AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Hvor lenge er man trøtt og slapp etter fødsel? Mistet en del blod under fødsel og fekk blodoverføring. Fødte for 3 uker siden og har vansker med å holde øynene åpne iblant (tar vitaminer). Huset ser ikke ut for Har ikke energi til å rydde. Samboer er flink til å være med baby og avlaster meg når det trengs osv. Å komme meg ut kjennes ut som en stor og tung oppgave. Flere som opplever det samme? Anonymkode: 0080e...834
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Helt sikkert lurt å ta nye blodprøver for å sjekke blant annet blodprosent. Du bør jo ikke være så trøtt med mindre du er deprimert eller har kolikkbaby. Anonymkode: 27f99...304
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Tar du jern? Ville bedt om blodprøver på blodprosent og jern. Jeg mistet lite blod men hadde likevel lav blodprosent osv etter fødsel, det blir man ekstra slapp av. Får du sovet noe? Det er jo slitsomt og overveldende i starten og man får jo sjelden like lenge og god søvn som før. Anonymkode: ed559...1fd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg mistet ca en liter blod, ikke nok til å få blodoverføring. Brukte lang tid på å få tilbake energien, flere måneder. Var supertrøtt og sliten i hvert fall to måneder før det sakte ble bedre. Aldri feil å få tatt en blodprøve å få sjekket om det går den riktige veien mtp verdiene. Anonymkode: f1e6b...e58
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Helt vanlig 3 uker etter fødsel. Du har vel ikke fått sovet noe særlig ut heller? Jeg følte meg for alvor bedre etter 8 uker. Men jeg hadde keisersnitt i tillegg til å ha mistet mye blod. Anonymkode: dfea0...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg hadde det slikt i ett år etter fødsel. Eneste som hjalp var søvn, søvn og atter søvn. Anonymkode: c6ddb...e1a
Gjest Chroma Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg ville bedt om blodprøver hvis jeg var deg. Men det kan også være helt normalt, 3 uker er ikke lenge siden i det hele tatt, det kan ta flere måneder for kroppen å komme seg etter fødsel.
BobbySocks Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 Tok hvertfall 6 uker før jeg følte meg litt mindre zombie.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 Høres ut som du har mangel på noe. Evt lavt stoffskifte... Anonymkode: afa8e...5a6
Pølsevann Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg var også sånn, og viste seg at jeg knapt hadde jern igjen i lagrene, selv om jeg ikke mistet noe blod omtrent. Så ville tatt en tur til legen å få tatt noen blodprøver for å finne ut om det er noe som er så enkelt å fikse. Men det er ikke til å legge under en stol at det er en enorm påkjenning å føde, amme, hormoner i alle retninger osv, så det kan være "bare" på grunn av det også. Men som sagt, en tur til legen er lurt.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 Hvis du mistet blod, har de ikke nevnt at du skal ta jerntabletter? Anonymkode: 6be6d...baf
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 Tok sikkert 6 mnd før jeg følte meg helt normal, ble litt bedre etter 2-3 mnd. Anonymkode: f9012...f3d
Lorieen Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Ta jerntabletter. Få sjekket blodprosent og jernlager. Om disse er lave, be legen om å få en dose jern intravenøst. Det virker på to dager. Jeg hadde ferritin på 6 og blodprosent på 8 store deler av svangerskapet og måtte få jern intravenøst ukentlig fra uke 30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå