Sånn jeg leser takstrapporten kan kjøkkenet være kjøpt på Finn, og satt opp av meg. Rør er nytt. Det er ikke med. Heller fått TG2 på rør, og at det må skiftes 

Skrevet
Motelvibes skrev (3 timer siden):

Usikker på hvordan det er etter nye regler, men jeg solgte nettopp mitt hus med nyoppusset kjøkken. Jeg fikk TG0.

Anonymkode: 3693e...b3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Usikker på hvordan det er etter nye regler, men jeg solgte nettopp mitt hus med nyoppusset kjøkken. Jeg fikk TG0.

Anonymkode: 3693e...b3f

Etter det jeg fikk med meg hvordan de nye takstmann reglene ble, så var det viktig med fagmessig utførelse og uten det ville det bli tg1

• Liker 1
Skrevet

vi kjøpte bolig med tg1 på bad. Viste seg å være tg3 da verken takstmannen hadde sett ordentlig på badet, og selgerne hadde gjemt dårlige løsninger bak baderomsinventar og dekorløsninger. Men dette er tydeligvis helt lovlig. så du bør ikke være overrasket egentlig. du kan vurdere å bytte takstmann om du ikke er fornøyd. Tydeligvis kan en takstmann bare skrive at han ikke har sjekket godt nok (altså har han ikke gjort en god jobb) så har du ingenting du skal si.

Anonymkode: 2a76e...057

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har pusset opp kjøkken, gulver, isolering etc. i år. Kostet på flere hundretusen, og skal nå selge. Ved takstrapporten blir det gitt tg1 på helt nyoppusset innbo er dette riktig? Alt er fagmessig utført av anerkjente firmaer. 

Nei ikke nødvendigvis tg 1. 

Anonymkode: b1435...6cd

Skrevet

Vi pusset opp alt selv og fikk tg0 på kjøkken. Hadde elektrikker da men ingen andre fagfolk. Isolerte vegger/tak på nytt, nye gulv, vinduer og dører osv. 

Anonymkode: 2afaa...ba0

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi pusset opp alt selv og fikk tg0 på kjøkken. Hadde elektrikker da men ingen andre fagfolk. Isolerte vegger/tak på nytt, nye gulv, vinduer og dører osv. 

Anonymkode: 2afaa...ba0

Takstmann her har utelatt alt nytt, all fagarbeide, og satt tg1 og tg2 på splitter nye ting, som feks dyrt røropplegg på kjøkkenet. Han har utelatt store arbeider med avløpet. Det meste egentlig, og tillagt feil som ikke er der

Skrevet

Fikk du ikke lese gjennom takstrapporten først? Du skal kunne kommentere og spørre om hvorfor det settes det det gjør.

Anonymkode: c246a...b3e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fikk du ikke lese gjennom takstrapporten først? Du skal kunne kommentere og spørre om hvorfor det settes det det gjør.

Anonymkode: c246a...b3e

Nei, jeg etterspurte flere ganger. Og fikk den først 14 dager etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...