Gå til innhold

Hvor ofte er det innafor å bytte profilbilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor ofte er det innafor å bytte profilbilde på Facebook?

Jeg fikk nemlig kritikk av en kompis i går, som lurte på hvorfor jeg bytter profilbilder så ofte og hvorfor jeg velger bilder der jeg er så "stæsja" i forhold til hvordan jeg ser ut til hverdags. Han lurte på om jeg er ute etter oppmerksomhet. Kjente jeg ble litt lei meg, selv om vi begge er i 40 åra, jeg har et litt anstrengt forhold til eget utseende, noe han vet. Jeg er hvertfall ikke ute etter oppmerksomhet, selv om det selvfølgelig er hyggelig med hyggelige kommentarer på bildene fra familie og venner. 

Jeg har byttet profilbilde tre ganger i år. I februar la jeg på et ukrainsk flagg på profilbildet (jeg hadde på vinterklær), seint på våren la jeg ut nytt bilde på og fra bursdagen min i forbindelse med at jeg takket for gratulasjonene. Og nå nylig byttet jeg altså bilde igjen, til et bilde jeg faktisk var litt fornøyd med selv og som datteren min oppfordret meg til bruke som profilbilde, siden hun syntes det var så fint (snapbilde av meg sendt til henne, hvor jeg hadde sminket meg litt og endelig følte meg glad og bra, etter en tung periode privat).

Så da lurer jeg veldig på om det er sånn at man blir oppfattet som selvopptatt og oppmerksomhetssyk ved å bytte profilbilder tre ganger i året.

Selv reagerer jeg først når enkelte legger ut bilder av seg selv ukentlig. Likevel må folk gjøre som de vil.

Anonymkode: 460fd...571

• Hjerte 2
Skrevet

Tre ganger i året er hvertfall ikke mye. Tre ganger i måneden er mye. 

Høres ut som kompisen din har følelser for deg og er sjalu. En ekte venn ville ikke sagt noe så nedrakkende

Anonymkode: e5bbc...d91

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvert femte år burde holde?

Anonymkode: 6290d...c90

• Liker 3
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Det er innafor å bytte profilbilde så ofte du har lyst til.

Det er stort sett bare sure hurper på KG som henger seg opp i hva andre gjør og ikke gjør på FB.

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Skrevet

For en såkalt kompis. Huff. Ikke tenk noe mer på dette. Bytt når du har lyst. 

Anonymkode: 702f3...0e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og hvorfor skal det være galt å like litt oppmerksomhet?

Hvorfor skal en voksen mann irritere seg over at ei anna voksen dame blir glad for litt positive tilbakemeldinger iblant?

Du må spørre tilbake hvorfor det plager han sånn. 

Anonymkode: f04fb...717

• Liker 3
Skrevet

Bytte i 2017. Tenker det er mange år igjen til det burde være nødvendig igjen. 3 ganger i året driver ikke min omgangskrets med altså. En gang i 10året kanskje.

Anonymkode: c4101...14a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvert femte år burde holde?

Anonymkode: 6290d...c90

Man kan oppdatere hver dag om man føler for det.

Om det sekundet det tar å scrolle forbi, plager noen, kan de slumre eller slutte å følge vedkommende.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bytte i 2017. Tenker det er mange år igjen til det burde være nødvendig igjen. 3 ganger i året driver ikke min omgangskrets med altså. En gang i 10året kanskje.

Ikke alle har så liten omgangskrets :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle har så liten omgangskrets :)

Hvor leser du at den et liten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor leser du at den et liten?

Få FB venner rett og slett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Få FB venner rett og slett.

Jeg spør igjen, hvor leser du at det er få?

Skrevet

Jeg synes ikke tre ganger i året er mye og det er ikke noe jeg ville lagt merke til. Har en på FB som bytter veldig ofte, der er det vel snakk om hver tredje uke. Selv bytter jeg i snitt hvert andre til tredje år. 

Anonymkode: dd5c8...517

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spør igjen, hvor leser du at det er få?

Det forsto man.

Du hadde ett begrenset utvalg å ta erfaring fra. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes faktisk at profilbilder bør være litt up to date når det kommer til utseende. De fleste ser annerledes ut enn de gjorde for ti år siden. Både flere rynker og annerledes hår er vanlig. 

Anonymkode: 460fd...571

• Liker 5
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Jeg bytter nesten aldri, så jeg forstår meg ikke på de som bytter flere ganger i året. Har også skrudd av likes og kommentarer så det ikke skal være i fokus. Føles mye bedre å ikke bli målt på den måten

Anonymkode: 116df...6fe

• Liker 1
Skrevet

Dagens FB profil brukes også meget forskjellig.Noen har den til familie og nære venner, andre har en hobby/livsstil som hyppig deles på en mer aktiv profil.

Noen vil ha en større følgerskare da det promoterer jobb/hobby. Og da må man være aktiv.

FB og Instagram er en veldig kjekk måte å holde kontakt med, OG, bli kjent med flere mennesker på. Det finnes ingen fasit, og andre skal hvertfall ikke fortelle deg hvordan du skal bruke din profil.

• Liker 1
Skrevet

White trash og folk som har lite å bidra med i samfunnet bytter flere ganger i året. 

Sunne mennesker bytter hvert 3. år eller så, eller de er ikke på facebook/har inaktiv profil. 

Anonymkode: e4d00...230

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hvorfor skal det være galt å like litt oppmerksomhet?

Hvorfor skal en voksen mann irritere seg over at ei anna voksen dame blir glad for litt positive tilbakemeldinger iblant?

Du må spørre tilbake hvorfor det plager han sånn. 

Dette. Hvorfor i søren skal man ikke kunne få noen hjerter og hyggelige kommentarer tre ganger i året (eller hver dag om man vil)?

• Liker 1
Skrevet

Så lenge man holder seg unna filter. Herregud så latterlig med filter. Som om vi ikke ser disse folka i virkeligheten.... 

Anonymkode: 1d00f...018

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...