AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg har pusset opp kjøkken, gulver, isolering etc. i år. Kostet på flere hundretusen, og skal nå selge. Ved takstrapporten blir det gitt tg1 på helt nyoppusset innbo er dette riktig? Alt er fagmessig utført av anerkjente firmaer. Anonymkode: 742ac...ffa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Vi har tg1 på alt vi pusset opp for ett år siden. Anonymkode: f8408...30e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har tg1 på alt vi pusset opp for ett år siden. Anonymkode: f8408...30e Dette sto ferdig til påsken i år Anonymkode: 742ac...ffa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette sto ferdig til påsken i år Anonymkode: 742ac...ffa Og har bare satt inn nødvendige ting i skapene fordi det meste er pakket bort på forhånd. Så det er ingen «normal» bruk Anonymkode: 742ac...ffa
Motelvibes Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Skal det ikke være TG0 når alt er nytt?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Motelvibes skrev (15 minutter siden): Skal det ikke være TG0 når alt er nytt? Jeg trodde det. Har heller ikke fått med at det er fagmessig utført. Sånn jeg leser takstrapporten kan kjøkkenet være kjøpt på Finn, og satt opp av meg. Rør er nytt. Det er ikke med. Heller fått TG2 på rør, og at det må skiftes Anonymkode: 742ac...ffa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Motelvibes skrev (3 timer siden): Skal det ikke være TG0 når alt er nytt? Usikker på hvordan det er etter nye regler, men jeg solgte nettopp mitt hus med nyoppusset kjøkken. Jeg fikk TG0. Anonymkode: 3693e...b3f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Usikker på hvordan det er etter nye regler, men jeg solgte nettopp mitt hus med nyoppusset kjøkken. Jeg fikk TG0. Anonymkode: 3693e...b3f Etter det jeg fikk med meg hvordan de nye takstmann reglene ble, så var det viktig med fagmessig utførelse og uten det ville det bli tg1 Anonymkode: 742ac...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 vi kjøpte bolig med tg1 på bad. Viste seg å være tg3 da verken takstmannen hadde sett ordentlig på badet, og selgerne hadde gjemt dårlige løsninger bak baderomsinventar og dekorløsninger. Men dette er tydeligvis helt lovlig. så du bør ikke være overrasket egentlig. du kan vurdere å bytte takstmann om du ikke er fornøyd. Tydeligvis kan en takstmann bare skrive at han ikke har sjekket godt nok (altså har han ikke gjort en god jobb) så har du ingenting du skal si. Anonymkode: 2a76e...057
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har pusset opp kjøkken, gulver, isolering etc. i år. Kostet på flere hundretusen, og skal nå selge. Ved takstrapporten blir det gitt tg1 på helt nyoppusset innbo er dette riktig? Alt er fagmessig utført av anerkjente firmaer. Anonymkode: 742ac...ffa Nei ikke nødvendigvis tg 1. Anonymkode: b1435...6cd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 Vi pusset opp alt selv og fikk tg0 på kjøkken. Hadde elektrikker da men ingen andre fagfolk. Isolerte vegger/tak på nytt, nye gulv, vinduer og dører osv. Anonymkode: 2afaa...ba0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi pusset opp alt selv og fikk tg0 på kjøkken. Hadde elektrikker da men ingen andre fagfolk. Isolerte vegger/tak på nytt, nye gulv, vinduer og dører osv. Anonymkode: 2afaa...ba0 Takstmann her har utelatt alt nytt, all fagarbeide, og satt tg1 og tg2 på splitter nye ting, som feks dyrt røropplegg på kjøkkenet. Han har utelatt store arbeider med avløpet. Det meste egentlig, og tillagt feil som ikke er der Anonymkode: 742ac...ffa
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Fikk du ikke lese gjennom takstrapporten først? Du skal kunne kommentere og spørre om hvorfor det settes det det gjør. Anonymkode: c246a...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk du ikke lese gjennom takstrapporten først? Du skal kunne kommentere og spørre om hvorfor det settes det det gjør. Anonymkode: c246a...b3e Nei, jeg etterspurte flere ganger. Og fikk den først 14 dager etterpå Anonymkode: 742ac...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå